Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kilroy
#62841
Ër du en af dem som skulle ha problemer med at bruge pc på tv via DVI>HDMI så er det en lille guide her som virker :)

Du skal starte med at sætte din pc til 1920x1080p i opløsning

Tilslut pc tv og tryk på kan AV på fjernbetjening efter det er gjort så trykker du på MENU på fjernbetjening og finder linien Scalering den skal sættes på FRA. Vupti du skal ha billede i et format som passer.

Nu skal du så huske at en pc ikke kører i formatet 16-9 men 16-10 så der vil være en sone i top og bund hvis du ser en film eller lign medie den vej.

Samtidig kan du Godt få lyd over DVI/HDMI løsningen men kræver at du er bruger af et ATI Grafikkort fra 3800 serien og op (måske med nogle få mindre modeller også, kan tjekkes på ATIs hjemmeside) Grund til at lyd kan komme igennem er at ATI har valgt at ligge lyddrivere ind i kortet og brugt et par af de ben som ikke bruges i DVI stikket til lyd i stedet, der er dog et krav...Du Skal bruge det originale adaptor stik som fulgte med grafikkort eller laptop.

Samtidig skal du huske at ændre det lydkort som pc bruger til at bruge ATI kortes :

Dobbeltklik på højttaler nederst til højre på skærm , gå ind i egenskaber og vælg lydkort , tryk gem og ok så er den på plads.

Håber at denne guide kan være til en smule gavn for nogen ellers smid en PM.

Er selv ret tilfreds med resultat af brug af medieafspilling , spil osv på min PX80 billede står knivskarpt og lyd det samme også HDlyd eneste du skal huske er en ordentlig medieafspiller i pc.

Mit valg blev helt klart CyberlinkPowerDVD Ultimate, de gratis når den ikke til sokkeholderne men er alligevel brugbare dog skal du ikke forvente den gode lyd.

Arbejde med aplikationer og surfe rundt på nettet vil jeg ikke sige man skal bruge en plasma skærm til (langt fra faktisk) burnin er i mine øjne for stor en risiko på det område.. alt andet er det bare super til :)
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12