Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Niels Johansen
#43426
Ja, så blev man jo så snydt igen. !:(

Har netop modtaget TV'et og sat det til.

Der er desværre tale om en gammel version UDEN den nemme menu og de mange indstillingsmuligheder.

Kan den mon updateres, eller er jeg blevet snydt.....

mvh.

Niels
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#43427
Hej Niels

Du skal ind i profilerne kaldet Ekspert 1 eller Ekspert 2 for at få adgang til de udvidede indstillingsmuligheder. På de andre profiler er der kun begrænsede muligheder.
Brugeravatar
Af Niels Johansen
#43429
Desværre.... de muligheder har jeg slet ikke.
Det er menuen fra det gamle pt85 som er på tv'et.
Og dermed også de samme muligheder for indstillinger - eller mangel på samme.
:((

Det er også den gamle fjernbetjening fra pt85 serien.....
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#43430
Jeg ved ikke hvilken model der forhandles hos mobiludsalg, men umiddelbart lyder det ret underligt. ;;)

Jeg kan ikke huske fjernbetjeningen fra PT85 serien, men den ser anderledes ud end den jeg har taget billede af i anmeldelsen af PG6000?

Har ud mulighed for at tage et billede af menuen?

Hvad står der på kassen på den lille label med modelnummeret?
Brugeravatar
Af Niels Johansen
#43431
nej, det er ikke den rigtige fjernbetjening - men den blanke fra den tidligere model.
Har set den rigtige hos merlin - dog var det jo pg6000 - måske er det problemet????? Det kræver jo nogle andre knapper - men hvorfor pokker den gamle menu og software???

Hvis jeg kigger på LG's hjemmeside viser de den nye menu til 6900 og den nye remote som de kalder E-con - til gengæld skriver de også der er 250GB harddisk og jeg mener kun der er 160.

på kassen står: 42pg6900- ZF.AEULLJP
S/NO: 807MAZV15189
3099680715189EULLJP
8 001031309962.
Jeg har sendt et billede af menuen til din gmail, kunne ikke lige finde ud af at sætte det ind her.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#43432
Ja den ser hvert fald ikke ud som på PG6000. Omvendt ved jeg dog heller ikke om disse ting også gør sig gældende på PG6900.
Jeg tror du skal prøve at få fat i LG og forhøre dig. Umiddelbart ser nummeret på kassen jo rigtigt ud.
Brugeravatar
Af Niels Johansen
#43434
Jeg venter netop på at en "second level" person skal komme fra frokost hos LG.
Men der må da være noget galt - det er jo slet ikke jf. specifikationerne på LG's hjemmeside. Og den linker forhandleren til.
Jeg føler ligesom ikke jeg får så meget mere end det gamle når jeg ikke kan indstille mere end før.

Der er iøvrigt heller ikke USB-stik.
O_O
Men tv'et er rigtig pænt. ::l

SIDSTE:
har lige snakket med forhandleren - det viser sig, det er en version importeret fra Tyskland - og den ser altså sådan ud ;;)

De er nu flinke nok og tager selvfølgelig TV'et tilbage - men kan først udbetale pengene om ca 14 dage.
Så har jeg altså 10.000 mere ude at svømme på plasmakærme jeg ikke har :((
Af Nord
#43436
Er det noget man kan se på fjernbetjeningen?

Vi har (foreløbigt) bestemt os for et PG6000.
Og kan se de har de i Elgiganten (ved det godt .. men det er billigt og tæt på).
Mener dog at det PG6010 de havde i udstilling havde en anden fjernbetjening end den der vises i testen. Og hvis det er nogle andre, dårligere modeller skal det ihvertfald tjekkes inden vi slæber det hjem.
Brugeravatar
Af Niels Johansen
#43437
Altså remoten er tydeligt anderledes - E-con (den nye) er lidt nubret i overfladen, mens den gamle er spejlblank.
Menustrukturen er som sagt også af den gamle slags og ikke ikonbaseret.
Mon el-giganten har parallelimport?
checkede lige den tyske hjemmeside - det er rigtigt de har en version dernede som er som den jeg har fået leveret, suk :s
Af brr_dk
#43438
Rasmus Larsen skrev:
Jeg nåede ikke at lege helt så meget med indstillingerne, som jeg gjorde i f.eks. anmeldelsen af Pioneer 508XD, men jeg har nogle fif og lidt indstillinger, som jeg kan finde frem, når jeg sidder foran min anden computer igen.

Jeg skal nok lige vende tilbage på den.
Hej Rasmus,
Har du haft lejlighed til at kigge lidt herpå?
I mellemtiden har jeg forsøgt med følgende bud fra Avsforum:
http://www.avforums.com/forums/showthre ... 06&page=58

Følger dog ikke hans indstilling om 100% kontrast :( :(

-------
Copy Paste:

- Picture Mode: Expert1
- Contrast: 100
- Brightness: 66
- Sharpness: 29 (but taste applies here, doesn't seem to have impact on colour behaviour)
- Colour: 50
- Tint: 0

Expert control (only relevant and changed-from-0 values are mentioned) :
- Fresh contrast: OFF
- Gamma: Medium
- Black Level: Low
- White Balance: Warm
- Red contrast: -11
- Green contrast: -2
- Blue contrast: -4
- Red brightness: 5
- Green brightness: 5
- Blue brightness: 13

Changed two bits in Colour Management System, but maybe I'll do more here some other time:
- Red Colour: -1
- Green Colour: -1

Rest is at 0, of course. This gave some good feedback in the CIE diagram, but maybe I'll work on this a bit more in the future.

End Copy Paste
--------

Hilsen
Brian R.
Af Viva1
#43440
Nord,.. du kan da spare flere penge ved at se på nogle af onlineforhandlerne frem for elgiganten.

Du slipper endda for at bakse det hjem (stående!)
Brugeravatar
Af Niels Johansen
#43446
Viva1 skrev:Nord,.. du kan da spare flere penge ved at se på nogle af onlineforhandlerne frem for elgiganten.

Du slipper endda for at bakse det hjem (stående!)
Men sørg nu endelig for at checke om det er den version du gerne vil have, så du ikke ender som mig. :(
Tror nu ikke der var nogen ond vilje fra min forhandler (ikke Viva) - han vidste det simpelthen ikke.
Af Nord
#43475
Viva1 skrev:Nord,.. du kan da spare flere penge ved at se på nogle af onlineforhandlerne frem for elgiganten.

Du slipper endda for at bakse det hjem (stående!)
Men så er det vel bare endnu sværere at tjekke om det er det rigtige inden køb? Samt der skal arrengeres modtagning af skidtet.
Mht. at bakse det hjem, falder det (forhåbentligt, alt efter leveringstid) sammen med noget flytning, så har folk osv.

Viva ser ud til at være et rigtigt godt bud hvis vi boede i Kbh :)
Af red_martians
#43476
Elgiganten er i den grad parralel-import. Men spørgsmålet er vel hvem der først går konkurs. LG-distributøren eller elgiganten. Alle skal jo leve op til dansk garanti og reklamationsret.
Så elgiganten kører deres eget løb, ganske enkelt fordi de er så store.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10