Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#50690
Hvis du ikke har returneret skærmen endnu, så ville et billede af tilslutningsmulighederne bagpå skræmen være rart.
Af Peter VTEC
#50724
Rigtig god test Rasmus, keep up the good work!!

Dog vil jeg ikke bytte min Panasonic PX80 ud med Samsunget 8)

Stort bifald til Flatpanels.dk for at være DKs bedste side for hjælp og info omkring fladskærme, det er sku fedt i gider :)

Peter
Af telum
#50728
Yes, som altid en rigtig god anmeldelse. Lækkert design-tv til rimelige penge.

Jeg kunne godt tænke mig en fokus-artikel på brugervenlighed og brugbarhed indenfor de forskellige mærker.

Min personlige erfaring er, at Sony vinder kampen ift. menuer og smarte features - fx at det er muligt at rykke billedet op og ned så man kan se undertekster.

Menuerne og de forskellige features er nok ret ens for hver producent, så en artikel omkring de store mærker kunne være super lækkert!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#50731
Idéen er god, men det vil kræve ret meget benarbejde. For det første skal vi ud og hive fat i en god portion af TV fra hver producent for at sikre os at disse features rent faktisk er tilgængelige på alle modellerne, men derudover så kan vi jo risikere, at nye TV ikke vil have samme funktionalitet. Det er ikke umiddelbart noget jeg kan finde tid til i min kalender...
Af ReXuZ
#50754
Hvordan klare det sig i forhold til f.eks. Sony 40W4500?
Af henrik4223
#50802
Rigtig lækkert med en prof anmeldelse.

For at være helt sikker : kan man afmontere foden på TV'et og sætte det op på væggen (jeg har hørt det modsatte). Hvis man kan, hvor "tæt" kan det komme ind til væggen?

På netbutikkerne i DK koster TV'et omkring 15.000 kr. og i Sverige koster det også ca. 15.000 - men i SVENSKE kr. Det svarer til 10.500 kr. for TV'et INKL. transport, hvis man køber det her: http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/T ... x?Key=7086. Det kommer selvfølgelig an på, hvornår man køber det, da den svenske kurs i øjeblikket er meget lav (den er 68). Men under alle omstændigheder, er der en del tusinde kroner at spare...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#50810
Ja, TVet kan godt vægmonteres uden foden. Hvor tæt TVet kan hænge på væggen afhænger dog af det beslag du køber (det følger ikke med). Bagsiden på skærmen er helt flad, men et beslag vil fylde i dybden. Læg mærke til at stikkene bagpå TVet pejer lige ud, dvs. et HDMI stik skal være med et 90 graders knæk hvis du vil have TVet tæt op af væggen.

Et af billederne i testen viser også TVet monteret på en væg, blot så du har noget at forholde dig til.

Hvis man vil læse endnu en anmeldelse af A866 (dog i 46" versionen), så kan man se nærmere på dette link:
http://www.prylportalen.se/artikel/hps_ ... 9-253.html
Af henrik4223
#50858
Mange tak for svaret, det har hjulpet mig videre. Jeg har dog et til. Med hensyn til afstanden fra væggen, så har jeg kontaktet Samsung, som siger der ikke er nogen krav???? Selvom der er udluftning i toppen, synes jeg det er mærkeligt, hvis den kan hænge plant på væggen.

Jeg har planlagt at lave huller i væggen til stikene, så jeg kan bruge et ophæng med 2,5 cm til væggen - tror i det er nok til at varmen kan komme væk?

ps. på www.fyndborsen.se, får man et gratis tv-ophæng med :-)
Af telum
#50860
@Yakken

Ja det er desværre ret meget arbejde der skal til. Måske man kunne lokke brugerne af sitet til, via en standard skabelon, at skrive om deres egne tv - det kunne måske lette arbejdet.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#50866
henrik4223 skrev:Jeg har planlagt at lave huller i væggen til stikene, så jeg kan bruge et ophæng med 2,5 cm til væggen - tror i det er nok til at varmen kan komme
Hvis Samsung siger god for det, så er det vel det eneste man kan forholde sig til. Luft virker også som en ganske fortrinlig isolation, så når der ikke er noget luft der skal blæses ud af bagsiden, så ser jeg ingen grund til at betvivle udmeldingen fra Samsung.
Af Wildt
#50924
Jeg synes måske din subjektive holdning til 100hz interpolations teknologien kommer til at virke objektivt.

"At det får billedet til at virke for meget som en dokumentar eller som om den er optaget med et videokamera."

Den gør hvad den skal - du kan bare ikke lide resultatet.

Ellers fin test.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#50928
mon ikke du har byttet om på subjektiv og objektiv? 100 Hz funktionaliteten varierer fra producent til producent - sonys version er typisk bedre udført.