Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Papand
#98131
Så fik jeg købt mig et nyt TV. Valget faldt på en Samsung UE8050 46 tommer LED.

Til min frustration har jeg nu bøvlet i 2 dage med at få DR Ramasjang og dk4 til at virke. Jeg har kabel TV via min antenneforening (NAL-net), udbyderen er YouSee.

Jeg vælger auto-lagring->Kabel->Digitalt->Netværkskode 421 (har prøvet utallige andre kombinationer her, blandt andet skifte af land til Finland/Norge/Sverige). Alt virker glimrende, på nær de 2 kanaler. Navnet på kanalen er der, men den siger blot "intet eller svagt signal".

På mit gamle Samsung TV virkede Ramasjang og dk4 fint. Og på vores bambus TV i soveværelset virker det også fint, men altså ikke på mit nye vidunder i stuen.

Det skal lige siges at jeg godt kan finde kanalerne på det analoge signal, men det ligner jo bæ til sammenligning.

Any ideas?
Af Papand
#98142
Ja jeg bemærkede også nyheden i går. Kontaktede deres support som gav mig følgende svar:

Hej.

Jeg har to forslag til afhjælpning. Virker det ikke, må du snakke med forhandleren eller fabrikantens hotline.

Har du indtastes kabelnet nummer 00421 (måske kan der kun stå 0421).?

Flere programmer bliver indlæst 2 steder. Med et lavere nummer og et højere nummer. Det er det høje nummer du skal bruge.


Venlig hilsen

Peter Winkel

Forretningsfører

NAL MedieNet


Hans forslag havde jeg allerede tjekket og det hjalp ikke. Det virker jo også underligt, at et TV i et andet rum viser kanalerne uden problemer. Samt at TV'et jeg havde på pladsen før også virkede upåklageligt med DR Ramasjang og dk4.

Jeg har søgt på Google og har fundet denne tråd på et andet forum med et lignende problem. Desværre er der ikke fundet et svar:

http://forum.recordere.dk/forum_posts.a ... -samt-nrk1
Af Nexus
#98143
En digital tuner er noget mere følsom overfor dårlig signalvej og bliver let påvirket af andre signaler. Hvis de TV du omtaler begge benytter analog tuner er det meget muligt at de ikke bliver påvirket på samme måde.

Jeg ville starte med at sikre mig at antennekablet er dobbelt afskærmet og at dine antennestik er HF tætte.
Af Papand
#98146
Jeg bor i et fuldstændig nybygget lejlighedskompleks, så jeg forventer da at antennestikkene er i orden. Jeg bruger det kabel der medfulgte fra NAL-net - hvordan kan jeg sikre mig, at det er dobbelt afskærmet?
Af Nexus
#98147
Normalt er antennekabel noget man selv står for men hvis antenneforeningen har leveret noget må er det forhåbentlig noget fornuftigt.

Jeg vil anbefale noget 7mm kabel og så f-connectors med skruestik
Af Papand
#98148
Det virker umiddelbart meget tykt og der er skruestik på - uden at være ekspert så synes jeg det virker som kvalitet.

En kammerat nævner noget med kryptering? Kan det være et emne eller er det en røver?
Af S.G
#98883
Lidt OT, men jeg flytter til Næsby her i August. påå nalnets side kan jeg intet se om HD kanaler.
Kan du svare mig på om de har HD kanaler og i fald hvilke?

takker