Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#210572
Anmeldelsen af Libratone Diva er online. Det er danske Libratones nye soundbar til tv'et, som samtidig kan bruges til musikafspiller via Airplay, bluetooth, Spotify Connect og mere.
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1421125143

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
#210706
Jeg savner også en direkte sammenligning mellem Sonos playbar og Libertone lydmæssigt, selv om der i artiklen står at der er blevet lånt en sonos playbar...

Synes mere sammenligningen går på multirums- og afspillingsfunktioner?¡?

Er der rygter om at Libertone kan blive multirums højttaler med en software opdatering?

Som playbar/musikhøjttaler hvilken vurdere du er bedst af sonos og Libertone?
Af tlindegaard
#210993
Kaktus: Diva'en er mere neutral i lyden, hvor Sonos yder lidt bedre på bas-siden. Det er dog ikke "rigtig" bas, da Sonos fremhæver/forstærker de baselementer den kan afspille - i stedet for at indrømme at de helt dybe bas-toner ikke kan nås.

Sonos vil derfor nok imponere flest, men Divaen vil spille mere korrekt. Af samme årsag er det også lidt ærgerligt den ikke fås med en subwoofer.

Uldcoveret har ikke synderlig indflydelse på lyden - måske dæmper ulden de højeste diskant-toner, men det er ikke et hifi produkt, så det er ikke noget jeg synes man skal gå så meget op i. Den spiller fint til prisen - og det er det vigtigste.

KasperPH: Hvis Libratone kan blive "Multiroom" med en software opdatering, så er der stort potentiale, da jeg synes Libratone laver væsenligt pænere produkter end mange andr. Kvaliteten er også noget højere end fx Sonos/Samsung som blot er kedelig plastik.

Som musikhøjtaler: Det er lidt en smagssag, personligt kan jeg bedst lide Diva'en, da den er mere korrekt/neutral, men Sonos har nogle fine funktioner, som måske kan gøre dem mere attraktiv på den lange bane.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#211001
Det her med Airplay og multirum har vi ventet på i en del år efterhånden, så jeg ville ikke købe Diva i den forventning, at man "lige om lidt" havde en konkurrent til multirums-løsninger.
#211356
Jeg overvejer at investere i en Diva fra Libratone, men jeg har et enkelt spørgsmål.

Er der nogen der ved om der er plads til at have HDMI kabler løbende ned langs væggen bagved Divaen? Divaen er monteret på væggen og sidder mellem fladskærmen og tv bordet, hvor playstation og apple tv står.

Eller bliver man nødt til at trække HDMI kablerne rundt om Divaen, hvilket jo vil være lidt åndsvagt.

Tak :)