Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MEOLSEN
#90104
Hej!

Jeg har store problemer med mit LG 50PS8000 efter at Yousee lavede kanalopdatering i sidste uge. Jeg modtager fuldpakken via DVB-C fra Yousee. Mit ene problem er at kanalerne ikke ligger på de pladser som de burde iflg. Yousee.

Dernæst er der forskel på hvor kanalerne ligger sig hvis jeg kører flere søgninger kort tid efter hinanden. Eks. kan TV2 Zulu ved 2 søgninger ligge på samme plads, men 3. gang ligger den på en anden plads. Jeg har også noteret mig at frekvensen hvor jeg eks. finde TV2 Zulu ændre sig :o( - Hvordan dælen kan det dog være.....

Jeg har for nogle dage siden haft problemer med at kanalnavnene manglede på ca. 40 kanaler ud af de ca. 50 jeg har kodet ind. Det problem er dog løst, uden at jeg dog har gjort noget!!!

Jeg er total på bar bund i det her problem, og jeg gider ikke blive ved med at lave en fuld søgning, sortere kanaler for dagen efter at kunne konstaterer at næsten samtlige kanaler er væk igen.

Mit eneste lille hint jeg kan finde er at jeg syntes at mit signal niveau måske er lidt lavt. Hvis jeg laver en "diagnose" ligger mange af frekvenserne kun med en signalstyrke ca. 22-30%. På alle frekvenser meldes der dog om 100% signalkvalitet. Det tolker jeg som om at selvom der er lav signalstyrke, så går signalet fejlfrit igennem.


Før kanalomlægningen i sidste uge kørte alt uden problemer. Der er intet ændret på opstilling eller kabler.


Hjææælp - Hvad gør jeg?
Af BrianH
#90109
Jeg kan ikke hjælpe dig, men jeg synes snart det er hver dag der meldes om problemer med Yousee's digitale kanaler.

Selv har jeg ingen problemer. Jeg har en Triax C-HD 415 CX (DVB-C tuner/boks) og et Philips 5404H. På Philips'en virkede alt perfekt selv uden jeg havde gjort noget efter kanalflytningen, og boksen siger Canal 9 er flyttet. På mine forældres Panasonic X10Y skulle der laves en nyg søgning, men ellers virker det...

Med alt det mener jeg, at der er mange problemer med Yousee, men de er så forskellige, at jeg mistænker det forskellige tunere skylden.
Hvis du kunne finde ud af om folk i dit lokalområde har samme problemer, kunne man nok komme det nærmere...
Af igel
#100122
Hej MEOLSEN

Vi har et ca. 3 md. gl. LG 42SL9500 LED fjernsyn, som vi har det samme problem med som dig. Jeg skrev til TDC/YouSee og spurgte, om vi kunne regne med, at det var noget, der ville ske jævnligt hvilket jo ikke ville være så rart for de, der må betale for at få indstillet deres TV. Hertil svarede de, at de ikke havde flyttet nogle kanaler fornylig .... Så jeg er lidt overrasket over at høre, at du skriver, at de har haft det i sidste uge. De foreslog mig at slå softwareopdatering fra, hvilket jeg gjorde. Men i går flyttede næsten alle kanaler plads igen og mange mistede navnene som du beskrev. Jeg forsøgte at skifte landenavn til Sverige, da vi på vores TV skal sætte land = '--' for at kunne modtage digitale signaler fra kablet. Med Sverige som land har man mulighed for at kunne slå automatiske programopdateringer fra også, hvilket vi ikke har på den anden måde. Til gengæld kan man ikke lægge programmerne i den ønskede rækkefølge.

Jeg er ved at være bange for, at det måske er fjernsynet, det er galt med og har tænkt mig at kontakte LG i morgen. Jeg forsøgte at sende en sms til deres support, men der var en fejl på serveren, da jeg havde forklaret hele problemet og udfyldt alle oplysninger.

Håber, at der måske er andre, der også kan bidrage med lignende oplevelser - og helst løsningen ;-).

Venlig hilsen
Igel