Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af steadi
#95991
Hvis du er blevet lovet, at fjernsynet var fremtidssikret efter det blev kendt at MPEG-2 stopper med at sende i 2012, så kan du ikke få pengene tilbage for fjernsynet. Du får i stedet penge svarende til det en MPEG-4 boks koster, så kan du sætte den til tv'et.

Det er vist den billigste løsning som forhandlerbranchen har kunnet finde:)
Af Baniksen
#96012
Nej jeg kan dsv. ikke dokumentere det, men jeg ved det stod i annoncen hos vivashopping :o
Af Jock
#97243
Kapper Kuul skrev:Hvis ikke det er alt for lang tid siden du har købt den må der vel være noget med falsk reklame...

Altså hvis de lover der er mpeg4 tuner i og der ikke er det, så kan du vel få pengene tilbage inden for de 2 års garanti...

Garantien hjælper jo i sådanne tilfælde hvor du køber noget, og det ikke virker som lovet...

Det burde du da kunne, men jeg er ikke 100% i de regler der...
Helt enig. Forbrugerrådet anbefaler at klage, hvis man købte sit tv tilbage til 2008. På det tidspunkt vidste alle forhandlere, at det kun var et spørgsmål om tid, før folk ville få problemer med deres tv.

Under alle omstændigheder forlanger Forbrugerrådet, at folk i det mindste får tilbudt en MPG4-modtager, hvis forhandleren ikke vil lade handlen gå tilbage.