Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Fryd
#51222
Super seriøst site!

Jeg har i dag brugt adskillige timer på at gennemlæse rigtig mange interessante og nyttige artikler, og det har givet mig megen brugbar viden.

Jeg er specielt faldet over denne test af Samsungs panel LE40A866, hvor der skrives om manglende evne til at gengive sort SORT. Kan paneltesteren indikere, hvordan LE40A796 forventes at klare sig mod det testede panel?

Jeg er meget klar på at købe et af de 2 nævnte paneler, men lyden lader ikke til at være det store. Er det muligt at tilslutte dem til B&O, for derigennem at forbedre oplevelsen?

På forhånd tak
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#51251
Du kan ikke tilsluttet en aktiv B&O højttaler direkte idet skærmen ikke kan styre volumen på linieudgangen. Du kan føre lyden ud af TVet via lydudgangen og tage det ind i dit B&O anlæg og lade dette styre volumen.
Af Fryd
#51252
Hej Yakken

Tak for dit svar.

Har du også et bud på, om LE40A796 som er et LED backlight tv med højere kontrastforhold end LE40A866 vil være bedre til at gengive sort?

Jeg forstår, at bedste panel på markedet er Pioneer 5090H i øjeblikket, men jeg vil nok hellere "gå med det næstbedste nu", og derfor går mine overvejelser i retning af Samsung. Prisen på de 2 nævnte paneler er ens (knap 10.000kr)

Hilsen Fryd
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#51253
LED giver dig bedre sortgengivelse hvis man aktiverer dynamisk kontrast (da du kan slukke for LED's enkeltvist), men da der ikke er én LED for hver pixel, så er det altså i plamager du får gavn af det og ikke på samme måde som på et plasma-TV. Dette medfører også at du vil opleve en aura-effekt på LED baserede baggrundsbelysninger, hvor lyse objekter får en slags lysende omrids.

Hvis man slår den dynamiske kontrast fra på LED baserede TV, så har du ikke nogen nævneværdig forskel i kontrasten da den sorte farve igen er fuldstændig afhængig af hvor godt de flydende krystaller kan lukke af for lyset (dvs. det er det samme som for et CCFL baseret TV).
Af Fryd
#51255
Endnu en gang, tusind tak.
Fantastisk forum

Hilsen Fryd
Af 2920 Rye
#51299
Fryd skrev:Hej Yakken

Tak for dit svar.

Har du også et bud på, om LE40A796 som er et LED backlight tv med højere kontrastforhold end LE40A866 vil være bedre til at gengive sort?

Jeg forstår, at bedste panel på markedet er Pioneer 5090H i øjeblikket, men jeg vil nok hellere "gå med det næstbedste nu", og derfor går mine overvejelser i retning af Samsung. Prisen på de 2 nævnte paneler er ens (knap 10.000kr)

Hilsen Fryd
Hej Fryd (og alle andre),

Er også ny bruger her og er også meget imponeret over alt det man kan læse sig til på disse sider. Keep up the good work!

Fryd: jeg kigger på de samme Samsung modeller (specielt LE40A796) som du, men har slet ikke kunne finde dem til den pris ("knap 10.000") som du nævner. Hvor har du fundet dem til den pris? På forhånd tak.

Mhv, Rye.
Af 2920 Rye
#51351
Fryd skrev:Hej Rye

Ja det er et SUPER forum, hvor også dialogen foregår i en fin tone.
Du finder dem i Sverige. Klik her -> http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/TradePoint/B2C/

Jeg har netop sendt dem en forespørgsel. Held og lykke.

Hilsen Fryd
Hej Fryd,

Enig mht. til dialogen.

Tak for tippet med fyndborsen. Har lige været inde og kigge på det Samsung Samsung LE-40A796R2W/XXE som de har på deres hjemmeside. Prisen er SEK 14.290, hvilket svarer til DKK 11.0000. Men de skriver, at DVD-C kun klarer MPEG2 og ikke MPEG4. Se link nedenfor:

http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/T ... x?Key=7088

Men hos f.eks Hi-Fi klubben angiver man DVB-C tuneren i Samsung LE40A796R2W (DKK 14.790) til både at kunne klare MPEG2 og MPEG4. Se link nedenfor:

http://www.hifiklubben.dk/produkter/bil ... _sort_.htm

Er det ikke den samme model der udbydes?

Mvh, Rye
Af Fryd
#51356
Hej Rye

Ja, det er den samme model. På Samsungs hjemmeside kan man læse, at de paneler der ender på XEE (trykfejl; der burde stå XXE), er beregnet til det nordiske marked, herunder Danmark. Du kan også kigge ind forbi din lokale panel-pusher og kigge på højre side af apparaterne, så vil du se XXE endelsen på produktkoden.

Hvor bor du? Måske kan vi presse prisen lidt, hvis vi bestiller sammen?

Hilsen Fryd
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#51374
Jeg synes jeg skylder at tilføje, at 7-serien og 8-serien ikke automatisk kan stilles op som "den ene er bedre end den anden". De to TV har forskellige værdier, hvor DLNA og det flade ydre på 8-serien måske vil appellere til en anden målgruppe.

Det er på ingen måde min mening at "forstyrre" jeres proces om indkøb af 796-modellen, men blot til fremtidig info for andre der måtte læse tråden igennem. Det kunne dog være I skulle oprette en ny tråd i forum om 796-modellen i stedet?
Af 2920 Rye
#51384
Fryd skrev:Hej Rye

Ja, det er den samme model. På Samsungs hjemmeside kan man læse, at de paneler der ender på XEE (trykfejl; der burde stå XXE), er beregnet til det nordiske marked, herunder Danmark. Du kan også kigge ind forbi din lokale panel-pusher og kigge på højre side af apparaterne, så vil du se XXE endelsen på produktkoden.

Hvor bor du? Måske kan vi presse prisen lidt, hvis vi bestiller sammen?

Hilsen Fryd
Hej Fryd,

OK. Jeg bor i 2920. Send mig en mail på: [email protected], så tager vi den derfra.

Mvh, Rye.
Af mogr
#51624
@Fryd + 2920 Rye

Jeg har fulgt med i jeres diskussion og har selv bemærket at der ikke står JA til DVB-C (MPEG4) på den svenske side. Jeg er også med på det med XXE i norden. Men har I fået bekræftet om det blot er fordi de sælges i Sverige eller om de rent faktisk kan bruges i DK med DVB-C (MPEG4).
Af Robo
#51634
jeg savner testen af den nye samsung serie 9 fks LE46A966D1

skal nemlig have et nyt tv og så den ude i butikken det så godt ud,
det er bare lidt svært at se hvor godt det er når den havde blue ray som signal kilde, og de andre havde noget
Af Bertus
#51716
Hej.
Tak for en rigtig god og detaljeret anmeldelse.
Jeg har dog stadig nogle ret specifikke spørgsmål jeg håber du kan hjælpe med.

1. Jeg overvejer at købe Thinkpad X61s, men dens opløsning er vist ikke den højeste. Vil det gøre mit billede dårligt, hvis jeg streamer film fra den og over på TV'et igennem DNLA (som jeg iøvrigt syns lyder ekstremt smart).

2. Og på samme måde - vil det give et dårligt billede at tilslutte den bærbare til TV'et?

Og til sidst.
Vil du anbefale TV'et hvis det oftest vil blive brugt til at se almindeligt tv via analogt kabel tv fra YouSee. (og så lidt spil på xbox og DVD film ved siden af.) Eller vil det med de behov være mere fornuftigt med en billigere model.

Ser frem til at høre fra jer. Tak