Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#46371
Så er testen af Samsung 50A557 online og kan læses her:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1223877600

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen :)

PS. Rasmus er "desværre" på ferie i den kommende uges tid, så spørgsmål specifikt til testen må desværre vente til han er tilbage.
Af Thor-thor
#46374
Størrelse (HxBxD): 108.7cm x 152.8cm x 42.3cm (uden fod)

Ikke det fladeste tv, jeg har hørt om ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#46375
Ja, det er den nye stil fra Samsung. De går modsat strømmen og satser på TV der er tykkere end CRT modellerne ;)

Jeg har rettet det.
Af BC
#46391
Nej jeg mener ikke man kan sige at Samsung går mod stømen når de lige har landseret det nye Samsung serie 8 som er 4,5 cm i dybten. Snare at Fladpanels.dk ikke er helt fremme i busen når det gælder test af de nyeste modeler, så derfor forstår jeg ikke rigtigt kritiken ?
Men når Rasmus kommer hjem skulle der være en mulighed at han har fået den nye skærm hjem fra Samsung, det vil jeg glæde mig til at læse omnår den tid kommer.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#46393
Det var ment som et sarkastisk indlæg - deraf smiley'en. Der var ikke tale om nogen kritik. Der var bare en tastefejl i vores liste over specifikationerne i testen.

Hvad mener du med at vi ikke er med helt fremme? A557 er en ret ny model, som knapt nok er at finde i butikkerne endnu (lanceret herhjemme i uge 39). Vi får ikke skærme ind til test som endnu ikke er udgivede idet vi er nødt til at få modellerne enten fra forhandlere eller fra de danske importører. Vi har ikke nogen udviklingsafdelinger fra firmaerne her i DK, så det er ret svært at få adgang til modeller, der endnu ikke er på markedet.
Af zubzer0
#46397
Jeg har lige en rettelse til teksten: "Tv signalet er gennem testen digitalt parabol Tv (DVB-C) ..."

Mon ikke der skulle stå DVB-S når det er fra en parabol ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#46399
Jo - Rasmus har DVB-S derhjemme, så det er helt klart en trykfejl. Den skulle være i vinkel nu.
Af Fredtoft
#46845
Et par små bemærkninger til testen:

1) A557 modellen er i panelkvalitet og opløsning nærmere en erstatning for Samsungs tidligere P-model. C96 => A416, Q96 =>A457 og P96 => A557 (ikke inklusive varianter i samme serier)

2) Modellen er i Danmark erstattet af PS50A567, som er identisk bortset fra understøttelse af MPEG-4.

3) PS50A567 har et klart dårligere sortniveau end de bedste serier fra Panasonic og Pioneer.

4) Samsungs plasmaskærme udmærker sig i forhold til alle andre på markedet ved at have et komplet CMS, hvilket muliggør en skræmmende præcis kalibrering i hvert fald hvad angår farvegengivelse.
Af Joergner
#50702
Jeg kunne godt tænke mig en test af A676 eller A766, eftersom de vel må anses som topmodellerne indenfor Samsungs Plasma teknologi.

Er der nogen der kan svare på om de understøtter 1080p24? for jeg synes ikke rigtigt, at det er til at blive klog på deres specifikationer.