Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#41659
En converter er en converter. Der er INGEN magi i sådan en. Det er bare nogle ben der kontakterer i DVI stikket og fører signalet over i benene i HDMI kablet.
Af Beaviz
#41664
Jeg bruger et ATI Radeon HD4850 grafikkort, den hertil medfølgende DVI->HDMI converter og et Supra HDMI-kabel.
Af simi
#42053
brugte for første gang skærmens indbyggede SD kortlæser til at vise billeder, og var rigtig imponeret!

Det kørte rimelig hurtigt, og jeg kunne rotere billeder samt vælge slideshow eller single view. Ganske udmærket!

Havde dog lidt svært ved at få kortet ud igen. Synes ikke helt pop-ud mekanismen virkede som den skulle.

Men alt i alt en god oplevelse, som jeg bare ville dele med jer andre. Næste digitalkamera jeg køber skal ihvertfald bruge SD-kort.
Af hebbach
#43670
Nogen der har prøvet SDHC kort? (SD High Capacity)
Jeg har nemlig et 8 GB kort til mit kamera og har problemer med at aflæse kortet i både den bærbare og stationære uden den medfølgende USB-læser.

EDIT: Det står der, at det gør! (Pana's hjemmeside!)
Af kristiansj
#44302
Har lige et spørgsmål som jeg desværre er overbevist om er blevet svaret mange gange før - synes bare ikke jeg kunne læse mig til et konkret svar i denne tråd eller i købs/begrebsguiderne.

Så vidt jeg kan se har px80'eren ikke en indbygget DVB-C tuner.
Når jeg nu får mit signal via kabel-tv skal jeg så have en tuner box for at få mest ud af tv'et eller hvad bliver forskellen på blot at sætte antennekablet i fjernsynet i forhold til at benytte en tuner boks?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#44305
en DVB-C boks skal KUN bruges hvis du vil se digitalt kabel-tv. Alm. kabel-TV, som det der kommer ind via antennestikket normalt, kan sagtens bruges i tvet. Du får dog ikke digital kvalitet på den måde.
Af lutuc
#44850
hej i skriver i artiklen at den har optisk S/PDIF stik? men hvor syntes ikke li jeg kan se den?
Af Zap
#45927
Smed vist dette indlæg i en anden tråd, så prøver lige igen....

DVB-tuneren - er det MPEG4? Og er der kortlæser således at man kan modtage alle kanaler fra Boxer næste år uden at have en seperat boks?

Fra boxertv.dk (om krav til udstyr):
Boxer godkendt MPEG4 DVB-T boks m. kortlæser eller et Boxer godkendt digitalt TV med MPEG4 DVB-T tuner og kortlæser:
DR, DR2, DR update og TV2. Fra 1. nov. 2009: nye DR kanaler
Af Zap
#45929
Har tjekket lidt priser. Hvordan kan det være at 37" er dyrere end 42" - er det tale om en nyere model eller er jeg dårlig til at søge priser...?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#45930
Der er ikke MPEG4 dekoder i TVet, nej. Det er kun MPEG2.

Prisen på 37" modellen er bestemt ud fra udbud og efterspørgsel. Der er flere der vil have 42"modellen, så derfor bliver den billigere.
Af godhandel
#50015
Er der forskel på px80 og px81? udover at 81 modellen kan vise MPEG 4.
Af JKay
#50908
Med hensyn MPEG4 så ville jeg venter til næste år. Allerede februar vil nogle kunne fortælle om PX81/PZ81 virker med boxers signaler.

Et andet spørgsmål: Er der nogen der ved noget om hvordan farvestyringen virker? Jeg synes at billedet ser flottere ud med farvestyring slået til. Dvs. grøn bliver mere grøn osv... Altså når man ser TV! Det skal selvfølgelig slåes fra når man ser Blueray eller lign!
Af suei
#57176
Jeg har for nyligt erhvervet mig et 42PX80 Plasma og syntes generelt det er meget godt. Men eftersom denne er min første fladskærm har jeg overhovedet ingen ideer til hvordan billedet skal se ud? Så derfor har jeg indstillet billedet efter denne vejledning:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1213261291

Helt præcist således:
Profil: Biograf
Kontrast 1 til venstre
Lys: Uændret eller 1 til venstre
Farve: Uændret
Skarphed: 0
Farvetemperatur: Varm
Farvestyring: Fra
P-NR: Fra

Jeg forstår ikke hvorfor man ikke vil have en stærkere skarphed? Er det bare mig der fortolker det sådan at jo skarpere et billede er, jo bedre er det? Hvilket er modsat denne indstilling!

Jeg syntes også at profilen "biograf" gør at billedet bliver mere "mat". Som om jeg har lagt et stykke bagepapir over skærmen. Er det meningen at billedet skal være sådan?

Som sagt er jeg ny indenfor området og aner ikke hvordan et billede skal stå. Det afhænger måske af ens præferencer, men vil gerne have at vide hvordan billedet generelt skal stå.

Jeg sidder ca. 3m fra tv'et i en "normal" belyst stue.

[quote="Rasmus Larsen"]Testen af Panasonic PX80 er nu offentliggjort. PX80 er den nye 42 tommer plasma skærm fra Panasonic, der allerede er rost meget for billedkvalitetet i mellemprissegmentet.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1213261291

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen :)[/quote]
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12