Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af meretejo
#98537
yakken skrev:Det eneste du skal er at skifte til den digitale tuner og lave en ny kanalsøgning. Hvordan du skifter til den digitale tuner må du konsultere din manual om - jeg har ikke styr på hvordan menusystemet kører på dit TV. Det kræver næppe en reset til fabriksindstillingerne.
---------------------------------------------

Hej yakken!

Nu er det dagen derpå og meget nyt er sket - takket være dig!

I aftes (nat) fulgte jeg dit forslag og fik ændret i manualen fra Antenne til Kabel. Undervejs blev der forlangt et NETVÆRKS ID. . . . Hmmm det kendte jeg ikke men fandt ud af det, da jeg spurgte på yousee's hjemmeside.
Det var for mit vedkommende 151 (Hovedstaden). Da jeg skrev det ind, kunne jeg opdatere DIGITALE KANALER! Det tog sin tid men endte med, at jeg fik digitale kanaler og ingen analoge.
Opdateringen gav mig også HD-KANALEN, som var den, jeg ikke havde før, selv om jeg alle vegen kunne læse, at når man havde et TV med de værdier, som mit havde, så ville HD-kanalen komme med ved hentningen af kanaler.

Egentlig var det jo min egen fejl, da jeg ved den første installering ikke indsatte det der Netvætks ID men bare gik videre med installationen.

Undskyld denne lange forklaring, men jeg tænkte, at i et Forum som dette, kunne andre spørgere måske have gavn at at vide dette.

Nok engang TAK for hjælpen.
Jeg vil lige tilføje, at jer er en gammel kone på 80, men det funker fint. :D
Af meretejo
#98857
dkscan skrev:
yakken skrev:Dit TV springer ikke automatisk på det digitale net blot fordi det er tilgængeligt - hvis du først har startet den op på det analoge, så skal du selv fortælle TV'et at du vil se digitalt i stedet. Dvs. du skal selv skifte til den digitale tuner og kode kanalerne ind i dén.
På sådan et Philips-tv kan man sagtens blande analoge og digitale kanaler. Det er ikke som på mange andre modeller, hvor man manuelt skifter mellem de to tunere.
Men det er vigtigt, at man vælger at det er kabel-tv, når man laver kanalsøgningen. Husker ikke lige præcis, hvordan dialogen ser ud, men der er ihvertfald ingen problemer med at få det til at finde både analoge og digitale kanaler. De analoge er så ikke interessante, da de også sendes digitalt hos YouSee.
Hej dkscan!

Jeg så dit indlæg lidt senere, og synes derfor, at jeg lige vil tilføje, at jeg talte usandt, da jeg tidligere på denne tråd hævdede, at jeg ikke havde fået nogle kanaler på fladskærmens analoge liste, Det passewr ikke helt, jeg har nemlig set, at der er 5 programmer på den analoge liste, men nogle af dem kan jeg ikke se, og resten findes også på den digitgale liste

Undskyld og v.h.
meretejo :)