Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Johnjohn
#54270
fin test kan rigtig godt lide i måler effekt forbruget og så kan i kalde det hvad i vil bare det bliver opgivet i watt :)

hvornår kommer Næste anmeldelse af Philips 9803 serie med LED backlight ?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#54286
Johnjohn skrev:fin test kan rigtig godt lide i måler effekt forbruget og så kan i kalde det hvad i vil bare det bliver opgivet i watt :)

hvornår kommer Næste anmeldelse af Philips 9803 serie med LED backlight ?
Jeg har eksamener på HD lige i øjeblikket, så tiden er knap, men hvis alt går efter planen, så regner jeg med at have den online i næste uge.
Af Snurrerundtlyd
#54312
Rasmus Larsen skrev:Næste anmeldelse er Philips 9803 serie med LED backlight. Det bliver som man måske kan forestille sig lidt sværere på denne, da forbruget varierer en del pga. en dynamisk LED backlight enhed. Vi må here bruge gennemsnitsprincippet i lidt højere grad, men min første meget korte måling tydede dog på, at strømforbruget ikke varierer såå meget igen.
Hvad med at afspille samme referencefilm på enhver skræm I tester og så måle hvor mange Wattimer (Wh) der bliver brugt under testen.
I kan f.eks. lade filmen køre i nøjagtig en time så er det også meget let at regne om fra Wh til W. Hvis I bruger samme reference film hver eneste gang bliver alle skærmes gennemsnitlige effektforbrug testet under samme lysforhold osv.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#54316
Det var også vores intention, at benytte samme stykke filmstump til målingerne, så vi altid havde samme grundlag. Wattmeteret kan selv midle effekten over en fastsat tidsperiode.