Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Flatpanels
#353724
Anmeldelsen af Apple HomePod (2nd Gen) er online. Det er testet som TV-højttalere sammen med Apple TV 4K, så man også får lyden fra TV'ets indbyggede funktioner og HDMI-enheder såsom PlayStation og Xbox med.
Find testen her: https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1694079190

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
#353781
Først en sidebemærkning: Har ikke set en så grundig og så kvalificeret anmeldelse af stereo-opsætningen af 2nd gen HomePod nogetsteds, ej heller på engelsk.

Ja, det er noget besynderligt, at Apple har anvendt n-standarden for Wifi på de nye HomePods, en 3-4 generationer gammel standard. Men det betyder næppe noget for lydkvaliteten eller stabiliteten. Måske har fokus på omkostninger været årsagen til valget.
#353814
Hos mig gjorde to homepods det virkeligt skidt. Højtalernes "tilpasning" til rummet, synes at bestå i skrue helt vildt op for alle basresonanser (de såkaldte room modes). Altså, det var helt uden for rækkevidde :-)

Bruger normal et klassisk stereo setup to standerhøjttalere og en sub og det fungerer fint, så test af homepods var mest for sjov.

Kan læse mig til at andre der har sofaen placeret op af væggen, har oplevet samme problem. Apple kunne måske med fordel tilbyde en rummåling fra lyttepositionen som alternativ.
#353815
Det er første gang, at jeg hører om problemet. Stod de frit eller inde i et TV-møbel hos dig? Det ville være oplagt, at Apple gav mulighed for at bruge en iPhone til mere præcis justering i stil med at man kan bruge en iPhone til at lave en HRTF med AirPods.

Herhjemme er rumkorrektionen en virkelig stor forbedring, i en sådan grad at jeg foretrækker HomePods over mine B&O Beolab 9 i stuen.

Vores sofa står en del tilbage i rummet, men ikke helt op ad væggen. Sofaen er rund.
Af CSP
#353824
Sjovt, jeg har præcis samme spørgsmål. Jeg overvejer at skifte mit nuværende setup ud, som består af LG B7, B&O S8, Xbox Series X og Apple TV4K (1 gen) med LG G3, 2x HomePods og Apple TV 4K (3 gen).
Det er kun fordi at parringen af B&O S8 med et nyt tv er yderst problematisk, at jeg overvejer at skifte dem ud - for tror ikke HomePods spiller bedre.
#353825
Jeg holder primært fast i Beoplay S8 pga. designet. Lyden er fin nok, men bestemt ikke uerstattelig. Til gengæld kan jeg ikke lide Connection Hub’en og skal den erstattes, kan man jo lige så godt overveje noget helt andet - som f.eks et par HomePods.
#353861
Rasmus Larsen skrev: 11. sep 2023, 11:43 Det er første gang, at jeg hører om problemet. Stod de frit eller inde i et TV-møbel hos dig? Det ville være oplagt, at Apple gav mulighed for at bruge en iPhone til mere præcis justering i stil med at man kan bruge en iPhone til at lave en HRTF med AirPods.

Herhjemme er rumkorrektionen en virkelig stor forbedring, i en sådan grad at jeg foretrækker HomePods over mine B&O Beolab 9 i stuen.

Vores sofa står en del tilbage i rummet, men ikke helt op ad væggen. Sofaen er rund.
De stod oven på mit tv møbel, på hver side af tv'et, ca 25cm fra bagvægen. Har tidligere haft et par Kef LSX til at stå samme sted, uden at det gav nogen problemer.

Jeg har for nyligt haft en Lyngdorf TDAI med rumkorrektion på prøve, som gav en mindre men hørbar forbedring.
#353876
Nogen der har en idé, om hvordan de måler sig med ARGON AUDIO FORTE A5 MK2 og/eller ARGON AUDIO FENRIS A5, der også har HDMI/ARC og som bliver rost for at være bedre end langt de fleste soundbarer?
#353984
cybamerc skrev: 11. sep 2023, 15:11 Kan nogen sige, hvordan disse spiller sammenlignet med et sæt Beoplay S8? Både til film og musik?
Jeg har desværre ikke erfaring med S8. Jeg har erfaring med (en enkelt) Beoplay M5, som jeg synes lidt er lidt for tung og mudret i bassen. Jeg synes HomePod spiller bedre til musik. Jeg ved ikke hvordan M5 er ift. S8.