Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KBW
#233620
OK, som jeg selv var inde på "Det kan selvfølgelig værre sket fra skærm-kamera-internet- Mackærm" - så billedet fra testen kan ikke bruges til noget.

Jeg har ikke sagt at det står helt rent men derimod "Jeg kan skrue op på min Samsung og se mere her med mindre støj end Oled'en!" og "LGs Oled viser generelt Netflix meget støjfyldt. Min Samsung håndtere dette meget bedre."

Som tidligere nævnt er der ikke aktiveret støjreduktion på nogen af mine skærme "Alt er slået fra."

4K fjernsyn skal også bruges til Netflix og kabel-tv.

Vi kører i ring her!
Af Leon
#233870
Følger ivrigt med i denne debat da jeg meget seriøst overvejer at købe OLED65B6V. Jeg købt for 10 år siden Pioneer Plasma 50 tommer Kuro og føler nu at det er ved at være tid til at skifte.
Mit spørgsmål er nu om I er enige. Er der endeligt kommet et tv som kan erstatte mit kuro. Har jeg desuden ret i at der er nogenlunde den samme input lag på disse. Kuro - 30 ms og LG - 34 ms. Spiller gerne med mine unger :D
Af Turbo
#233882
KBW skrev:Jeg har ikke sagt at det står helt rent men derimod "Jeg kan skrue op på min Samsung og se mere her med mindre støj end Oled'en!" og "LGs Oled viser generelt Netflix meget støjfyldt. Min Samsung håndtere dette meget bedre."

Vi kører i ring her!
Igen skriver du "generelt" hvorfor?

Jeg oplever ikke de ting du beskriver eller som det billede du har sat ind, på min EF950V. Det må være 920'eren du skal være efter og ikke LG OLED generelt ;)

Vi tager lige en runde tur mere ;)
Af KBW
#233883
Velrapporteret på AVForums

Jeg har haft andre LG Oleds og tjekket det mange steder.

Tillykke med det gode eksemplar af 950 du har, denne er så generelt bedre end 960, og den bedste model i hvert fald indtil 2016'erne.
Af Turbo
#233885
Okey - Jeg ved godt 960 og din hedder EG og min hedder EF. Jeg troede kun det var buen til forskel på 950 og 960 men der er måske mere.
Jeg tror ikke min 950 er bedre end andre 950 - det er nok bare dig der ikke har set det på en 950, men så mange andre LG OLED og derfor skriver du generelt ;)

Tak, men den er desværre ikke fejlfri - du ved jo selv med de lodrette nuance forskel på det sorte i meget mørke sener og så uskarpheden ved bevægelser ligesom på LCD.
Af KBW
#233889
960 havde generelt både farvetint og banding/vignetting, 950 havde ligesom 920 for det meste sluppet af med farvetinten.
Masser af brugere på AVForums er væsentligt mere tilfreds med nærsort detaljerne på 2016 modellerne end på 2015. Generelt er opfattelsen også på dette område at 950 var bedre end 960. 950 kan vel beskrive at være end 1/2 generation nyere end 960 (også med portene der kan tage en HDR afspiller).
Af Leon
#234140
Da jeg umiddelbart står foran at ville købe OLED65B6V har jeg lidt akut brug for at vide om der er et issue med lag-time på denne skærm. I din test Rasmus kan jeg læse at du har målt 34 ms men det var på E6.
Jeg kan læse i diverse forum at der skulle være en forskel på de 2 modeller. Nogle skrive at B6 har 50 ms og at det ikke er ideel til spil. Spiller selv en del både alene og sammen med mine unger så derfor er dette vigtigt.
Nogle der kan svare på dette ?
#234142
Det er Torben der har testet LG E6. Vi har ikke haft mulighed for at måle på B6 endnu, så det er svært at sige. Jeg tror det er de færreste private, som har en input lag-måler liggende. Vi bruger den som hedder Leo Bodnar, så hvor de andre anmeldelser, som du har fundet af B6, er udført med samme måler, så burde du kunne sammenligne lige over (forudsat at de har målt i Game Mode).
Af Leon
#234152
Tak for dit hurtige svar Torben. Jeg har en tråd på avforums hvor de sammenligner B6 og C6. Han skriver at han har testet skærmene med "Leo Bodnar input lag tester" og at han kom frem til følgende på B6

65B6 Firmware 3.10.16
Game Mode (54.2ms):

55C6
Game Mode ( 34.4ms ):

Jeg er på ingen på en stor gamer så derfor er mit spørgsmål. Vil ungerne og jeg kunne mærke denne forskel? Jeg vil gerne have mit Kuro skiftet ud og synes selv at prisen på 65B6 er okay.
#234154
Jeg hedder Rasmus :)

Det lyder underligt, at der skulle være så stor forskel på B6 og C6, men han bruger i så fald samme målemetode som os.

Ved omkring 50 ms vil mange personer begynde at kunne mærke, at der er lidt forsinkelse, men det er ikke et kritisk niveau. Andre vil ikke bemærke det. Kuro skærmene har så vidt jeg husker ca. 30-35 ms i Game mode og ca. 50 ms, hvis I ikke bruger Game Mode, når I spiller på konsol.
Af Leon
#234157
Hej Rasmus :)
Jeg har ventet længe på en skærm der kunne overtage efter den kuro jeg købte for 8 år siden. Synes det skal være nu og jeg kender en forhandler der godt vil hjælpe med en god pris på 65B6. Som familiefar er prisen meget afgørende for ikke at hustruen skal brokke sig for meget.
Jeg tror faktisk aldrig at vi har spillet på gamemode på kuro´en så umiddelbart vil vi jo så nok ikke lægge mærke til de 54 ms.
Udover spil ser jeg megen sport og her skriver de i tråden på avforum at der ingen problemer er så.....
Jeg bestiller en 65B6. Synes jeg har ventet længe nok :)
#234727
Vi kan forstå, at HDTVtest.co.uk har bekræftet, at HDR10 nu tracker BT.2020 korrekt, så vores anke omkring farvegengivelsen falder dermed bort.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 15