Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Robo
#51456
Hej der ude og godt nytår

jeg er nået dertil hvor jeg er ude og vil ha et nyt tv, men syntes det er mega svært at beslutte sig. især efter at havet været her inde og læse test og div dertil vile jeg lige sige at jeg syntes det er en god side det her,, godt gået

var så ud og se på den meget omtalte pioneer 5090h (lækkert fjernsyn :D)
men da jeg var der ude så jeg så også samsungs nye serie 9 (LE46A966D1) og syntes også det så godt ud, ville derfor så hører her inde om i har testet det og hvis ikk hvornår i tester det hvis går
kan sq ikke rigtigt bestemme mig hvilken det skal være og jeg selvføglelig ud på at få det bedste :D betaler gerne lidt mere for det
mangler bare lige noget test på den samsung så kan det jo være jeg kan bestemme mig

endnu en gang godt nytår alle sammen
Af cannavaro
#51459
Billedmæssigt er Pioneer stadig det bedste Tv. Men forskellen er absolut ikke stor længere. Samsungen er endvidere en LED-baseret skærm, som giver væsentligt bedre kontrast end traditionelle Lcd-skærme, samtidig med at disse tv bruger mindre i strøm. Betragtningsvinklen er måske ikke altid lige god.

Ud over det, kan man ikke komme uden om, at Samsungen har et væld af features og funktioner, nogle af dem, indebærer noget, som man ummidelbart ikke får i Pioneer, eksempelvis DVBC MPEG 2/4, samt en mere vellykket DLNA-feature mm. Om du vil benytte disse funktioner og features er op til dig selv, men nu nævner du heller intet om dine behov?!

Et godt råd er dog, specielt på Samsung's skærme, at man indstiller det nogenlunde korrekt. Evt med en prof Kalibrering eller én kalibreringsdvd. Standardindstillingerne er mildest talt mindre heldige.

Du få hverken højtaler, fod eller beslag til Pioneer. Her kan du evt. koble tv'et til anlægget. Lyden i Samsung's Tv er generelt ikke noget der er værd at skrive om. Dog fint til Tv-avis og lignende.

Jeg har endnu ikke selv læst en anmeldelse af Samsung's 9-serie, men det bedste vil nu nok være, at få en ordentlig demonstration af de to tv i den nævnte butik. Du kan evt. godt tage dine egne film med. Ekspedienterne er mere villige til at hjælpe dig, når du spørger ind til 2 af butikkens dyreste tv:)
Af Robo
#51523
mine behov er såen lidt af hvert!!!
tv, film fra dvd og blue ray (når jeg køber såen en) og film fra pc og xbox360.
jeg går mest op i billedkvalitet

men det syntes jeg er såen smag og behag, kan fks godt lide de skarpe kanter en lcd levere ikke fordi pioneer ikke ser skarpt ud, for det gør det helt sikkert, det ser rigtigt godt ud.
men som du selv siger de skal stilles op mod hindanden som ikke var tilfælde da jeg var i butikken (det var jo top modelerne som kørte blue ray) så man kan se forskellen

men tak for ordene :D
Af Robo
#51642
Tak for linket

men for det første er det ikke den model jeg er ud efter, den test på det link du har skrevet er model LE55A956 og ikke LE55A966D1 for det andet findes den slet ikke på samsung.dk

Spørgsmålet er så bare de har skrevet forkert

men ellers tak
Af kskruger
#51646
Robo skrev:Tak for linket

men for det første er det ikke den model jeg er ud efter, den test på det link du har skrevet er model LE55A956 og ikke LE55A966D1 for det andet findes den slet ikke på samsung.dk

Spørgsmålet er så bare de har skrevet forkert

men ellers tak
De har ikke skrevet forkert, men du kan sagtens bruge testen alligevel. Fordi Samsung har det med, at give andre model nr. til forskellige lande. F.eks. har de danske modeller også DVB-C tuner indbygget, hvilket de tyske og Eng. modeller ikke har. Men ellers er Tv'et det samme.

Hvis du kan undvære DVB-C tuner, så kan du spare mange penge, ved at vælge LE55A956 istedet. Går ind på Samsung.de eller Samsung.co.uk kan du se full spec. på LE55A956