Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#234355
Jeg har et par gange nu oplevet, at når jeg laver en optagelse, så er der fejl på. Det er hakkende billeder og lyd, og billede, der er ude af sync. Og optagelsen kan også være stoppet, før programmet er slut.
Er der andre der har oplevet det? Er der en løsning på det?
#234595
Jeg oplever problemer med CromeCast funktionen. TV'et vil ikke starte med at afspille når jeg forsøger at Cast'e noget til den. Den står bare og "loader" for evigt. Er der andre der har oplevet dette?
#235356
Brugeren 'mbm' var så rar at oplyse mig omkring at " tvet kan læse HDR signaler, men ikke gengive det"

Hvis det kan læse HDR signaler, men ikke gengive det, hvad er det smarte ved det? Giver det nogen forskel at det kun kan læse det?
#235361
Torben Rasmussen skrev:Skærmen er ikke i stand til at nå en speciel høj peak lysstyrke, så eks. UHD Premium kommer det ikke i nærhed af. HDR giver ikke ret meget mening på et TV som det her.
Så det jeg læser du skriver, er at det er fuldstændig ligegyldigt at det kan vælges som en mulighed under billedeindstilling?
#235367
Først og fremmest: Ja, den profil du selv kan vælge skal du holde nallerne fra :) Det er ikke HDR du aktiverer, men en indstilling, der forsøger at trække HDR indhold ud af non-HDR materiale. HDR indhold vil selv aktivere den rigtige HDR profil.
#235371
Torben Rasmussen skrev:Først og fremmest: Ja, den profil du selv kan vælge skal du holde nallerne fra :) Det er ikke HDR du aktiverer, men en indstilling, der forsøger at trække HDR indhold ud af non-HDR materiale. HDR indhold vil selv aktivere den rigtige HDR profil.
Tak, Torben :)
Beklager min uvidenhed, men hvis jeg så købte en UHD-afspiller, så ville den ikke selv aktivere HDR-profilen?
Det er bare en 'plastik'udgave af HDR der sidder i denne model?

Så en opdatering ville ikke kunne klare det med HDR? Der skal man punge lidt mere ud til en nyere model?
#235372
Jo, det ville den, hvis du lige husker at aktivere det på din HDMI indgang først. Min pointe er blot, som du selv skriver, at HDR på X85 aldrig bliver rigtig godt. Skærmen kan godt booste lysstyrken, men den har ikke lokal lyskontrol og den kan slet ikke nå lysstyrker høje nok til at det gør en reel forskel - andet end at udvaske billedet. HDR på disse mid-Range modeller er noget vi helst så man kunne slukke for - også på de nye modeller. Skærmene har ganske enkelt ikke hardwaren til at få det til at se ordentlig ud, så ingen software kan fikse det.

Den ting vi dog gerne tager med fra HDR signalet er det udvidede farverum, men her er X85 ikke helt med ift. de bedste fra i år.
#235440
KB76 skrev:Jeg oplever problemer med CromeCast funktionen. TV'et vil ikke starte med at afspille når jeg forsøger at Cast'e noget til den. Den står bare og "loader" for evigt. Er der andre der har oplevet dette?
Jeg oplever det samme på HBO i dag. Alle andre apps caster fint, men HBO gør ikke.
  • 1
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 102