Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Desca
#81564
Hej folkens!

Mine forældre har lige anskaffet sig dette flotte TV og vi prøver nu at sætte det op til at modtage de digitale kanaler. Vi har YouSee og jeg har selv i forvejen et 40" Samsung LED fjernsyn så alle koderne er på plads i hovedet.

Når vi indstiller fjernsynet til at tage de digitale kan vi KUN vælge indstillingerne for Frekvens, Modul og Netværks ID hvis vi enten vælger "--" eller "Sverige". Ved Danmark tvinger den os til at vælge alm. analog signal.

Det ikke så meget problemet for vi modtager fint alle de danske kanaler igennem den metode - Nogenlunde. Vi får til tider ved TV3 eller TV3+ at vide der mangler et CI-Modul? Hvad er det? Problemet er bare vi ikke kan indstille programmerne således DR1 er på Kanal 1 og TV2 på kanal 2 osv. - Min far er en ældre herre så han gider ikke snuse rundt igennem et utal af kanaler for at se det han vil.

Nogen der kan hjælpe?
Af SteffenH
#81574
Jeg har et SL8500 og jeg har ingen problemer med at sortere mine digitale kanaler.
Sidder dog på arbejdet, så kan ikke lige fortælle hvad menuerne hedder osv. Sådan noget bruger jeg ikke min hukommelse på 8)
Mener det hedder Kanalsortering(sjovt nok)
Af therunemeister
#81581
Det er sikkert det samme som på mit PS8000. Før kanalsøgningen starter kan man fjerne et flueben ved noget automatisk kanalplacering. Hvis man gøre dette kan man manuelt bytte rundt på kanalerne bagefter.
Af Desca
#81917
Hej!

Tak for jeres svar, men jeg kan desværre ikke finde "kanalsortering"s muligheden på mine forældres fjernsyn. Er det en nyere firmware update der muligvis mangler?
Af JanP
#82076
Hej

Har selv lige fået et SL8000.

Automatisk kanalplacering skal fravælges inden man starter den automatiske kanalsøgning.

Så kan man bagefter flytte rundt på placeringen og i øvrigt også skjule alle de kanaler man ikke kan få signal på.
Af Desca
#82321
Hej Runemeister, jeg har prøvet med din metode, men der er ingen mulighed for at afkrydse automatiske kanalsortering når jeg bruger den digitale søgning.

Der er ingen features der giver mig mulighed for manuelt at sortere de digitale kanaler, men mistænker det lidt for at være en Firmware opdatering jeg mangler?
Af Laptopfreak
#95122
Du skal ændre sproget til svensk, og derefter indtaste netværks kode til 01806 og derefter søg.

Dvs land skal stå til Svensk!