Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af AmdiSvin
#92294
Hej
Min kone ser en del kanal 4 og 5... Hun har konstateret - og jeg må give hende ret i - at der er en form for pixelfejl... Jeg har tidligere haft en pc-monitor med pixelfejl og det ligner ikke dette.
Vi snakkede om at "pletten" kunne komme fra kameraet. Vi har kun konstateret fejlen i forbindelse med egenproducerede programmer og ikke i forbindelse med serier. Nogen der har bemærket dette?? Fjernsyn LG SL8000
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#92298
Jeg så noget på kanal 5 i forgårs, men da jeg ville tjekke det nærmere var programmet skiftet og "fejlen" var væk. Som jeg husker det, så var det en slags sort plet ca. midt på billedet?
Af AmdiSvin
#92303
yakken skrev:væk. Som jeg husker det, så var det en slags sort plet ca. midt på billedet?


Netop... Den optræder kun ved særlige baggrundsfarver og det er altid svært egentligt at få et indtryk af fejlen da den kommer og går efterhånden som farverne skifter...Men godt at høre at det ikke er os eller vores TV der fejler noget!!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#92305
Ja, altså, det vel lidt pinligt, men jeg så det på "Firestjerners middag" hvor jeg bare måtte se hvad Sidney biksede sammen (så det var vel i torsdags?). Jeg har ikke set det siden. Der er ikke noget på Kanal 5 HD lige nu, men de kører også CSI.
Af AmdiSvin
#92309
yakken skrev:Ja, altså, det vel lidt pinligt, men jeg så det på "Firestjerners middag" hvor jeg bare måtte se hvad Sidney biksede sammen.
Ja ok indrømmet jeg så vist også med på den dér med sidney og netop i disse programmer har vi konststeret det en del gange.
Brugeravatar
Af kthomsen
#96078
Har selv set det.
Det er kameraet der har problemer i det program. Om det er pixelfejl eller dårlig hygiejne fra kameramanden skal jeg ikke kunne sige.
Men det er pi...irriterende når man først har lagt mærke til det, og er kommet sig over chokket man fik, da man troede det var eens Panasonic det var galt med! :D