Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#191963
Jeg ville nok lige vente med at hoppe på LG-optageren. Vores review er ikke færdigt, da vi venter på svar fra LG mht. nogle problemer vi oplever, men hvis man lige nu i dette sekund skal vælge mellem de to mærker, så tag Samsungs.

Jeg vil jo gerne gemme lidt af spændingen til vi publicerer anmeldelsen af HR939, men bare for lige at spare andre for at bruge penge på noget de måske ikke bliver glade for. Ingen af de to er perfekte, men den mindst "defekte" er i skrivende stund Samsungs F-serie.
Af jng
#191966
SLL skrev: ....

En af de ting som jeg syntes er lidt irriterende på mit ES8005 TV er, at alt ting er gemt langt væk inde i menuer. Og jeg kan læse i testen, at noget af det mest primære ved Samsung recorderen er gemt ind i undermenuer, på samme måde som ved deres TV'et. Det er for sløvt, der burde være en knap direkte til optagelser på fjernbetjeningen. Det fungere jo super hurtigt og enkelt på de gamle Sony recordere.
Hvis det er optagelse af den kanal, der vises via Samsung-optageren: Ét knaptryk. Hvis det er noget andet, skal det vælges. Det skulle det også på min daværende Sony 710. Jeg ved ikke, om Panasonics optagere er klar over, hvad du vil optage, så det også kan klares med ét tryk.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#191967
Mon ikke det er adgangen til optagelser, der menes? Disse er gemt ret langt væk på Samsung-optageren, så du har ikke et direkte tryk til at vise listen, ligesom man eks. har på LG's optagere.
Af SLL
#191975
Tak for svaret. Jo det er mine egne optagelser af programmer på harddisken jeg mener. Fedt med et LG review, tak :)
Af JJG
#192290
Kan man begynde at se en optagelse inden den er afsluttet (ikke time-shift)?

Har en tidligere udgave af en Samsung HDD 8900 optager (kan ikke lige huske bogstavkoden), hvor jeg har oplevet et problem med, at når man bare trykker på REC, så stopper optagelsen automatisk ved et "EPG-programskift" (forstået på den måde, at når der skal optages Disney Sjov til underne om fredagen og man bare trykker på REC klokken 18.55, så standser optagelsen klokken 19.00 hvor programmet begynder.....) - er det også et problem på den nye udgave?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#192291
Optagelser kan ses før de er afsluttet. Jeg prøvede faktisk ikke det du beskriver i spørgsmål 2 under min test. Jeg brugte kun manuelle optagelser (via timerindtastning) og fra EPG'en, samt fra timeshift. Når jeg brugte rec-knappen, så lod jeg den vist ikke gå ind over et nyt program. Måske der er andre der kan svare på det?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#193786
Det er ikke noget der reklameres med, men pladsen kan jo udvides med en USB disk.
Af niemion
#193874
Kan man optage et program samtidig med man ser et andet?

Går ud fra at det er hele ideen med dual tunere, men hvordan foregår det i praksis?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#193877
Ja, det kan du, men begge programmer må ikke være kodede, da der kun er én kortlæser.
Af Mikl
#196935
Hej! Tak for endnu en god og grundig anmeldelse, jeg valgte selv at købe denne maskine, da jeg også konstatere at samsungen var lidt bedre end LG'en.

Kan det passe man ikke kan tildele nyt kanal nr, efter man har rykket rundt på kanalerne, efter en autoscanning? Jeg har f.eks flyttet Zulu til plads 4, men når jeg skal optage et program på Zulu, ligger den på plads 8, som autoscanningen tildelte den.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#196938
Hvordan sætter du en optagelse i gang? Du kan ikke give kanalen et helt nyt nummer - kun flytte den i rækkefølgen. Så hvis der er en menu der sorterer efter det "rigtige" kanalnummer, så vil den nok stadig vises forkert.
Af jng
#196946
Torben Rasmussen skrev:Hvordan sætter du en optagelse i gang? Du kan ikke give kanalen et helt nyt nummer - kun flytte den i rækkefølgen. Så hvis der er en menu der sorterer efter det "rigtige" kanalnummer, så vil den nok stadig vises forkert.
På D-seriens optagere og på mange (jeg tør ikke skrive alle, for jeg kender ikke alle) tv'er fra Samsung er der helt fri nummertildeling. Selvfølgelig med den begrænsning, at hvis det ønskede nummer er optaget, så skal det først frigives.

Kan det virkelig passe, at F ikke kan det?
Af Mikl
#196980
Jeg har prøvet at ringet ind til deres kundeservice, de oplyser man ikke kan. Men syntes godt nok det er helt vildt den ikke kan det. Selv en VHS maskine gør det af sig selv.