Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hilberado
#50504
...for svar Yakken.

1) Korrekt, Stofa Zaptor leveres med en "boks", så går ud fra det spiller som det det er nu. (LX5090H + Zaptopr boks)

2) Alright, så er det jo bare med at finde et godt surrondanlæg. Det skal være godt og passe godt med Pioneers design, nogle forslag?

Heh, lidt fedt at Pioneer ikke leverer hverken lyd eller fod, så ved man lidt det er et "nørde" produkt :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#50506
Jeg kan desværre ikke hjælpe med valg af Pioneer-venligt hifi - hvilket nok også falder udenfor denne tråds emne. Jeg vil foreslå dig at prøve i hifi4all.dk's forum i stedet.
Brugeravatar
Af Tobster
#53266
yakken skrev:Den har ikke DVB-C. Kun DVB-T og S.
Har den CI-slot?

I så fald vil man vel kunne bruge Boxer converter?
http://www.recordere.dk/indhold/templat ... 3&zoneid=5

Forstår ikke hvorfor Pioneer har undladt en DVB-C tuner...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#53268
Ja, den har et CI slot.

Boxers converter tryller ikke DVB-T om til DVB-C. Det du linker til er en kortlæser der kan tage MPEG4 komprimerede signaler ind og vise dem på en MPEG2 kompatibel tuner. H-modellen har dog MPEG4 dekoder, så nævnte CA modul vil ikke gøre nogen forskel.
Brugeravatar
Af Tobster
#53269
Doh... Det var mig der ikke tænkte mig om.... Det ved jeg jo egentligt godt....
Men hvad nu hvis man mangler DVB-C. Er man så tvunget til en ekstra boks, eller er der en smart løsning?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#53273
Der må du pt. ud i at købe en boks ved siden af. Jeg ser det ikke som et reelt problem selv, da kabel-TV boksene, i min mening, er ret gode og tilbyder ekstra funktionalitet, som man hurtigt kan blive afhængig af.

Det er naturligvis ikke alle der tænker som jeg :)
Brugeravatar
Af Tobster
#53274
ok, takker... ja det ender jo nok med at jeg må have sådan et hjem fra fyndborsen.se eller flatscreencenter.se

Nu skal jeg bare finde den rigtige højttaler der skal sidde under tv'et. Nogen anbefalinger der for bedste lyd til fair pris? Pioneer PDP-S63 ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#53275
Ja, S63 er nok den løsning der vil give det mest æstetiske look (S62 gør TVet meget bredt) og samtidigt er lyden klart bedre end hovedparten af andre fladskærmes højttalere.

Selvom du måtte ende med at købe TVet i eks. DK (husk at reklamationsretten i Sverige ikke er den samme som herhjemme!), så kan man spare ca. 50% på højttaler og fod i Sverige - og det er endda før kursdifferencen er medregnet.
Brugeravatar
Af Tobster
#53276
ok, det lyder godt, men grundet Pioneers nordiske garanti ser jeg umiddebart ingen farer ved at bestille det i SE. Tager jeg fejl?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#53285
Det kommer vel an på om den svenske forhandlers model er et parallelimporteret TV, som således ikke er omfattet af den nordiske importørs garanti.
Af tma86
#53287
Jeg har købt mit Pioneer 5090H hos fyndborsen.se og der er fuld nordisk garanti med. Hedder PDP+.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#53288
I så fald er det vel bare at komme ud over stepperne ;)
Brugeravatar
Af Tobster
#53570
PC og mediecenter tilslutning

Jeg oplevede ingen problemer med at tilslutte skærmen til en PC og få et 1920x1080 signal igennem. Det vises flot, men da det er en plasma skærm, bør man være en smule varsom med at have et statisk billede på skærmen i for mange timer. Det kan give udslag i let burn-in, selvom det typisk vil forsvinde igen efter kort tid.
Hvor længe er det sikkert at lade den stå med statisk billede?

Jeg vil jo gerne, til en fest, lande PC/TV stå som jukeboks hvor folk kan sætte musik på osv...