Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#93573
Hej

Håber i kan hjælpe mig.

Har fuldpakke hos yousee og skulle se lidt Formel 1 på TV3 Puls.
Men der står Krypteret kanal
Jeg har fint kunne tage den før. Jeg har et Pana G20 tv har prøvet at lave en ny kanalsøgning uden held.
Har ringet til yousee men de kunne ikke hjælpe da jeg ikke har et kort??
Alle andre kanaler er ok.
Nogen ide om hvad jeg ellers kan prøve?

Vil virkelig gerne se F1 her i Weekenden.

Thomas Hansen
#93576
thansen skrev:Hej

Håber i kan hjælpe mig.

Har fuldpakke hos yousee og skulle se lidt Formel 1 på TV3 Puls.
Men der står Krypteret kanal
Jeg har fint kunne tage den før. Jeg har et Pana G20 tv har prøvet at lave en ny kanalsøgning uden held.
Har ringet til yousee men de kunne ikke hjælpe da jeg ikke har et kort??
Alle andre kanaler er ok.
Nogen ide om hvad jeg ellers kan prøve?

Vil virkelig gerne se F1 her i Weekenden.


Thomas Hansen
Jeg skal også se Formel 1 og ser faktisk allerede de indledende kørsler lige nu:) he he

Bor du i lejlighed? Så spørg lige naboen. Ellers kan der være rod med jeres fælles boks?
Prøv evt. med anden skærm - prøv måske med en anden tvantennestik.
Mht. om det er fjernsynet der laver fejl, så må jeg overlade det til nogle andre...

/martin
Af BrianH
#93579
Det er fordi de digitale kanaler hos Yousee ligger dobbelt, og den ene er krypteret. Find den anden :)
Af thansen
#93580
Tak for svaret Maskus

Lige en lille opdatering.

Har igen talt med YouSee og vi prøvede en hel masse uden held.
Yousee henviste mig derfor til Panasonic, da Jeg jo har fuldpakken og har kunnet tage kanalen før, og derfor mente han at det er tv'et det er galt med, da yousee ikke sender 3Puls krypteret på fuldpakken.

Ringede derefter til Panasonic, prøvede igen en hel masse uden held.
Panasonic mener at det er YouSee og YouSee mener at det er Panasonic det er galt med :-)

Det er dælme ikke nemt det her. :-)
Af thansen
#93581
BrianH skrev:Det er fordi de digitale kanaler hos Yousee ligger dobbelt, og den ene er krypteret. Find den anden :)
Det er desværre ikke det.

Den ene ligger på kanal 11 og den anden på 122, de begge siger Kanal krypteret

Thomas
Senest rettet af thansen 12. mar 2010, 10:34, rettet i alt 1 gang.
Af mgram
#93582
TV3 Puls er også krypteret hos mig, og der kan ikke findes alternativ kanal. Møgirriterende, men godt jeg har et velfungerende CRT-tv at se Formel 1 på, når nu det nye fancy ikke kan...

Tak til Yousee og TV3 for ingenting!

Jeg ringede tidligere i dag til Yousee for at høre lidt nærmere om HD-kanalerne. Umiddelbart vil jeg gerne være fri for bokse, men det var ikke noget problem. ET CA-modul til 595,-, et kort til 30,- om måneden og så en HD-program-pakke til yderligere 79,- om måneden.

Tja, jeg betaler noget over 1.000 kroner i kvartalet i forvejen for at kunne modtage fuldpakken, og det her vil være en pæn månedlig stigning. Og så er det endda kun for et (1) kort. Skal jeg have til husstandens øvrige TV, så er det igen 30,- for kortleje, 79,- for programpakke og et CA-modul til hvert TV. Smådyrt... :s
Af thansen
#93583
mgram skrev:TV3 Puls er også krypteret hos mig, og der kan ikke findes alternativ kanal. Møgirriterende, men godt jeg har et velfungerende CRT-tv at se Formel 1 på, når nu det nye fancy ikke kan...
Hmm, meget mærkeligt.

Må jeg spørge om hvor du bor henne?

Jeg er efterhånden også nået der til at jeg må se Formel 1 på det analoge signal, men det klare G20'eren faktisk meget godt.
Af mgram
#93584
Århus N.

TV3 Puls er krypteret på mit digitale signal, men fuldt tilgængeligt på det analoge. Det kan man undre sig over, men jeg formoder det er en del af TV3s forretningsstrategi, at de jævnligt flytter content og i dette tilfælde en kanal, så vi hele tiden skal købe nye kanaler for at kunne se med.
Af dkscan
#93609
Ingen problemer med 3 Puls her i Hovedstadsområdet. Den ligger i en krypteret favorit-version på 506 MHz og ukrypteret til fuldpakkekunderne på 714 MHz.
Af thansen
#93708
Jeg "løste" problemet ved at købe et ca modul og kort til yousee, på den måde kan jeg se 3Puls på kanal 122.

3Puls på kanal 11 er stadig kryperet.

Jeg ville jo gerne se årets første F1 løb digitalt :-)
Af ikje
#94116
Hej thansen

Vi har haft en tekniker forbi centralen i Silkeborg for at se på forholdene på baggrund af diskussionen i denne tråd. Meldingen er, at 3puls fungerer korrekt på alle tre kanaler, dvs. analogt, digital clear (ukrypteret) og digital krypteret.

Det er lidt af en mysterium, hvorfor du oplever begge digitale krypteret - hvis du sender mig en mail med dine kontaktoplysninger, så skal jeg få vores support til at kontakte dig, så vi kan få afklaret sagen.

Skriv til [email protected]

vh.
Af thansen
#94128
ikje skrev:Hej thansen

Vi har haft en tekniker forbi centralen i Silkeborg for at se på forholdene på baggrund af diskussionen i denne tråd. Meldingen er, at 3puls fungerer korrekt på alle tre kanaler, dvs. analogt, digital clear (ukrypteret) og digital krypteret.

Det er lidt af en mysterium, hvorfor du oplever begge digitale krypteret - hvis du sender mig en mail med dine kontaktoplysninger, så skal jeg få vores support til at kontakte dig, så vi kan få afklaret sagen.

Skriv til [email protected]

vh.
Jeg kan oplyse at 3Puls på kanal 11 og 122 nu er ok, kanal 11 virkede igen Mandag eftemiddag, fik bare ikke skrevet det i forum.