Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#94831
Hej kloge hoveder :)

Jeg har for nyligt erhvervet mig et Toshiba 42" LCD XV635D, som jeg generelt er rigtig glad for! :) Jeg oplever dog det problem at når jeg ser digitalt tv gennem antennekabel, så kan der gå op til 30 sekunder når jeg skifter fra én kanal til en anden, før billedet kommer frem.

Er det et generelt problem? Eller er det relateret til Toshiba? Eventuelt nogle indstillinger der er sat forkert?
Af TMU007
#95157
Hej, jeg har desværre ikke svaret på dit spørgsmål. Jeg har et TV magen til, og jeg oplever periodiske udfald af lyd og billede af mellem 1 - 15 sekunders varighed. Der kan gå et par dage mellem udfaldene, og så er der pludselig 15 - 25 udfald i løbet af 20 minutter. Har haft en YouSee mand ude at se på og måle min antenne forbindelse, og den skulle ikke fejle noget. Har du (eller andre) oplevet noget lignende med Toshiba TV?
Er der noget med af man kan opgradere et eller andet i TV'et. Ja, undskyld, jeg har ikke den store forstand på det :) Har i øvrigt også skiftet antenne kabler fra stikket i væggen til TV'et uden det har hjulpet.
Af noxity
#95158
Helt generelt så er kanalskift på digitalt tv langsommere end analog. Det hænger sammen med at TVet har en indbygget buffer, som lige skal fyldes op med data først. Det tager således længere tid at skifte til en HD kanal, grundet den større datamængde.

Men når det er sagt, så er 30sek alt for lang tid. Virker helt klart som en fejl.

På mit Samsung B755 går der ca. 4,5 sek når jeg skifter til en HD kanal, og 1,5 sek ved alm. SD.