Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Wildt
#40280
Dit Kelkoo link peger på Panasonic TH-42PX80.
Af Champen669
#40301
Hej Folkens!

Som altid en rigtig god test herinde fra flatpanels! ;)

Jeg har dog nogle spørgsmål

Jeg sidder i øjeblikket med en Dell Ultrasharp 2407 REV. a02 og er godt tilfreds med billedkvaliteten. Men jeg savner virkelig meget en HDMI indgang og indbyggede højtalere! derfor har jeg gået og luret på en T260HD. Den opfylder alle mine krav med hensyn til indgange og features, men jeg er bekymret for billedkvaliteten!

Mit spørgsmål er, hvor meget kommer jeg til at bemærke at gå fra et S-PVA panel og så til et af de billgere TN paneler?

Og er der bemærkelsesværdig forskel fra T220 til T260HD? (har bemærket lavere kontrast 10000:1 og 5 ms på T260HD)

Regards

Alexander Fosgrau
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#40304
Du vil lægge mærke til det. Andet er der næsten ikke at sige. Især betragtningsvinklerne vil være mærkbart anderledes.

Hvis du vil af med din 2407WFP så sig til. Jeg kan nok godt diske op med et par villige købere hvis prisen er rigtig.
Af Champen669
#40307
Umiddelbart tror jeg ikke jeg vil af med den før jeg har fundet et godt alternativ, men tak for interessen ;)

Har du ellers nogle forslag til hvad jeg skal kigge efter?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#40338
Du bør starte en ny tråd i stedet for at benytte denne. Start dog med at kigge på vores købsanbefalinger og se hvad der ellers deles ud af her i forum.
Af Mr.DJ
#40380
Nu da den dynamiske kontrast er ret "skrap"(20.000:1), kunne det osse være interessant at høre lidt om, hvor godt den egentlig virker. Altså, hvor hurtig er den f.eks. til at blænde op/ned ligger man mærke til det? Og er der problemer med at den evt. stjæler for meget lys til at man kan se vigtige detaljer i mørke scener i spil/film?

Men ellers skønt med lidt input omkring serien! :-)
Af Guappo
#40468
Jeg hoppede med på vognen, dog i 24" udgaven. Underligt nok fandt jeg denne billigere end på nettet i computercity. Jeg stod mellem t240 til 3899,- eller t240hd til 4499,-.

Jeg valgte t240hd pga tuner, men er meget i tvivl. For til gengæld er kontrast ikke 20.000 men her 10.000. Hvad har det af betydning? Kan man se forskellen?

Gælder 5m stadig, nu det er tv?

Kan man få et ekspertråd, om ovenstående og om det skal være t240 eller t240hd.

Går efter det bedste, hvor tuner bare er rar at have og er den 500,- værd?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#40469
Kontrastforholdet er dynamisk, så reelt kommer du aldrig op på de 20000:1 eller 10000:1. Det anbefales generelt at man slår dynamisk kontrast fra, da det kan give nogle forstyrrelser i billedet når skærmen skruer op og ned for lysstyrken.

Hvis du ikke har noget at bruge tuneren til, så er det ikke HD udgaven du skal gå efter.

Hvad mener du med "Gælder 5m stadig, nu det er tv? "? Tænker du på responstiden? Om det er et TV eller en PC skærm ændrer ikke på den måde man opnår en lav responstid på - det er samme type flydende krystaller.
Af teamet
#40476
22" uden 1920x1200 og så en topanbefaling? Jeg ville ikke kunne stille mig tilfreds med det i hvert fald.. For lav opløsning generer grænseløst i almen brug og 22" i 1680x1050 er efter min opfattelse ikke godt nok. Det er rent faktisk den opl jeg anvender på min 15" bærbare..
Af CenTrixX
#40651
lækker review får lyst til at købe mig et eksemplar :)

fandt lige denne review ved ikke om det er et passende sted at post det men her er den så(synes selv der er et par gode billeder i blandt som jeg synes mangler i denne):

eksternt review af T220
Af Guappo
#41427
Jeg har nu haft 3 forskellige skærme af t240hd og sikke noget møg.

Alle har haft et ovalt lodret felt nede omkring vesntre hjørne som ikke viste skarp nok farve. Dette kunne kun ses ved lyse farver (eks. en fejl-explorer eller jubiis lyseblå). Ikke pixelfejl, for meget større og samme sted på alle skæme.

Desuden har alle skærmene haft meget lysblå lysindfald fra midt fra siden til venstra og oppe i højre hjørne.

Er jeg bare uheldig i henhold til en leverance, eller har man ikke testet den tilbunds nok???

Billedet er ellers lækkert, men disse iøjenfaldende fejl på alle skærmene, gør at jeg ikke kan anbefale den.

Ps. det er ikke mit skærmkort, da en udstillingsmodel i butikken havde samme fejl.

For mig er det dyrt for billigt Kinaskrammel!!!!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#41445
Der kan være variationer fra lot til lot. Vores test ville have afsløret sådanne fejl og Rasmus ville ikke have noget sådant gå forbi uden anmærkning - stol på det.