Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Baniksen
#95880
Hej alle.
Jeg har et Lg 32pg6000 plasma tv, men jeg kan ikke se dr-hd på det :((

Nogle af jer der kan fortælle mig hvorfor?

Jeg har selv søgt svaret, men har ikke kunne finde det, for der skulle være mpeg4 i og det skulle værer hd ready :s

God påske
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#95885
Hvordan modtager du dit TV-signal?
Af Baniksen
#95889
Vi har lige købt hus, så det er direkte på antenne som sidder på loftet.

Før havde vi lejlighed med youusee og der kunne vi se alle kananeler, men de var dog ikke i samme kvalitet som dr1, dr2, og tv2 er nu. Går ud fra at det er fordi jeg kører det digitalt nu.
Af Katho
#95890
Jeg har lige googlet dit TV og det har desværre kun en mpeg2 tuner, så hvis du skal modtage DR HD, DR Ramasjang, DR Update og DR K skal skal du have en ekstern DVB-T mpeg4 tuner.

Hilsen Thomas
Af Baniksen
#95916
der stod i salgs anoncen da jeg købte det at det havde mpeg4 :((

så er der ikke meget ved at have et hd ready tv når det alligevel ikke virker med mindre at der er m-4 i ;;)

synes ikke det giver mening O-O
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#95920
Jeg ville ikke stole blindt på specifikationer fra andre end LG selv. PG-serien er tilbage fra 2008 og har, så vidt jeg ved, ikke MPEG4. Du skal op i PQ-serien før der er MPEG4 i dem.
Af Baniksen
#95956
kan man ikke få opdateret sit tv altså få bygget/monteret en m-4 tuner i, så man ungår at have alle mulige bokse stående og 100 forskellige fjernbetjeninger O_O
Brugeravatar
Af koenigs
#95965
Du er desværre nødt til at købe en ekstern mpeg4 tuner, der er ikke noget at gøre.

Alternativet er at skifte tv'et ud.
Af Danneck
#95976
Triax laver en digital boks som kan betjenes med den originale fjernbetjening uden brug af andet. Den kan man tage mpeg4 kanalerne på. Jeg ved at den virker til Panasonic og Samsung men jeg er ikke sikker på lg.
Af Kapper Kuul
#95978
Hvis ikke det er alt for lang tid siden du har købt den må der vel være noget med falsk reklame...

Altså hvis de lover der er mpeg4 tuner i og der ikke er det, så kan du vel få pengene tilbage inden for de 2 års garanti...

Garantien hjælper jo i sådanne tilfælde hvor du køber noget, og det ikke virker som lovet...

Det burde du da kunne, men jeg er ikke 100% i de regler der...
Af Kapper Kuul
#95979
Nej ok...

Det er fra England... Ved ikke om de har det der...

Men der står jo også kun DVB-T tuner, så hvis du skal modtage den, så skal du jo indstille dit fjernsyn til ikke at modtage signalet fra dit antennekabel, men fra en stueantenne...

Så kan du se alle DR kanaler, men ikke nogle af de andre...

Igen... Så vidt jeg ved ;-)
Af Baniksen
#95986
hvad hvis jeg skifter er der så en fordel i at købe et tv der kører full hd?

Mvh
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#95987
Kapper Kuul skrev:Hvis ikke det er alt for lang tid siden du har købt den må der vel være noget med falsk reklame...

Altså hvis de lover der er mpeg4 tuner i og der ikke er det, så kan du vel få pengene tilbage inden for de 2 års garanti...

Garantien hjælper jo i sådanne tilfælde hvor du køber noget, og det ikke virker som lovet...

Det burde du da kunne, men jeg er ikke 100% i de regler der...
Du blander vist købeloven og garantiforpligtelserne sammen. At noget er under garanti betyder ikke, at sælger skal give dig pengene tilbage fordi der ikke er MPEG4-tuner i.

Man må naturligvis ikke sælge et produkt under falske forudsætninger, så hvis der har stået, at der var MPEG4-dekoder i og TV'et ikke har det, så er sagen naturligvis en anden. Har du stadig noget dokumentation på, at du blev lovet et MPEG4-kompatiblet TV?