Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#97751
Har altså svært ved at få det her helt ud af hovedet ;;)
Er der mon udsigt til, at I kan lave en form for "test" af de forskellige TV-udbydere?

Ved at der selvfølgelig - sikkert ikke mindst i denne her periode - er travlhed omkring diverse TV-tests, men jeg synes altså, at det kunne være helt afgørende, at få en saglig vurdering af hvad det er for noget "føde" vi forbrugere fodre alle disse fine TV med.

Vi har været lidt inde på det tidligere (for et par måneders tid siden). Vedhefter lige en smule af det debatten gik på den gang - og som har gjort, at jeg har svært ved at få det ud af hovedet :-)

Rasmus Larsen skrev:
amarone skrev:Rasmus Larsen, du skriver:

"Derudover så synes jeg man i denne sammenligning bør tillægge det forhold, at billedkvaliteten er en hel sjat bedre på Canal Digitals kanaler i forhold til Stofa. Ikke fordi der indgår en masse HD kanaler, men i lige så høj grad fordi de almnindelige kanaler udsendes i langt højere båndbredde".

- Det får mig da lige til at tænke på, om man ikke i mindst lige så høj grad bør "overvejer sin TV-udbyder" som at overveje om det skal være Panasonic X10 eller G10 (el.lign).
I virkeligheden er der måske endnu mere at hente, ved at vælge "den rigtige TV-udbyder - om det så lige er "modellen over eller under" gør måske mindre? O_O
Det er faktisk et ret godt argument. Det kunne da være vi skulle skrive en artikel over det :)

Uagtet dette er der dog allerede planlagt en artikel omkring DR HDs billedkvalitet på de forskellige platforme.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#97752
Det er på vej. :)
Jeg har dog udskudt artiklen lidt, så den kommer til at køre sammen med et HDTV Tema her på siden.

Kort fortalt bliver det en artikel der sammenligner bitraten på tværs af de forskellige platforme og udbydere. Der er selvfølgelig andre faktorer, der spiller ind end lige præcis bitraten, men bitraten er alligevel et ret godt udtryk for, hvad vi i sidste ende får ud i rå billedkvalitet.

Vi arbejder i øjeblikket på at få lavet nogle målinger på tværs af de forskellige platforme.
Af amarone
#97754
Det er jeg super glad for at høre.

Tusind tak for det :D