Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af 2920 Rye
#51943
mogr skrev:@Fryd + 2920 Rye

Jeg har fulgt med i jeres diskussion og har selv bemærket at der ikke står JA til DVB-C (MPEG4) på den svenske side. Jeg er også med på det med XXE i norden. Men har I fået bekræftet om det blot er fordi de sælges i Sverige eller om de rent faktisk kan bruges i DK med DVB-C (MPEG4).
Hej mogr,

Ved ikke om det er dig der har sendt mig en mail vedr. ovenstående?

Uanset har en person ihvertfald sendt mig svaret fra Samsung på ovenstående spørgsmål:

Hei

Tak for din henvendelse til Samsung Electronics Nordic.

Den pågældende model fungere med YouSee på både MPEG2 og MPEG4 i
Danmark.
Dit TV er under Prestige garanti ordningen, så hvis du får brug for
service (supporten skal vurdere at der er fejl på tv'et) så kan Samsung
sende en tekniker hjem til dig og kigge på tv'et.

Hvis du har nogen yderligere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte
os igen.

Med venlig hilsen

Louisa

Samsung Support
Tel.: 70 70 19 70 (alle opkald til nationaltakst)
Hjemmeside: www.samsung.dka



Jeg har desuden fået at vide, at det CA modul der skal købes ved siden af skal købes i Danmark. Her duer et svensk modul ikke.

/Rye
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#51948
Bertus skrev:Hej.
Tak for en rigtig god og detaljeret anmeldelse.
Jeg har dog stadig nogle ret specifikke spørgsmål jeg håber du kan hjælpe med.

1. Jeg overvejer at købe Thinkpad X61s, men dens opløsning er vist ikke den højeste. Vil det gøre mit billede dårligt, hvis jeg streamer film fra den og over på TV'et igennem DNLA (som jeg iøvrigt syns lyder ekstremt smart).

2. Og på samme måde - vil det give et dårligt billede at tilslutte den bærbare til TV'et?

Og til sidst.
Vil du anbefale TV'et hvis det oftest vil blive brugt til at se almindeligt tv via analogt kabel tv fra YouSee. (og så lidt spil på xbox og DVD film ved siden af.) Eller vil det med de behov være mere fornuftigt med en billigere model.

Ser frem til at høre fra jer. Tak
Hvis jeg har forstået DLNA korrekt (jeg har ikke selv fumlet med det endnu), så er opløsningen fra din PC ikke afgørende når du bruger den som medieserver. Her bruges PCen blot som lager, hvor film mv. hentes fra.

Det er kun når du ser film direkte via et kabel, at du skal indstille opløsningen fra dit PC-output, så det passer til skærmens opløsning. Hvis X61 kan sende 1920x1200 opløsningen ud, så er der ingen problemer. Så vidt jeg ved, så har den dog ikke HDMI udgang, hvilket begrænser dine tilslutningsmuligheder til VGA.

Og til sidst: Nej, dette TV anbefales ikke til dit brug. Du bør have adgang til digitalt TV for at få det meste ud af denne model. En model som Panasonic PX80 vil nok passe bedre til dine behov, men den mangler DLNA funktionaliteten. Billedkvaliteten vil dog være bedre med det kildemateriale du nævner.
Af Bertus
#51958
Ej, nu havde jeg ellers set mig fast på det TV. Havde godt nok også overvejet Samsung LE40A656. Men DLNA lyder bare rigtig smart. Og så er 8-serien os så utrolig tynd.

Men kan være jeg skal have noget digitalt tv fra YouSee så. Har prøvet at danne mig et overblik over det ud fra deres hjemmeside. Men det er godt nok forvirrende (ihvertfald for mig). Der er en boks jeg skal ha fast? Nogle halvårlige gebyrer og så skal jeg købe bestemte kanaler?

Nogen der kan hjælpe med forståelsen. Hvis jeg skulle have digitalt tv. Og de vigtigste kanaler må være: TV3, TV3+, Kanal 5 og Kanal 6. Hvor meget skal jeg så betale? Og hvis jeg får det med de kanaler - vil mine andre kanaler så bare forsætte som analog signal ?

Ved godt det et lidt dumt spørgsmål - men håber der er nogen der allerede har gjort sig erfaringer på området og derfor ved lidt.

På forhånd tak.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#51974
Du kan starte med at læse vores artikel om hvordan du får Digitalt TV:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1229024676

Med Samsungs 8-serie skal du yderligere have (for Yousee's tilfælde):
- Et CA modul til indsættelse af dekoderkort. Pris ca. 600 kr.
- Et dekoderkort, der købes hos Yousee. Pris: 199 kr. pr. halvår
- Abonnement på en ekstra pakke hos Yousee. Det vil typisk være HD pakken der er relevant i den sammenhæng, da du ellers ikke har nogen HD kanaler. Pris: 48 kr. pr. måned

HD pakken kan dog kun tilkøbes hvis man i forvejen har et af de større abonnementer, dvs. ikke på grundpakken. Dette må du undersøge nærmere hos Yousee.

Den eksterne boks kan du benytte hvis du køber et TV uden DVB-C dekoder, såsom det Panasonic TV jeg anbefalede før. De udgifter jeg angiver ovenfor er da de samme, men oveni skal du betale 59 kr. pr. måned for leje af HD-boksen.

Hvis du har yderligere spørgsmål, der ikke har noget med trådens oprindelige emne at gøre, så må jeg bede dig oprette en separat tråd i forum i stedet.
Af henrik4223
#53181
Hej alle

Har netop modtaget mit TV fra Sverige, men har oplevet, at det larmer: blæseren kører konstant, og der er en anden lyd, som især kan høres, når jeg bruger HDMI/DVI indgangen. Lyden bliver lidt svagere, når jeg skruer helt op for lysstyrken, men kommer igen, når jeg går ud af menuen.

Selve blæserstøjen er irriterende, men er ikke så nem at høre, når man ser noget på TV'et. Den anden lyd derimod, kan man høre, når man fx ser nyhederne...ret irriterende...jeg vil selvfølgelig helst undgå at skulle udnytte min returret, og sende produktet tilbage til Sverige.....

Har I oplevet dette i testen? Eller er der andre der har erfaringer med dette?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#53193
Jeg oplevede ikke udbredt støj i testen. Tv'ene står dog også relativt langt fra væggen, så lyden reflekteres ikke på samme måde, som hvis man f.eks. har vægmonteret Tv'et.

Jeg synes dog du skal prøve at forhøre dig hos Samsung. Uanset hvad, så er det jo ikke meningen, at der skal være generende støj blot ved almindelig brug.
Af henrik4223
#53203
Hej Rasmus

Tak for din tilbagemelding. Lagde du mærke til, om blæseren startede med det samme, når man tændte tv'et? Umiddelbart skulle man tro, at den først gik igang, når den blev varm...
Af speedin
#66311
Hej.. Jeg har nu også købt en A866 og prøver at få Trådløst DLNA til at virke. I anmeldelsen bliver der skrevet:
"..... Til gengæld er jeg ret begejstret for DLNA funktionaliteten i Tv’et. Det er fedt at kunne streame musik, film og billeder trådløst til Tv’et – fed, fed feature."

Hvordan gørs det trådløst? Jeg har fået det til at fungere med lan kabel.

mvh
Edin