Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#55803
Tech2007: Der er ikke umiddelbart planer om at teste KRP-500A. Billedmæssigt bør den også være meget identisk med LX5090H - også mht. lyset. I min mening er det dog absolut ikke kritisk, men personen med meget kritiske øjne kan dog bemærke det. Det kræver dog et 100 % mørkelagt rum.
Af Leviathan
#55822
Rasmus har du nogen idé om, hvordan dette TV er i forhold til andre med LED og local dimming? Jeg tænker mest på Sonys X serie og Samsungs Serie 7 og 9
Af janelne
#55824
Ros til dig Rasmus. Tak for en god anmeldelse!
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#55915
Leviathan skrev:Rasmus har du nogen idé om, hvordan dette TV er i forhold til andre med LED og local dimming? Jeg tænker mest på Sonys X serie og Samsungs Serie 7 og 9
Jeg må indrømme, at jeg ikke har dybdegående erfaringer med skærmene. Jeg regner dog med også at få Sonys model ind til test, og så skal jeg nok prøve at foretage nogle sammenligninger.

Samsung sidste generation med LED var ikke godkendt herfra, men jeg kan kun forestille mig, at de har oppet sig siden. Hvor meget ved jeg dog ikke, men ifølge flere andre reviews, som er forholdsvis troværdige, så ender man med et resultat der er ganske fornuftigt.
Af molln
#56343
Hej Ramus / Flatpanels.

Jeg er selv den lykkelige ejer af 42PFL9803H og mener at have gjort en fornuftig handel vad at købe den til 14995,- i Elgiganten på Fisketorvet i Kbh.
Jeg var derfor meget spændt på at læse hvordan den klarede testen hos jer. Og jeg er ganske enig med jer i at det er et super fjernsyn...

Jeg har dog et par spørgsmål:

1)
I testen viser du hvilke parametre du ændrede på, men med hensyn til Rød-, Grøn- og Blå værdierne, så er der altså ikke kun 3 men hele 5 værdier jeg kan justere på i menuen på mit fjernsyn (??).

2)
Hvis de parametre du har angivet i tabellen er de eneste parametre der er blevet ændret på, hvor er så forskellen på en 'kalibrering' og så dén ændring af parametre som 'menigmand' kan justere på...?
altså hvor meget bedre billede vil man kunne opnå ved en prof. kalibrering?? vi taler immervæk om en udgift på små 3.000,-

3)
Har 42PFL9803H en 'service menu' skjult et eller andet sted, hvor der er mulighede for yderligere billed justering..

PS: Jeg har bemærket at der i nederste venstre hjørne er et område (ca. 10x15 cm) der er mindre mørkt (eller mere lyst om man vil) - dette ses især ved udsendelser/film i situationer hvor der er 'sort skærm' ifm sceneklip - håber det giver mening...
Jeg er ikke den store 'skærmnørd', men jeg er nervøs for om det betyder at der er tale om fejl på skærmen - hvordan kan jeg finde ud af dét??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#56344
Jeg har desværre ikke kunnet få lov at lege med fjernbetjeningen på 9803H endnu, så punkt 1 må være op til Rasmus at besvare, når han er tilbage fra ferie.
molln skrev:2)
Hvis de parametre du har angivet i tabellen er de eneste parametre der er blevet ændret på, hvor er så forskellen på en 'kalibrering' og så dén ændring af parametre som 'menigmand' kan justere på...?
altså hvor meget bedre billede vil man kunne opnå ved en prof. kalibrering?? vi taler immervæk om en udgift på små 3.000,-

3)
Har 42PFL9803H en 'service menu' skjult et eller andet sted, hvor der er mulighede for yderligere billed justering..
Du svarer selv på det :) En kalibrering foregår i en undermenu (servicemenuen), som man aldrig aldrig aldrig bør rode med uden at være meget indforstået med konsekvenserne. Om en kalibrering er 3000 kr. værd må være op til den enkelte. Der vil oftest være en synlig forskel på et kalibreret billede og et alm. indstillet billede, men i vores test er vi kommet så langt som man kan uden at rode med service-menuen. Det er et godt udgangspunkt.
molln skrev:PS: Jeg har bemærket at der i nederste venstre hjørne er et område (ca. 10x15 cm) der er mindre mørkt (eller mere lyst om man vil) - dette ses især ved udsendelser/film i situationer hvor der er 'sort skærm' ifm sceneklip - håber det giver mening...
Jeg er ikke den store 'skærmnørd', men jeg er nervøs for om det betyder at der er tale om fejl på skærmen - hvordan kan jeg finde ud af dét??
Umiddelbart burde der ikke være nogen lyse områder på skærmen, hvilket du også kan se af billedet her:
Billede
Det lyder som om den ene af 128 zoner ikke fungerer helt korrekt. Du kan bruge vores testværktøj til at teste din skærm med:
http://www.flatpanels.dk/monitortest_dk.php
Det kræver dog at du har en PC tilsluttet skærmen.
Af HenrikBohn
#57254
Hej Flatpanels

Er netop blevet ejer af et Philips 42PFL9803H :-)

Har prøvet at justere paramtre iht. jeres test - tak for den i øvrigt - og det har da hjulpet mig på vej, men overvejer prof. kalibrering.
Spørgsmålet er så hvem man skal / bør henvende sig til - forhandler, producent eller?

Jeg oplever desuden samme problem som molln:
PS: Jeg har bemærket at der i nederste venstre hjørne er et område (ca. 10x15 cm) der er mindre mørkt (eller mere lyst om man vil) - dette ses især ved udsendelser/film i situationer hvor der er 'sort skærm' ifm sceneklip - håber det giver mening...
Jeg er ikke den store 'skærmnørd', men jeg er nervøs for om det betyder at der er tale om fejl på skærmen - hvordan kan jeg finde ud af dét??
På mit tv optræder dette i øverste højre og øverste venstre hjørne.
Kan I hjælpe med yderligere info?
(har pt. ikke mulighed for at tilslutte pc og teste via jeres testværktøj.)
Er det noget som forhandler / producent bør afhjælpe?
Kan det evt. tænkes at det kan justeres væk via servicemenuen, dvs. ved at få foretaget en kalibrering?
Af molln
#57817
Hej Rasmus !

Har du mulighed for at svare på pkt. 1 i mit tidl. indlæg:

"1)
I testen viser du hvilke parametre du ændrede på, men med hensyn til Rød-, Grøn- og Blå værdierne, så er der altså ikke kun 3 men hele 5 værdier jeg kan justere på i menuen på mit fjernsyn (??).
Mange hilsner
Keld.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#57820
molln: Beklager det sene svar.

Jeg har kun ændret på de tre første så vidt jeg husker. De to sidste hedder noget á la hvidpunkt eller er udvidede farvehåndtag, ikke sandt?
Af bossvan
#59485
Hej Rasmus!
Tak for det seriøse arbejde! :)
Jeg har lige købt 37PFL9603H.
Kan jeg umiddelbart bruge dine indstillinger som gengivet i testen?
Kan jeg selv justere til det du anbefaler?
På forhånd tak!