Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JKay
#45853
Tak for testen. Har lige et par ekstra spørgsmål:

1) Hvordan med inputlag? Fik du testet det?

2) PZ85 har en række blæsere foroven. Hvor meget larmer de? Jeg ved fra min PC at blæsere larmer og de larmer mere og mere efterhånden som tiden går og de bliver mere og mere støvede og slidte.

3) Får man med "digital audio out" surround lyd ud ellet kun stereo ud?

PS: Dit link til 'Flatpanels Awards' nederst på siden virker ikke.
Af telum
#45854
Rigtig god anmeldelse.

Jeg overvejer at købe PZ80 i stedet, bl.a. pga. design og pris. Er det korrekt forstået, at eneste forskel er "Intelligent Frame Creation" og panelerne i de to er ens?

PZ80 står til 8.999,- i elgiganten hvilket virker til at være et godt tilbud. PZ85 står til 12.999,-

EDIT: alt ovenstående drejer sig om 42" versionerne.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#45856
JKay:
1. Jeg spillede selv en del PS3 i forbindelse med udlånet på PZ85 og jeg oplever ikke udbredte problemer i spil. De kører flydende og uden forsinkelse, og det eneste problem jeg registrerede i forbindelse med spil var som fosfor sløret, som jeg omtaler.
Men erkendt, jeg har ikke målt inputlag på PZ85.

2. De siger lidt, men jeg synes på ingen måde de er generende. Tv'et står dog også med en del luft omkring sig i et ret stort lokale her hvor jeg tester.

3. Det testede jeg ikke. Men man skal jo have lyden gennem en surround forstærker for at få surround lyd, så umiddelbart er det vel lettere at tilslutte kilden, være det Blu-Ray, PS3, DVD etc., direkte til surround anlægget? PZ85 har jo hverken mpeg4 eller DVB-C, hvorfor der heller ikke umiddelbart lukkes op for surround lyd via Tv tunerne.

Tak for tippet. Jeg har rettet Awards linket. :)

telum:
Ja, så vidt jeg husker har du ret. PZ80 skulle være PZ85 med lidt andet design og uden Intelligent Frame Creation, som i flere tilfælde gør mere skade end gavn - hvert fald når man ser sportsudsendelser.
PZ80 står til 8.999,- i elgiganten hvilket virker til at være et godt tilbud. PZ85 står til 12.999,-
Det må være 42 tommer priser, ikke sandt? I 46 tommer er priserne hvert fald noget tættere på hinanden. Jeg tror der her er under 1000 i prisforskel.
Af telum
#45858
Jo det er 42" (fik lige edit'ed inden du nåede at skrive :) )

På edbpriser koster pz85 ca. 11k, men så er jeg nervøs for parallelimport.

Jeg må vist hellere ud og se dem i virkeligheden og vurdere om Intelligent Frame Creation er noget jeg kan undvære, da du selvfølgelig er påpasselig med dine anbefalinger, da det nok i mange tilfælde er lidt en smagssag.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#45859
Ja, panelerne er ens, men der er også et par andre ting der adskiller de to, såsom placering af HDMI porte, optisk udgang mv. Billedmæssigt er de dog ens på nær IFC, som du selv nævner.
Af JKay
#45862
Grunden til at jeg spurgte om inputlag og digital out, er fordi at hvis den har en høj inputlag, så er digital ud den nemmeste løsning for mig at få synkroniseret lyd og billede på.
Men hvis inputlag er lav så er der ingen problemer. Så vil jeg kun bruge skærmen som en monitor. Især når jeg alligevel skal ha' en ekstern dvb-c box til antenne signal.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#45866
Aha på den måde. Men jeg oplevede hvert fald ikke problemer med inputlag på Tv'et. Jeg tror ikke det er fuldstændig fri for det, men i min mening er det hvert fald ikke et problem.
Af Kratz
#45923
Super anmeldelse som altid Rasmus!
Tror jeg vil forsøge mig med dine kalibreringsforslag på min PZ800, men en egentlig anmeldelse af denne model ville være meget velkommen :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#45939
Tak for de pæne ord.

Ja, du bør også kunne bruge forslaget til indstillinger på PZ800. Så vidt jeg ved er der ikke afgørende forskelle i menustrukturen.

Jeg tror dog desværre ikke vi får PZ800 serien ind til test, men der kan altid holdes øje med hvilke anmeldelser der er på vej i vores sektion for anmeldelser her: http://www.flatpanels.dk/tests.php
Af loveduck
#45969
Har lige et spørgsmål :)

Kigger man på http://www.ppradio.dk/235-147-211-plasma_2008.htm, så kan man tydeligt se hvilke forskelle der er på PZ80 og PZ85.

Ved PZ85 står der 24fps film afspilning (24Hz)(24p True Cinema) og ved PZ80 står der 24fps film afspilning (96Hz). Hvad er forskellen og er der en? Jeg ser nemlig ekstremt meget sport, og overvejer at købe PZ85, men der skal Intelligent frame creation slås fra iht til anmeldelsen og de ekstre lydindstillinger kommer jeg ikke til at bruge. Derfor kunne jeg ligeså godt købe PZ80, hvis der reelt ikke er andre forskellen :) Man skal jo spare hvor man kan ;)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#45970
24p True Cinema er netop denne Intelligent Frame Creation, hvor skærmen tilføjer (beregner) nye billeder i videosignalet for at skabe et mere "flydende billede". Det er i samme stil som 100 Hz teknologierne på mange LCD-TV, og op til i dag synes jeg stadig kun, at Sony er sluppet godt fra dette. Panasonics forsøg er hvert fald mislykkes og Samsung har ligeledes ikke de bedste 100 Hz systemer.

Både PZ80 og PZ85 understøtter dog 1080p24 afspilning, når man ser Blu-Ray film.
Af Sircajun
#45991
JKAY:

Nu havde jeg jo desværre ikke fornøjelsen af mit 46PZ85 i mere end 2½ uge og det første jeg bemærkede var blæserne,MEN det var udelukkende pga det var min første fladskærm og ikke var klar over at de har blæsere monteret. Når man i en helt stille stue i hus i meget roligt kvarter, tænder for skærmen suser de en smule i opstarten, men så snart der kommer lyd fra enten tv´ets egne højttalere eller fra surround anlæg så høres de ikke. Selv ikke hvis du hører lyden meget lavt pga sovende småbørn :)
Jeg synes overhovedet ikke blæserne var generende.

EDIT: Rasmus, tak for en fantastisk test. Når jeg igen får et PZ85 skal dine indstillingsforslag afprøves.


SørenG
Af bla blasen
#46006
Hvordan fik du en opløsning på 1920x1080 fra PC via VGA stik ?

pt. kan jeg kun få min op på 1368x768 ?

Har nogle få gange fået den op på 1680x1050 = oplæsning på min bærbar.

Men lige nu får jeg bare sort skærm hvis jeg forsøger højere ennd 1368x768

Hvis jeg først går ind i menu'en på TV'et (PC indstilling), og dernæst på min bærbar skifter til Analog skærm, kan jeg nu få TV'et til at kører i 1680x1050 :)

Men den står i "Overscan" som jeg ikke kan koble fra O-O

Hvorfor står der egentligt 'X' ved drejefod, som den ikke har det ?
Det fulgte der med min TH46PZ85