Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#96577
Hej alle,

jeg har et spørgsmål som jeg håber I kan hjælpe med!

Mine forældre er lige flyttet fra Esbjerg til Horsens. I Esbjerg havde de TDC Yousee hvor de kunne via deres HD modtager se alle kaneler i digital format og et par i HD.

De har altid brugt deres HD modtager så de har aldrig rigtig tænkt på om deres fjernsyn egentlig kan vise digitale kanaler.

Men i Horsens får de deres kabel tv igennem en antenneforening og nu kan fjernsynet ikke finde digitale kanaler. Vi kan kun finde de analoge kanaler.

Deres fjernsyn er en Samsung LE40a559

1) Kan deres fjernsyn modtage digitale kanaler i Horsens (Stifa)? Har den de nødvendige tuner der skal til at modtage digital tv!

2) Er det måske muligt at bruge deres digital box til noget (Samsung SMT-H3106), for lige nu står den bare da der er ikke Yousee i Horsens.

På forhånd tak!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#96587
Jeg kan ikke grave manualen til 559'eren frem, men at dømme ud fra alderen, så har den ikke de nødvendige tunere indbygget. Deres Samsung-boks kan heller ikke bruges, da Stofa har deres egen.
Af noxity
#96596
TVet har kun en DVB-T tuner. Tror ikke det er MPEG4, men det kan jo hurtigt testes ved at tilslutte en antenne, og se om den finder DR HD.

Du skal altså have en ny boks, eller et nyt som har en DVB-C mpeg4 tuner, for at kunne se digitalt TV fra jeres nye udbyder.
Af Infelix
#96688
noxity skrev:TVet har kun en DVB-T tuner. Tror ikke det er MPEG4, men det kan jo hurtigt testes ved at tilslutte en antenne, og se om den finder DR HD.

Du skal altså have en ny boks, eller et nyt som har en DVB-C mpeg4 tuner, for at kunne se digitalt TV fra jeres nye udbyder.
Ok, indtil videre kan den ikke finde TV2,DR1 og DR HD...altså ingen digitale kanaler...nyt boks, altså en med en mpeg4 tuner?
Af woo
#96701
det skal være en box med DVB-C mpeg4 tuner, og ikke en med DVB-T mpeg4 tuner i.