Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#355297
Jeg har LG GX fra samme generation, så det burde være sammenligneligt.

Under normale omstændigheder er det meningen, at videoafspilleren (eller spilmotoren i spil) på Apple TV 4K skal sættes på pause, når Apple TV 4K registerer over HDMI CEC, at der ikke længere er signal til TV'et. HDMI CEC er dog ikke skudsikkert.

Herhjemme bruger vi det for tiden i sammenhæng med PlayStation og Xbox. Et klik på controllerens PS/Xbox knap skifter HDMI-port og stopper normalvis lyden på Apple TV 4K. (ps: Atmos virker fra PS5 til HomePod, men ikke Xbox Series X pt.)

Nogle apps har dog lyd i brugerfladen. F.eks. DRTV når de i karrusellen øverst har klip fra TV-avisen kørende. Dette kan Apple TV 4K ikke pause pt. så et tip er lige at få Apple TV 4K ud på hovedskærmen først.

Nogle gange kan man bruge Siri til at stoppe afspilning, men Siri er lidt ligesom HDMI CEC. Det virker ikke altid.
#355400
Rasmus Larsen skrev: 14. nov 2023, 23:46 Til venlig info så sælges HomePod (2nd Gen) til 2.222 kroner, kun onsdag d. 15. nov.

Se Black Friday oversigten: https://www.flatpanels.dk/blackfriday2023.php
Rasmus Larsen skrev: 14. nov 2023, 23:47 Hvis I påtænker at parre et sæt HomePod med Apple TV 4, så sælges HomePod (2nd Gen) til 2.222 kroner, kun onsdag d. 15. nov.

Se Black Friday oversigten: https://www.flatpanels.dk/blackfriday2023.php
Nu er Apple også kommet med deres egne tilbud:
- HomePod (2nd Gen) til 2599 kroner, og så et 350 kr. gavekort

Se: https://www.flatpanels.dk/blackfriday2023.php

Power havde i første omgang meldt ud at deres tilbud på HomePod kun gjaldt d. 15 november, men det er tilsyneladende forlænget, for prisen holder ved.
#355587
Har nu lyttet til stereo homepods i to forskellige rum, med samme oplagt elendige resultat. Fuldstændigt overdreven boostet dyb bas. Hvis det betyder noget, ser jeg normalt serier og film med 2 Rel T9/X til og har en fortid hvor jeg arbejdede fuld tid med musik, lyd og produktion. Det kan godt være det fungerer i USA hvor folk har giga stuer og har sofaen stående midt i rummer, men ikke i lille Danmark hvor sofaen som oftest står op af vægen. Det er altså en ommer Apple!!!
#355618
Der må næsten være noget galt med mikrofonen? Jeg har lyttet til HomePods i flere forskellige typer rum efterhånden og oplever meget positivt resultat som følge af rumkalibreringen. Har selv en fortid i et musikstudie, hvor vi brugte KEF. Bilder mig ind at mine ører stadig er rimelig skarpe på trods af 3 larmende unger på hjemmefronten :)
Brugeravatar
Af Lethen
#356084
Har nu haft et par stående under TV'et en måneds tid og vi er godt tilfredse. Overskriften er at det er virkelig praktisk, pænt og lydkvaliteten er høj.

Vi kommer fra en enkelt Beoplay M5 koblet til ATV 4K via AirPlay 2. Integrationen mellem HomePods og ATV er lige lidt bedre og vi har således ikke oplevet at skulle falde tilbage til TV'ets indbyggede højttalere (når volumenkontrol f.eks. drillede på M5'eren). Synkronisering med billede virker også perfekt 100% af tiden.

Lydkvaliteten er virkelig god til måde film og musik. Vi er ikke kritiske lydforbrugere, men fornemmer et løft ift. M5'eren. Som enkelt stående højttaler til musik vil jeg mene at M5 er bedre end en enkelt HomePod. Men koblet i stereo og til vores daglige brug sammen med Apple TV er et par HomePods et løft i både lydoplevelser og praktisk brug.

Virtuel centerhøjttaler virker overbevisende, ligesom Atmos-effekten fornemmes fint nok til at jeg ikke savner et 5.1 setup (har vi haft tidl.).

Kunne godt ønske mig lidt bedre stereo seperation, men det er ikke produktets skyld at vores TV-bord kun er 120cm bredt :-)

Vi kan kan godt lide at vi også kan høre radio/musik uden (Apple) TV'et er tændt, ved enten at styre med Siri eller iPhones. Vi er også fans af hvor nemt det er at skifte til AirPods Pro når man vil se noget uden at forstyrre resten af huset.

Styring med Siri kommandoer kræver tilvænning.