Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#30107
Den længe ventede test af Sony 40X3500 er nu online på Flatpanels forside eller på dette direkte link:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1201071261

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen :)
Senest rettet af Rasmus Larsen 23. jan 2008, 10:59, rettet i alt 1 gang.
Af Nick_S
#30109
Nice! Ser sgu godt ud. Så dette er det bedste LCD TV du nogensinde har testet? Men hvordan med X3500 vs Kuro serien? Stadig Pioneer der holder faklen for bedste TV?

Tak for en lækker test :)
Senest rettet af Nick_S 23. jan 2008, 11:14, rettet i alt 1 gang.
Af Peter Garbæk
#30110
Hvis det dog bare ikke var januar og man ikke havde overtrækkede kontokort :p

Lækker skærm ellers!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#30132
Ja, det er stadig Pioneer der holder fanen for bedste TV. Sony ville have fået vores reference award og ikke en "top anbefaling" hvis de havde slået Pioneer.
Af larslj
#30134
Hvilken Firmware havde det lånte TV fra Sony? Der er væsentligt forskel på blæserstøjen og der er skulle også være forbedringer af billedet hvis det er en opdateret model, frem for en af de første der kom på markedet. Men det er muligt at opdatere til nyeste firmware via en sony Memory Stick.
Af Guru
#30212
Absolut lækkert tv. Har selv lige fået anskaffet et for et par uger siden. Dog har jeg en del problemer med at få digital kabeltv fra Yousee til at virker, så hvis nogle af jer har hørt om tilsvarende problemer vil jeg da gerne høre løsningsforslag.

Jeg kan finde alle kanalerne, men kun se DR1,DR2 og TV2 og så iøvrigt DiscoveryHD. Resten af kanalerne viser bare et ikon der betyder at det kræver abonnement.

Jeg har et andet tv med digitalbox fra yousee og har prøvet at bytte kortene om, men det hjalp ikke spor. Jeg overvejer nu om det kan være noget med CAM modulet.

Al hjælp er velkommen.
Af -jacob
#30296
Da jeg købte et W3000 fandt jeg ud af at modellerne med mpeg4 tuner skal bruge et specielt CAM modul.
så det lyder meget sandsynligt at det er modulet der giver dig problemer med at modtage alle de kodede signaler.
Af larslj
#30352
-jacob skrev:Da jeg købte et W3000 fandt jeg ud af at modellerne med mpeg4 tuner skal bruge et specielt CAM modul.
så det lyder meget sandsynligt at det er modulet der giver dig problemer med at modtage alle de kodede signaler.
Jeg har Telia og har prøvet deres moduler hvor der står mpeg2 på bagsiden. Der er problemer med Discovery HD kanalen ved at der er "hakker" i billedet og de andre HD kanaler kan overhovedet ikke vise noget billede.
Jeg har så prøvet med et nyt mpeg4 CAM modul og der var der ingen problemer overhovedet. Begge typer CAM modul er dem Telia sælger i deres butikker Men virker jo kun med Irdeto cryptering. Så om det er samme problem med YouSee, det lyder det meget til!
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#30357
larslj skrev:Hvilken Firmware havde det lånte TV fra Sony? Der er væsentligt forskel på blæserstøjen og der er skulle også være forbedringer af billedet hvis det er en opdateret model, frem for en af de første der kom på markedet. Men det er muligt at opdatere til nyeste firmware via en sony Memory Stick.
Tv'et havde ikke den nyeste firmware da jeg havde den hjemme. Den er først lagt på efter jeg har leveret Tv'et tilbage.
Brugeravatar
Af azrael
#30364
larslj skrev:
-jacob skrev:Da jeg købte et W3000 fandt jeg ud af at modellerne med mpeg4 tuner skal bruge et specielt CAM modul.
så det lyder meget sandsynligt at det er modulet der giver dig problemer med at modtage alle de kodede signaler.
Jeg har Telia og har prøvet deres moduler hvor der står mpeg2 på bagsiden. Der er problemer med Discovery HD kanalen ved at der er "hakker" i billedet og de andre HD kanaler kan overhovedet ikke vise noget billede.
Jeg har så prøvet med et nyt mpeg4 CAM modul og der var der ingen problemer overhovedet. Begge typer CAM modul er dem Telia sælger i deres butikker Men virker jo kun med Irdeto cryptering. Så om det er samme problem med YouSee, det lyder det meget til!
Bliver lige nødt til at give mit besyv med her... ;)

Da CAM'ets væsentligste (eller egentlig eneste) opgave er at dekryptere en datastrøm tyder noget på, at processoren i nogle CAM'er ikke kan følge med den mængde af data, som leveres til CAM'et til dekryptering.

Det gode ved et CAM er jo så, at det kan skiftes ud. Selvom det selvfølgelig er at foretrække at få det "rigtige" CAM fra starten.
Brugeravatar
Af bilbo
#30552
Rigtig god anmeldelse. Altid rart at læse et velskrevet og analytisk anmeldelse.

I anden sidste afsnit skriver I:
"Det hele kommer desuden i et flot og unik design og hertil gode indstillingsmuligheder, DVB-C og DVB-C samt generel fin funktionalitet."

Mener I ikke DVB-C og DVB-T ?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#30566
bilbo skrev:Rigtig god anmeldelse. Altid rart at læse et velskrevet og analytisk anmeldelse.

I anden sidste afsnit skriver I:
"Det hele kommer desuden i et flot og unik design og hertil gode indstillingsmuligheder, DVB-C og DVB-C samt generel fin funktionalitet."

Mener I ikke DVB-C og DVB-T ?
Jo, det er en slåfejl. Der skal naturligvis stå DVB-C og DVB-T, som X3500 serien jo har integreret.

Jeg retter den med det samme. :)
Af mike s.
#31842
Super anmeldelse... Jeg har selv købt fjernsynet - det er KANON! Det er helt klart det flotteste LDC jeg har set.

Jeg har mit på DVB-C med HD kanaler og alting - nøj hvor er det flot og når man starter sin PS3 op er det total øjegejl. Ville dog ønske at PS3'en havde support for HDMI control så tv'et kunne tænde og slukke PS3'en.

Btw. hvor har du Sony reklamerne fra i HD? Jeg har forsøgt at finde dem længe.

Nogen der ved hvor man kan få de Blu-Ray demo discs fra?
Af dubi
#37492
hej
har læst jeres test af sony 40x3500 og synes den virker rigtig fed og selvfølgelig skyndte jeg mig at løbe ned i butikken for at se den. men da jeg så den i "real life" var der en meget grim gennemsigtig glas/plastik ramme omkring skærmen. ved ikke hvorfor de har sat den på for skærmen virker meget pænere uden ligsom de gamle sony skærme.
mit spørgsmål er så er det muligt at fjerne denne transparente glas ramme og er der nogle der ude der har prøvet det. jeg har set folk male deres LCD om. så det må vel kunne lade sig gøre på en eller andet måde eller hvad?