Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#202425
spede skrev:
Men hvad skal man så gøre hvis man gerne vil have et godt tv i størrelsen 40-46 tommer?
spede du må næsten fået svar på dit svar på denne debat om w8 serien som starte i maj hvor du har været noget af en spørge Jørgen.

Det går dig åbenbart på det med Hz.JO 42828B har XR400-(100hz)Du kan gå et step op i størrelse til 50W805B 50W828B,så får du også dit ønske opfyldt. :)
#202443
spede skrev:
Torben Rasmussen skrev:
spede skrev:Ok. Tak for svar. Det virkede heller ikke som m billedet hakkede på den film de viste.

Men vil jeg bliver gladere for et fjernsyn med 100 Hz som sælgeren påstod? Og hvilket tv kunne det så være når vi taler ca. "42.
Generel snak om andre TV end Sony W8 skal du oprette en ny tråd til - det her er debatten om W8.
Hold nu op - det er da ret relevant at tale om netop antallet af herz på det her tv og hvad det betyder for kvaliteten på "42. Man kan da ikke vurdere et tv uden at sammenligne det med lignende modeller - det gør i da selv i anmeldelsen.
Du spørger hvilket TV du skulle købe hvis det ikke skulle være W8 og så begiver vi os ud i den sædvanlige debat omkring køb af TV, som vi ser hver dag herinde. Det skal ikke støje i denne tråd.
#202532
50W805B vs 50W828B ?

Hej købte et 50W805B I bilka I mandags.

Ejer et KDL-40W4500 og har set frem til en replacement.

Når jeg ser tv på 50W805B har jeg det somom jeg bliver søsyg
Men det, de-blure ser ikke ud til at være værre end mit gamle 40W4500

Men jeg føler mig mere og mere, motion sick, jo mere jeg ser på 50W805B
kalibrerede indstillinger fra:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1399291728

Digital tv med tdc viaccess - Kanal 5 HD Hverdagnes helte 1080i


Er der nogen der har set 50W805B og 50W828B side om side ?
( hvordan oplevede du det ? )


Måske er jeg bare ved at lære udtrykket de-blur function :(
hvis jeg forstår udtrykket ret, det uskarpe der køre I baggrunden af et skrap billede ?!


Måske bruger jeg forkert kalibering til mit tv kiggeri.


( bare så ærgeligt, ventede et års tid på nyt tv og troede lige, alt var super godt )
#202571
Tvlife skrev:50W805B vs 50W828B ?

Hej købte et 50W805B I bilka I mandags.

Ejer et KDL-40W4500 og har set frem til en replacement.

Når jeg ser tv på 50W805B har jeg det somom jeg bliver søsyg
Men det, de-blure ser ikke ud til at være værre end mit gamle 40W4500

Men jeg føler mig mere og mere, motion sick, jo mere jeg ser på 50W805B
kalibrerede indstillinger fra:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1399291728

Digital tv med tdc viaccess - Kanal 5 HD Hverdagnes helte 1080i


Er der nogen der har set 50W805B og 50W828B side om side ?
( hvordan oplevede du det ? )


Måske er jeg bare ved at lære udtrykket de-blur function :(
hvis jeg forstår udtrykket ret, det uskarpe der køre I baggrunden af et skrap billede ?!


Måske bruger jeg forkert kalibering til mit tv kiggeri.


( bare så ærgeligt, ventede et års tid på nyt tv og troede lige, alt var super godt )
Har du fundet en løsning på dine 'kalibrerede indstillinger' problemer. Eller har du afleveret tv' t tilbage til butikken.
#202603
Jeg afleverede tv'et tilbage.

Jeg ved ikke om tv'et var defect. Da det var også meget overbelyst,
og faverne så først normale ud, når backlight var på 5 og brightness var på 33,
hvor jeg satte gamma til +2 og brugte de profiler der gav mest lys.

Papkassen tv'et kom I, så ud til at have været åbnet før.
Og der var finger aftryk på skærmen da jeg pakkede det ud :(
#204410
Opper lige denne tråd engang...

Overvejer kraftigt at købe et 50W805 da det jo lyder som fornuftig billedkvalitet etc. i forhold til prisen.

Jeg er dog en smule træt af vægophængs-løsningen, da jeg gerne vil have det så tæt som muligt på væggen.

Så tidligere i tråden at der var nogen der skrev om en Vesa adapter. Nogen der har testet dette og ved hvor lang afstand der så er fra skærm til væg?

Andre der har fundet andre løsninger til at få skærmen monteret tæt på væggen?
#206010
Jeg undskylder lige på forhånd, hvis dette allerede har været bragt op, eller jeg har overset noget.

I skriver:

"På W8 målte vi input lag til blot 24-28 ms i spil-profilen (findes i Systemindstillinger -> scene valg). Input lag var godt nok en del højere i de andre billedprofiler, men vores måling betyder, at W8 er et af de bedste tv på dette område lige nu."

- Er de andre profiler helt ubrugelige hvad angår input-lag; hvad blev der målt?
- Kan jeres indstillinger også bruges, når spil-profilen er valgt?
- Er det nogle billedemæssige konsekvenser ved at bruge spilprofilen?

50W805B er for øvrigt på tilbud i denne uge i Elgiganten til 5.000, og Wupti er fulgt efter og har matchet.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#206012
Billedet kan ikke kalibreres til at give korrekte farver i spilprofilen og generelt forsøger vi os ikke med en fuld kalibrering i andet end den profil, der er mest optimal til netop dette. Så nej, vores indstillinger kan ikke bruges når du bruger spil-profilen.

Der er typisk op til 100 ms forskel mellem spil-profilerne og de "korrekte" profiler.
Af rasmusvn
#206306
Torben Rasmussen skrev:Billedet kan ikke kalibreres til at give korrekte farver i spilprofilen og generelt forsøger vi os ikke med en fuld kalibrering i andet end den profil, der er mest optimal til netop dette. Så nej, vores indstillinger kan ikke bruges når du bruger spil-profilen.

Der er typisk op til 100 ms forskel mellem spil-profilerne og de "korrekte" profiler.
Det er vel lidt synd, hvis man ikke kan finde nogle indstillinger til spilprofilen, der passer bare nogenlunde. Det er vel ikke kun film etc., der skal opleves optimalt :)

Skal din kommentar forstås således, at jeres indstillinger ville give et helt forkert billede i spil-profilen; altså at det er bedre selv at finde frem til indstillingerne? Eller ville de være bedre end standardindstillingerne for spilprofilen?

Blot til info så er inputlag i Cinema-profilen 92ms (ifg. HDTVtest).
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8