Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#191236
Testen af Samsung F8900N er ude nu. Vi har set nærmere på Samsungs seneste bud på en kobineret 3D Blu-Ray-afspiller og HDD-optager til brug med enten DVB-T2 eller DVB-C. Boksen er forsynet med 2 tunere og en indbygget harddisk på 1000 GB. Du finder testen her:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1379019134
Af Ibber
#191264
Hej Torben,

Tak for testen.

Du skal lige rette Debatforum linket til "TEST AF SAMSUNG F8900N" da den pt. linker til "TEST AF SAMSUNG E8300N" :)

Vh.

Jesper
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#191266
Argghh! Jeg skabelonen fra E8300, så den er svipset :) Tak.
Af johnster
#191317
Hvor heftigt har I testet optagelse og afspilning?

På E8900N var det meget let at få den til fuldstændigt at fryse, hvis ellers man stressede den lidt.

Hvis man bare programmerede lidt gentagne optagelser skete det sporadisk men dog næsten helt sikkert indenfor en uge. Men hvis man programmerede et antal back-to-back optagelser fra den samme kanal, så skete det næsten med garanti.

Ligeledes hvis man afspillede noget optaget samtidig med, at den var i gang med at optage noget nyt.

Det var ganske frustrerende og klart hovedårsagen til, at jeg returnerede den.

Den kunne heller ikke selv skifte til sommertid, men det har I vel ikke haft lejlighed til at teste. :) Men I kunne jo prøve at have den kørende over skiftet til vintertid og give en opdatering på dette.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#191335
Jeg har lavet både back-to-back og dobbeltoptagelser på de fleste af de optagelser jeg lavede. Jeg kan godt prøve at lave lidt ekstra stress test, men optageren ryger retur i næste uge.
Af Elephant
#191480
Hvis man nu vælger at opgradere fra tidligere model, har de så tilføjet en mulighed for at man kan overføre sine tidligere optagelser?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#191482
Nej. Du kan ikke kopiere dem ud fra den gamle og du kan ikke få dem ind på den nye. Manualen beskriver proceduren med at gemme optagelser på eks. en USB disk, men det virker ikke. Hverken den ene vej eller den anden vej.
Af Elephant
#191484
MAO, jeg skal stadig beholde min gamle under tv'et.... Samsung, nu må i til at tage jer sammen
Af MadzDK
#191824
Nogle der har prøvet at køre Plex fra den ?
Havde ellers håbet at denne kunne erstatte min yousee samsung boks + jeg så også kunne køre plex fra den..
Af knudknud3
#191827
Det lader ikke til at Samsung vil gøre noget godt med deres optagere.
Det er meget sjovere at læse om Panasonic, selvom der ikke er så meget, der når til Danmark.
Jeg ser frem til at læse mere om DMR-BZT9600, også selvom den måske ikke når hertil.
Af micves
#191883
MadzDK skrev:Nogle der har prøvet at køre Plex fra den ?
Havde ellers håbet at denne kunne erstatte min yousee samsung boks + jeg så også kunne køre plex fra den..
Jeg kører med Plex op i mod en Synology NAS (DS211j) og selv om det er en skrabet, lidt ældre og udgået synology fungerer det faktisk rigtig godt. Selv med 720p mkv materiale. Jeg har ikke prøvet vildere end det.

Nogen gange finder Plex app'en på samsungen ikke altid Plex serveren i første forsøg. Så skal app'en genstartes, men så fungerer det også fint. Det kan godt være det er Synology'en der er skyld i det.

Der var også lidt med undertekster og transcoding, men det er vist helt sikkert pga. Synology der ikke kan trække det. Jeg fandt nogle indstillinger der tvinger Plex app'en til selv at styre underteksterne og det fungerer upåklageligt nu.
Af SLL
#191947
Mht. til fjernbetjeningen og kvaliteten af denne, så liger F8900 betjeningens udformning og knapper sammen stil som den jeg har til mit ES8005 TV. Og der må jeg sige, at jeg ingen problemer har haft med kvaliteten. Men kan diskutere, om knapperne kunne placeres bedre, eller mærkes så de nemmere kunne bruges. Men jeg syntes slet ikke ES8005 betjeningen føles billig eller dårlig på nogen måder.

Derimod bruge Samsung årene tidligere en anden type fjernbetjeningen, som var langt værre. En sådan fulgte med til mit C755 TV, hvor knapperne periodisk holdt op med at virke. Faktisk har jeg set problemet med de "gamle" betjeninger på 2 x C755 TV'er, samt ved et D6327 tv.

Personligt er jeg mere bekymret omkring den generele stabilitet og holdbarhed af recorderen. Altså mine gamle Sony HX910/1010 analog recordere, er mange år gamle nu (købt fra nye da de kom på markedet), og kan godt tvivle lidt på, at Samsung'en holder ligeså lang tid haha :)
Af knudknud3
#191951
Sony var/er godt, idet min gamle HX900 stadig spiser de få analoge kanaler, der er tilbage. Jeg kunne ikke drømme om, at købe en Samsung optager.
Af SLL
#191952
Jeg syntes det er svært med priserne. 500GB versionen af Samsung'en er ganske vidst set ned til omkring 2000 kr., og LG's 500GB model helt bed til 1500 kr. Men jeg tvivler meget på kvaliteten og holdbarheden af optagerne. Panasonic's modeller ligner et bedre bud på kvalitet. Men her syntes jeg priserne stikker for meget til vejrs, x 2 af hvad Samsung, LG's modeller koster.

Jeg har Samsung TV, så jeg ville da gerne ha' en Samsung stående. Priserne er gode... men så tør jeg heller ikke sige så meget mere.

En af de ting som jeg syntes er lidt irriterende på mit ES8005 TV er, at alt ting er gemt langt væk inde i menuer. Og jeg kan læse i testen, at noget af det mest primære ved Samsung recorderen er gemt ind i undermenuer, på samme måde som ved deres TV'et. Det er for sløvt, der burde være en knap direkte til optagelser på fjernbetjeningen. Det fungere jo super hurtigt og enkelt på de gamle Sony recordere.