Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#96348
Jeg har i mit soveværelse et samsung LE32R71BX/XEC. Der står at det skulle være HD ready, men hvilken HD boks passer til det så jeg kan få digitalt tv fra yousee. altså hvis det kan lade sig gøre ?Jeg er ikke god til det tekniske. :s

Mvh J.A
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#96360
Dit TV kan ikke selv dekode det digitale signal, da den ganske enkelt er for gammel til at kunne have de nødvendige tunere, men selve TV'et er skam HD-ready. Du skal blot leje en boks direkte fra Yousee og sætte den til dit TV via HDMI-forbindelsen bagpå dit TV. Det er simpelt at sætte op, men det koster lidt ekstra hver måned.

Den kan bestilles her:
http://yousee.dk/Tv/YouSee_Plus/Bokse_o ... oksen.aspx

Hvis du er ligeglad med optageren og bare vil have en boks til at se digitalt TV, samt DR HD, så kan du med fordel prøve at opstøve den tidligere boks fra Yousee, som ikke har harddisk. Den hedder 3106 i stedet for 3126 og bør kunne købes for ca. 500 kr. rundt om i køb/salg annoncer. Den fungerer både med og uden programkort, men uden programkort får du som sagt kun DR HD i HD-kvalitet. Resten vil være alm. SD-kvalitet.