Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mhca
#45437
Tak for anmeldelsen af dette TV.

Jeg har selv købt et 32V4500, og jeg havde da også overvejelser omkring dette TV eller W4000, da jeg var ude for at vælge.
Så helt bestemt interessant at læse om dens performance.

Ang. billedindstillingerne, så vil jeg prøve at lege med dem, når jeg kommer hjem i aften. Jeg er spændt på hvor meget lig disse, jeg bør have mine på mit eget TV.
Af mejersken
#45470
Jeg savner stadig at kunne udføre de sidste forbedringer med en RGB (rød, grøn, blå) kontrol

Kan man ikke regulere det på samme måde som på w4000 modelerne ?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#45507
mejersken skrev:Jeg savner stadig at kunne udføre de sidste forbedringer med en RGB (rød, grøn, blå) kontrol

Kan man ikke regulere det på samme måde som på w4000 modelerne ?
Man har en der hedder farvebalance, men den er ikke aktiv på særlig mange signaler. F.eks. ikke HDMI indgangene. Hvordan gøres det på W4000 serien?
Af gke
#45552
Jeg har et grundlæggende spørgsmål til hvordan kan angive dine indstillinger for TV'et:

Sony har længe haft funktionen, hvor man som bruger vælger om man vil indstille på "alle" eller "kun se" input. Hvis du så indstiller TV'et vha en dvd-skive, vil den så ikke give et forkert billede på alle andre input end dvd tilslutningen? Forudsat man har valgt "ALLE"? Og hvis ikke du vælger "alle" så har du ikke tunet TV'et i andre input end dvd.

Ergo vil indstillingerne i begge tilfælde være forkerte for alle andre tilslutninger end den der er indstillet på.. ikke?

Derfor bør man indstille sit TV manuelt for hvert input man tilsigter at bruge det til, f.eks. PC, DVD/Blueray, DigiTV, AlalogTV osv osv.
I øvrigt kan jeg ikke se pointen med funtionen "alle" input, og hvorfor i alverden man skulle vælge den, når alle kilder har forskellig udgangspunkt...
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#45555
Gke: Jo det er rigtigt, at der er forskel mellem de forskellige input og der derfor kan forekomme forskelle i billedet man ser udadtil. Helt grundlæggende gælder det dog om at få gammaforløbet, og de tre grundfarver så tæt på idealet som muligt, for så er man utrolig langt. Hermed ikke sagt, at billedet er perfekt på alle input, men hvis skærmen er korrekt designet, så bør forskellen ikke være særlig stor. Det kan selvfølgelig være at kilden (f.eks. DVD maskinen) har en fejl/afvigelse og man derfor må kompensere for denne, men det er bare svært at tage højde for i en anmeldelse.

De input jeg selv bruger er HDMI, scart og tunerindgangen, og derfor dem jeg som regel tester på - også om der er afvigelse af den type du nævner.
Af mejersken
#45694
Rasmus Larsen skrev:
mejersken skrev:Jeg savner stadig at kunne udføre de sidste forbedringer med en RGB (rød, grøn, blå) kontrol

Kan man ikke regulere det på samme måde som på w4000 modelerne ?
Man har en der hedder farvebalance, men den er ikke aktiv på særlig mange signaler. F.eks. ikke HDMI indgangene. Hvordan gøres det på W4000 serien?
man går ind i service menuen og vælger "service config" og derefter "white balance" dernæst trykkes på "initialize"
efter de trin er der åbnet for at kunne ændre RGB på 5 forskellige niveauer.

det er dog lidt besværligt da skærmen bliver meget hvid når der ændres i den øverste del af gråskalaen, og der går lidt tid inden lysstyrken er konstant efter ændringer.


Anbefaler du egentligt at lyssensoren er aktiv ?
Af telum
#46229
Min bedre halvdel er desværre også pludselig blevet interesseret i fladskærme - desværre fordi hun går meget op i designet og ikke så meget andet! :p

Jeg havde sat næsen op efter et Panasonic pz80 eller pz85, men det kan ikke fås i hvid jo...

Er der en chance for, at der kommer en E-serie med samme specifikationer som W4500? Det ville alt andet lige, være en bedre erstatning til pz85 da den har alt i tunere og mpeg4 osv.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#46234
E-modellen har da også MPEG4 og DVB-T + DVB-C. Den har blot ikke 100 Hz.
Af telum
#46237
OK yakken, der var jeg nok for hurtig.

Jeg er dog bange for jeg kommer til at savne 100hz rigtigt meget. TV'et vil blive brugt ret meget til SD-signaler, og det er her jeg har min tvivl.
Af telum
#46367
Nu har jeg så været nede og snakke med sony-centeret.

De kunne fortælle, at der kommer en hvid model som svarer til W4500 i december. Den vil blive 4 cm tyk med en ekstern boks som indeholder tunerne.