Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Berlingoman
#190126
"men der er dog visse brugsscenarier som udelukkes; f.eks. at småbørnene sidder på gulvet foran tv’et."

Udelukkes?? - hvor lidt kan børnene / andre se fra denne vinkel?
Af WhiteDog
#190132
Hvis et barn i 5-6 års alderen sidder med fødderne op til væggen, som tv'et hænger på og tv'et så hænger i en 60-70cm højde (underkanten), kan der nok være nogle problemer. Ellers er der ingen problemer.

Der er begrænsninger og de er større end hos konkurrenterne. Men det har intet på sig i praksis og argumenterne bruges kun, for at have et eller andet dårligt at skrive hjem om.

Man sidder ikke mindre end 1-2 meter fra sådan en kolos af et TV. Og hvis man gør så hænger det sgu nok ikke 5 meter oppe i luften, hvor du så ville få nogle issues.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#190144
Har du børn? Mine børn sidder under en meter fra skærmen hvis de får lov.
Af WhiteDog
#190149
Det har jeg faktisk og ja, de sidder også ret tæt på og sjovt nok, selv om TV'ets øverste kant er helt oppe i omkring 160cm > 170cm, så har det med betragtningsvinklen aldrig været nævnt, hverken fra dem eller konen.
Så jeg kan altså ikke se problemet :) eller dvs. det kan jeg godt, det kan de andre bare ikke :)
Af kronholm
#190153
Torben Rasmussen skrev:Har du børn? Mine børn sidder under en meter fra skærmen hvis de får lov.
har du et 60-65" tv?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#190156
WhiteDog skrev:Det har jeg faktisk og ja, de sidder også ret tæt på og sjovt nok, selv om TV'ets øverste kant er helt oppe i omkring 160cm > 170cm, så har det med betragtningsvinklen aldrig været nævnt, hverken fra dem eller konen.
Så jeg kan altså ikke se problemet :) eller dvs. det kan jeg godt, det kan de andre bare ikke :)
Det er jo fint, at de ikke ser det som et problem. Børn er sjældent så kritiske når det kommer til disse ting. Vi må bare konstatere, at i forhold til andre modeller, så er der en ret markant forskel på de vertikale betragtningsvinkler. Hvis det ikke må nævnes som en ulempe, så bør problemer med de horisontale vinkler også undlades fremover - der vil altid være situationer hvor den ene retning ikke giver problemer, men hvor den anden gør. Måske ikke i dit hjem, men så måske i andres.

Kronholm: Det er måske utroligt at tænke på, men jeg tager faktisk mine børn med ud når vi besøger andre, så selvom jeg ikke har et 64" TV hængende, så kommer vi steder hvor de har... 8)
Af WhiteDog
#190160
Torben Rasmussen skrev:Det er jo fint, at de ikke ser det som et problem. Børn er sjældent så kritiske når det kommer til disse ting. Vi må bare konstatere, at i forhold til andre modeller, så er der en ret markant forskel på de vertikale betragtningsvinkler. Hvis det ikke må nævnes som en ulempe, så bør problemer med de horisontale vinkler også undlades fremover - der vil altid være situationer hvor den ene retning ikke giver problemer, men hvor den anden gør. Måske ikke i dit hjem, men så måske i andres.
Your missing the bigger picture here Torben.

Det handler jo ikke om, at der ER en forskel, fra den ene og den anden producent. Det handler om hvorvidt det ER et problem eller om forskellen er uden betydning. Synes det er fint at i skriver det i anmeldelsen, men direkte skrive at man skal passe på monteringen af den, synes jeg er lidt overkill. Uanset om jeg har det stående på fod, på gulvet eller hængt helt op, til lofts kanten, er der INGEN forskel.
Så vidt jeg ved er der INGEN der vil bruge mine 2 monterings eksempler i real life, derfor er betragtningsvinklerne og deres "begrænsninger" komplet ligegyldige. Mon ikke også Samsung har sørget for at begrænse "problemet".
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#190162
Jeg mener ikke, at jeg blæser problemet op. Vi ser også dette problem på visse typer LCD-skærme og uanset hvad så kan det være et problem at se TV, hvis man ikke sidder i den rigtige højde - eksempelvis hvis man står op (arbejder, laver mad, whatever).

Vi ser også ret mange eksempler på folk, der monterer deres TV meget højt på væggen (hvad motivationen så end måtte være) og sidder du relativt tæt på TV'et, så vil jeg stadig påstå, at du skal være opmærksom på hvor du placerer centrum af skærmen - med mindre du bruger et beslag der kan tiltes. Monteringshøjder over 1,5 m for underkanten er ikke uhørt.