Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MST
#96341
Hej
Jeg har nævnte TV og modtager de 6-8 danske digitale kanaler der er tilgængelige via alm. tag antenne, i en udmærket kvalitet.

Siden starten på DR HD har jeg forgæves forsøgt at se en betydelig forskel mellem de programmer der sendes synkront på både DR 1 og DR HD.

Jeg har en antenne forstærker, da signalet her ikke er særligt godt, og den er forbundet til direkte TV'et med gammeldags coaxial kable.

Har jeg forstået det rigtigt at det er et krav at man bruger HDMI kabler i hele forløbet, altså fra antenne til TV, for at kunne udnytte HD signalet optimalt.

Som nævnt er jeg ikke direkte utilfreds med det resultat jeg har, men man vil vel altid gerne ha' lidt mere 8)

På forhånd tak

Morten
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#96359
Du kan ikke forbinde et antennesignal med HDMI. Det kan kun foregå via coaxial. Hvis du har signal igennem og der ikke er pixelfejl i billedet, så er der ikke mere at komme efter. Et dårligt digitalt TV-signal vil ikke give dårlig kvalitet eller dårlige farver - det vil give udfald i billedet eller pixelfejl.