Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#33336
Testen af HiFi-Klubben NAD 40A2 er nu offentliggjort. NAD 40A2 er den nye 40 tommer skærm med blandt andet indbygget harddisk og tre digitale tunere; DVB-T, DVB-C og DVB-S.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1205219187

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen :)
Af gke
#33339
Jeg har et par spørgsmål, men først laver jeg en antagelse, som mine spørgsmål bygger på..

* Jeg går ud fra at 32'' af samme skærm, ville have samme udfald i testen. Med det i mente kommer her et par spg.

1. Der nævnes meget lidt om billedforbedrings funktioner i testen. I HiFi klubben er de heller ikke meet for at snakke om det.
Er det fordi skærmen halter på disse områder, eller er den bare så perfekt at de ikke er savnet? Jeg tænker på forskellige modes, motionkompensation o.l. Hvis de er der, er de tilfredsstillende?

2. Sidst i testen nævnes at skærmen dog må se sig slået af de mest roste konkurrenter i samme prisklasse. Det er her min antagelse især kommer i betragtning.
Hvordan ville du rate NAD'en mod Sonys KDL-32D3000? Hvilken ville vinde i en shootout? (Rent billedmssigt. dvs gengvelse i forskellige situatiner som tv-avsen, film, game, sport o.l.) Jeg vil gerne se bort fra featres som HDD optager o.l , da disse kan fremskaffes eksternt, og såkan alle skærme ptentielt have dem.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#33343
Antagelsen er korrekt til et vist punkt. Der er jo ikke en lige så dedikeret indsats mod at levere god billedkvalitet i 32 tommer segmentet, og f.eks. topserierne fra Pioneer, Sony og Panasonic findes ikke i dette segment.
Hvis 32 tommer fra NAD derfor performer på samme måde som 40 tommeren, så placerer den sig godt, ja.

1. Nej jeg prøver så vidt muligt ikke at vinkle mine anmeldelser mod det tekniske, men i stedet billedkvaliteten som jeg måler og oplever den i praksis. Mange af disse billedforbedringsteknologier findes jo netop fordi mange Tv ikke klarer de basale opgaver. Hvis man derimod tager udgangspunkt i korrekt farvegengivelse, korrekt gamma, dyb sort og høj kontrast, så er man faktisk næsten ude over disse billedforbedringsteknologier.
For hvis sort gengivelsen er dyb og nuanceret, hvad skal man så bruge dynamisk kontrast til? Det er jo ikke ligefrem en positiv opfindelse.

Skærmen er ikke perfekt, nej, men jeg er faktisk begejstret for at der ikke er integreret kratigere dynamiske systemer.

2. De er meget lige. Jeg er stadig begejstret for 100 Hz teknologien på D3000 serien og det er endnu den eneste 100 Hz teknologi jeg synes gør sig fortjent til ros. Den øger både responstiden - dog ikke i de helt mørke toner, hvor D3000 lider lidt - og øger opløsningen i bevægende billeder.

Billedmæssigt vil jeg dog mene, at NAD ligger på nogenlunde samme niveau - nogle punkter over, andre punkter under.
Hvis du er en lidt teknisk bruger, så vil du dog savne RGB indstillingen på NAD. Jonas - Product Manager fra HiFi-Klubben - siger dog, at RGB indstilling er på vej, men tidshorisonten dog er lidt længere end for den opdaterede fjernbetjening.
Af gke
#33350
Alletiders - tak for de hurtige svar.

Min stue er ikke til mere end 32'', og selvom jeg synes NAD er rigtig fede, så er der alligevel et eller andet i din Sony anmeldelse der fortæller mig at det er vejen at gå. Jeg skal ikke kunne sige hvad det er - men jeg tror mest jeg hælder til Sonys 32'' D3000.

Efter generel pejling, tror jeg ikke at jeg blive skuffet :)
Af Rimaraf
#33361
Hvordan klarer skærmen sig med Blue-Ray materiale? Kan det mærkes at den ikke understøtter 24p?
Af Bliss
#33416
fandme en pebret pris taget i betragtning hvad den leverer
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#33436
Rimaraf skrev:Hvordan klarer skærmen sig med Blue-Ray materiale? Kan det mærkes at den ikke understøtter 24p?
Det er som sådan samme historie som på andre skærme uden 24p understøttelse. De vil altid hakke en smule, og dette er mest synligt i panoreringer. Blu-Ray håndteres fint på skærmen, men 24p er naturligvis en mangel - ligesom det er på størstedelen af skærme i dag.
Af teamet
#33463
Har hifi-klubben haft planer om det omtalte ændringer før flatpanels review eller har flatpanels haft et positivt præg på omverdenen?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#33506
Fjernbetjeningen har været undervejs i et stykke tid og ønsket om en RGB tror jeg er kommer fra mange parter - heriblandt os. Førstnævnte nærmer sig, men sidstnævnte får vi dog lov at vente lidt længere tid på.
Af ReXuZ
#33750
Jeg er vild med designet og funktionerne, men mangler lige 3 ting inden det er det perfekte tv. 1080p/Full HD, MEPG-4 og Blue-Ray afspiller.. Så har man efter min mening det bedste tv på markedet..
Af ncdesign
#35419
Ang. at få billedet på skærmen fra HDMI-indgangen i den rigtige opløsning, så går jeg ud fra du mener fra en PC. Problemet er, at fjernsynet kun kan gengive 50Hz, når opløsningen er 1360 x 768.

Den kan sagtens gengive signalet, men blot kun ved 50Hz. Ærgeligt at den ikke kan gå højere op, for billedet på min 19" monitor ser helt skørt ud ved 50Hz. Men det kan altså lade sig gøre...
Af micker
#38856
Kan du komme nærmere ind på hvordan og under hvilke vilkår du har testet skærmen? På hvilket tidspunkt på døgnet, hvordan var rummet du testet det i? Da f.eks. Pioneer fremviste 09 modellerne var det jo helt mørke omgivelser.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#39670
micker skrev:Kan du komme nærmere ind på hvordan og under hvilke vilkår du har testet skærmen? På hvilket tidspunkt på døgnet, hvordan var rummet du testet det i? Da f.eks. Pioneer fremviste 09 modellerne var det jo helt mørke omgivelser.
Jeg har modellerne stående 1-3 uger, så de når at blive testet i alt fra sollys til de helt mørke aftentimer.

Rummet jeg tester i kan reguleres på nogle punkter, men ellers minder det ret meget om en traditionel stue i et dansk hjem. Enhederne som bruges til at teste med, er nævnt i testen. Heruder benytter jeg også LaCie blue eye pro til at foretage målinger på skærmene.
Af King505
#58063
Hej Rasmus

Tak for et fantastisk arbejde.

Har du haft lejlighed til at se på deres nye modeller.

Her tænker jeg på B2, B3.
Har de fået et vægsentligt løft i forhold til A1, og er de på niveau med øvrige skærme til prisen?

VH
Jacob