Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Valde
#97850
Halløj,

Jeg kan se at der er flere indlæg hvor emnet er tab af kanaler. Jeg "hopper" med på vognen, dog får jeg tv signalet via antenne foreningen (fuldt digitalt mpeg4).

TV'et har en feature der hedder "foretrukne" kanaler. Her har jeg udvalgt de ca. 35 digitale kanaler der er til at "holde" at se ;;)

Men efter "nogen" tid er over halvdelen af disse kanaler væk fra listen og findes heller ikke i "total" listen. Hvad kan det være?

Når TV'et tændes får jeg af og til en såkaldt "kanallisten opdateret" besked. Det er næsten altid ensbetydende med tab af kanaler!!!

Da den Foretrukne liste er noget tidkrævende at lave er jeg holdt op med bruge denne (bliver slettet hver kan jeg laver en ny installation).

For at få "mine" kanaler tilbage er det ikke nok med en "opdatering af kanalliste" installation men en fuld og total installation er nødvendig (tager 15->20min).

Er der nogle her der er ude for samme problem (For at afgøre om det er TV'et der skal SW opdateres eller jeg skal brokke mig til antenneforeningen)?

Hilsen Valde
Af cami
#97963
Du kan et sted i menuen slå automatisk kanalopdatering fra, tror det er den første løsning du skal give dig i kast med :)

Jeg har dog tidligere prøvet at tabe kanaler på, hvad der kun kunne være pga. et dårligt T-stykke, dvs. signalet var ikke det bedste, og hvis man kom til at skubbe lidt med den, så røg signalet kortvarigt.
Af Valde
#97989
Hej cami,

Tak for hint. Havde ikke lige tænkt på den funktion. Det prøver jeg lige af de næste dage O_O