Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#86323
Hej
Jeg bor i Beder, syd for Århus og har Kabel-TV(analog)-pakken fra Østjysk Energi/Profiber.
Ved et tilfælde, da min datter havde købt et Philips 32PFL5404H, opdagede jeg at der fandtes dvb-c kanaler på min antennefordeling fra Profiber...
Dog kan jeg ikke tune disse kanaler på hverken mit Panasonic TX P42S10E eller på min søns LG 32"...

Har nogen af jer en idé til hvorfor det kan forholde sig sådan. Antennefordelingen internt i huset er lavet så der er nøjagtig samme kabellængder fra en central fordeler og dermed samme signalstyrke til hvert tv.
På Panasonic TV'et kan jeg lave en manuelt dvb-c tuning til f.eks. 151 MHz, hvor Philips'en finder nogle af kanalerne, men jeg kan ikke detektere nogen kanal. Dog viser Panasonic'en på bl.a. denne frekvens at der er 100% signalstyrke og at signalkvaliteten er fin(grøn bjælke). Ved tuning på Panasonic'en skal vælges Sverige el. Finland som location for overhovedet at lede efter dvb-c kanaler, og dermed kan Profiber provider ID'en også findes. Men ingen kanaler... Der er både Mpeg-2 og Mpeg-4 decoder i Panas. Og jeg modtager uden problemer de analoge kanaler på den også.

Nogen gode idéer / inputs?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#86726
Det lyder underligt, men det kan godt have noget med antennefordeleren at gøre. Selvom der umiddelbart ikke synes at være problemer, så kan det påvirke nogle Tv. Jeg har selv prøvet det i flere tilfælde.

Har ud mulighed for at køre Tv signalet direkte ned i din Panasonic for at udelukke at det skyldes antennefordeleren?
Af Mike Jensen
#86988
Hej,
Du kan prøve at søge på frekvens 143 MHz, QAM256 og SymbolRate 6.900MS/s. Så skulle du gerne finde alle kanaler. Jeg ved at der er udfordringer med at få DVB-C til at virke på SONY og Panasonic TV. Men der arbejdes på at få det løst. Det er dog stadig kun i test-stadiet, så ændringer kan ikke udelukkes.