Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#52812
HP har i deres nye 75 serie lanceret LP2275W og LP2475W i henholdsvis 22 og 24 tommer. Vi har testet LP2275W og nu tester vi LP2475W.
Du kan finde testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1231768464

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God læselyst. :)
Senest rettet af Rasmus Larsen 12. jan 2009, 18:02, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#52847
... der er vist en fejl i overskriften i denne tråd ;) Jeg har ikke rettigheder til at rette i indlæg i dette subforum.
Af Canon2me
#53304
Jeg synes testen af denne skærm er mangelfuld. F.eks er der angivet 2 stk USB porte. På den jeg har er der hele 6 stk. Der er 2 stk i siden, der er lige til at bruge. Men der er altså også 4 stk bagpå i bunden - som f.eks kan anvendes til mere stationært tilbehør.

Der bliver ikke gjort meget ud af at fremhæve de mange tilslutningsmuligheder, der faktisk er på denne skærm. Det er muligt, det er beskevet i testen for den mindre HP skærm, men det er jo forlængst glemt! For ikke at glemme tilslutningsbeslaget, hvor foden let kan afmonteres uden værktøj. Der er måske ikke det store behov i det daglige, men ...det skal da med.

Pivotfunktion er nok ikke et must på denne størrelse skærm, undtagen til ganske særlige applikationer, men jeg finder funktionen ganske praktisk, når der skal monteres kabler i tilslutningerne på undersiden.

Jeg har haft skærmen et par måneder nu, og er yderst tilfreds med billedkvalitet, og kan tilslutte mig resultatet af en justering som beskrevet i testen....og så er den da nydelig at se på!

I var længe om at få testen offentliggjort.....!!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#53309
Antallet af inputs er nævnt i specifikationerne og også i "første indtryk"-sektionen - hvad savner du i beskrivelsen af DVI-, display-, og HDMI-porte?

Jeg har tilføjet info om de 4 ekstra USB-porte i anmeldelsen.

Pivot er både nævnt og afbildet.

Da flatpanels.dk ikke er noget der kan tjenes store summer af penge på, kan test af udstyr ikke altid få topprioritet.
Af Snurrerundtlyd
#54202
I har giver skræmen en "Top Anbefaling 2008" award.
Skulle det ikke have været 2009? Testen er offentligjort 12 januar 2009.

Billede
Af alstrup
#62572
Har netop købt denne skærm baseret på anmeldelsen her. Svært skuffet, hele panelet er grumset som om der er fastgroet støv, en slags perlemor effekt. Hvorfor nævner man ikke det i testen?? Ser det typisk på mange lcd skærme, hvad skyldes det? Men et IPS panel?!


Havde aldrig købt skærmen hvis jeg havde vidst dette! Havde også læst andre tests hvor det ikke bliver nævnt.

Desuden (måske heldigvis) er der pixel defekt, en klump på +10 pixel midt i billedet, svært at sige om det er subpixel defekt eller noget andet, talte med HP og det ligner umiddelbart en DOA. Håber jeg kan få pengene retur. O-O
Af Jyden81
#69869
http://www.bit-tech.net/hardware/monito ... t-review/1

de har fra marts, brugt nyere paneler som er H-ips. som skulle være generelt meget ebdre end den ældre type. der er flere der har været uheldige med denne skærm.
men den nye panel ser lovende ud. desværre bruger de samme model nr så det er umidlebart ikke til at få øje på om det er en af de nyere man køber nu. med mindre den er fra efter marts 2009.
#69891
alstrup skrev:Har netop købt denne skærm baseret på anmeldelsen her. Svært skuffet, hele panelet er grumset som om der er fastgroet støv, en slags perlemor effekt. Hvorfor nævner man ikke det i testen?? Ser det typisk på mange lcd skærme, hvad skyldes det? Men et IPS panel?!


Havde aldrig købt skærmen hvis jeg havde vidst dette! Havde også læst andre tests hvor det ikke bliver nævnt.

Desuden (måske heldigvis) er der pixel defekt, en klump på +10 pixel midt i billedet, svært at sige om det er subpixel defekt eller noget andet, talte med HP og det ligner umiddelbart en DOA. Håber jeg kan få pengene retur. O-O
Det er meget forskelligt hvordan folk opfatter dette. Det skyldes coatingen yderst på panelet, som er en antirefleksiv behandling.

Men lad mig gætte, du benytter skærmen i kraftigt sollys? I min mening er dette det eneste tidspunkt, hvor coatingen er generende. Dette er i øvrigt generelt for IPS panelet (og i et vist omfang alle LCD paneler).
Af alstrup
#69956
Ifølge indpakning er min skærm fremstillet i Marts måned. Hvor/dan checker jeg om det er H-IPS?

Det ER belægningen, spørgsmålet er om der er forskel mht dette på de paneler man bruger til den her model.

Det er meget kraftig grums uanset lysforhold, en hvid baggrund er virkelig beskidt. Det interessante er at grumset er i mange farver. Nok det værste jeg nogensinde har set. :((