Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af loveduck
#46009
Rasmus Larsen skrev:24p True Cinema er netop denne Intelligent Frame Creation, hvor skærmen tilføjer (beregner) nye billeder i videosignalet for at skabe et mere "flydende billede". Det er i samme stil som 100 Hz teknologierne på mange LCD-TV, og op til i dag synes jeg stadig kun, at Sony er sluppet godt fra dette. Panasonics forsøg er hvert fald mislykkes og Samsung har ligeledes ikke de bedste 100 Hz systemer.

Både PZ80 og PZ85 understøtter dog 1080p24 afspilning, når man ser Blu-Ray film.
Kan du nævne nogle punkter hvor IFC er en fordel? For det lyder til, at det vil være en god ide, at det er slået fra. Så kan jeg nemlig ligeså godt købe PZ80 og spare lidt penge :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#46013
bla blasen skrev:Hvordan fik du en opløsning på 1920x1080 fra PC via VGA stik ?

pt. kan jeg kun få min op på 1368x768 ?

Hvorfor står der egentligt 'X' ved drejefod, som den ikke har det ?
Det fulgte der med min TH46PZ85
Det med foden er en fejl. Jeg retter det med det samme.

Så vidt jeg husker forsøgte jeg ikke med VGA stik, men kun med et DVI -> HDMI.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#46014
loveduck skrev:
Rasmus Larsen skrev:24p True Cinema er netop denne Intelligent Frame Creation, hvor skærmen tilføjer (beregner) nye billeder i videosignalet for at skabe et mere "flydende billede". Det er i samme stil som 100 Hz teknologierne på mange LCD-TV, og op til i dag synes jeg stadig kun, at Sony er sluppet godt fra dette. Panasonics forsøg er hvert fald mislykkes og Samsung har ligeledes ikke de bedste 100 Hz systemer.

Både PZ80 og PZ85 understøtter dog 1080p24 afspilning, når man ser Blu-Ray film.
Kan du nævne nogle punkter hvor IFC er en fordel? For det lyder til, at det vil være en god ide, at det er slået fra. Så kan jeg nemlig ligeså godt købe PZ80 og spare lidt penge :)
Det kan være en fordel på almindelig og mere sporadisk Tv kigning, men det giver billedet et anderledes udtryk. Billedet synes mere "virkeligt" og får et mere videokamera-agtigt udtryk frem for filmisk udtryk.

Jeg tror det er lettest at se i virkeligheden. Prøv at se om du ikke kan finde en demo et sted. Personligt foretrækker jeg dog helt at slå systemet fra, ligesom jeg også gør det på alle andre producenters Tv, på nær Sony.
Af loveduck
#46018
Jeg må ud og se et PZ85 igen :) Så må jeg få dem til at slå IFC fra, så jeg kan opleve det med og uden. Tak for hjælpen! :)
Af loveduck
#46045
Nogle der ved hvor jeg kan se det i det indre København? :) Jeg kommer fra Aalborg, men er i denne uge i København for at arbejde og kan jo ligeså godt bruge tiden fornuftigt ;)
Af loveduck
#46052
loveduck skrev:Nogle der ved hvor jeg kan se det i det indre København? :) Jeg kommer fra Aalborg, men er i denne uge i København for at arbejde og kan jo ligeså godt bruge tiden fornuftigt ;)
Og tusind tak for hjælpen! Det manglede jeg vidst!
Af Viva1
#46057
telum skrev:
PZ80 står til 8.999,- i elgiganten hvilket virker til at være et godt tilbud. PZ85 står til 12.999,-

EDIT: alt ovenstående drejer sig om 42" versionerne.
Lige en indskydelse. PZ85 kan altså fås en del billigere!
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#46090
loveduck skrev:Nogle der ved hvor jeg kan se det i det indre København? :) Jeg kommer fra Aalborg, men er i denne uge i København for at arbejde og kan jo ligeså godt bruge tiden fornuftigt ;)
Jeg kan ikke garantere det, men jeg vil tro der er god mulighed for at se den i Fona på strøget. Ring eventuelt i forvejen.

Ellers er jeg ret sikker på, at du kan finde den i en af de mange El Giganten varehuse der ligger her i området. Der ligger blandt andet en meget stor en i Høje Tåstrup (lidt uden for byen, men jeg ved ikke helt hvor du befinder dig?)
Af loveduck
#46111
Rasmus Larsen skrev:
loveduck skrev:Nogle der ved hvor jeg kan se det i det indre København? :) Jeg kommer fra Aalborg, men er i denne uge i København for at arbejde og kan jo ligeså godt bruge tiden fornuftigt ;)
Jeg kan ikke garantere det, men jeg vil tro der er god mulighed for at se den i Fona på strøget. Ring eventuelt i forvejen.

Ellers er jeg ret sikker på, at du kan finde den i en af de mange El Giganten varehuse der ligger her i området. Der ligger blandt andet en meget stor en i Høje Tåstrup (lidt uden for byen, men jeg ved ikke helt hvor du befinder dig?)
Bor omkring hovedbanen, så Strøget havde været det bedste bud :) Må vente til at jeg flyver hjem til Aalborg.. Ellers tusind tak for hjælpe Rasmus.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#46115
Jeg mener at have set et eksemplar i El-Giganten på Fisketorvet - det er jo ret tæt på Hovedbanen (tættere end Fona tror jeg næsten). Ellers er Expert i Fields også et bud, men der erindrer jeg ikke om de havde Panasonic.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#46137
Forskellene på PZ80, PZ85 og PZ800 består af følgende (hapset fra et andet indlæg jeg har skrevet):

PZ800 har et andet - i min mening pænere - design med design fra kant til kant. Herudover har den et væsentligt forbedret lydssytem, samt lidt flere input og et par ekstra funktioner.

Billedmæssigt er der dog ikke forskelle og panelet og billedkredsløbet er ens.

Og for lige at få hele historien, så er PZ80 som sådan også nsæten billedmæssigt identisk med disse to, men har ikke Panasonics Intelligent Frame Creation (IFC), der er et slags 100 Hz system, der beregner nye billeder og indsætter. I min mening bør man slå det IFC fra, da det giver et videekamera-agtigt billede, og til tider opstår der regnefejl, så f.eks. bolden i en fodboldkamp hakker og deles op.

På PZ800 kan man også slå det udvidede farverum fra på HDMI indgange, hvilket giver mere præcise farver, der ikke er overboostede.
Af Rod1983
#50273
Hej alle ny mand her.

Jeg er den heldige ejer en pz85EA og vil vide om det kan betale at købe en kalibrierings DVD/Blu Ray eller skal jeg blot nøjes med indstillingerne i anmeldelsen?.. fordi hvis jeg ikke får signifikant bedre indstillinger med en kalibrierings DVD/Blu Ray så ser jeg ingen grund til at bruge penge på det :).

På forhånd tak,

Rod1983