Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#190836
rohde skrev:Jeg synes bare den er lidt mørk og måske lidt for meget rød.
Det viser sig ofte en kalibrering man bruger (indstillinger)virker forkert, man vænner sig hurtig til det. Men du kan selv prøve at lege med indstillingerne og det bliver det ikke mere korrekt af. :)
Af THM
#190845
rohde skrev:Jeg synes bare den er lidt mørk og måske lidt for meget rød.
den er helt sikkert rød ift. standardindstillingen som er for blå.
da der er lidt forskel fra eksemplar til eksemplar af samme model kan det også sagtens være farvetemperaturen er mere til den varme side på dit eksemplar end på testeksemplaret, med disse indstillinger. Men det er dog uden tvivl langt tættere på referencen end standard.

hvis du har en lys stue kan du prøve at slå lyssensoren til eller hæve backlight...
Af jesperb-64
#191740
Har lige købt dette super tv til 14499,- i expert. Det er jo vanvittig så meget det er faldet i pris siden det kom frem men godt for mig :)
Af LarsLC
#191830
rohde skrev:Jeg har li købt tv'et (55W905A) i elgiganten.
Tv'et er på tilbud i næste uge til 16.999,-

Jeg har kun set lidt tv på det i aftes, så min vurdering kommer senere.

Hvilken kalibrering bruger i, den her inde fra?
Hej rohde,

Er forholdsvis ny her på sitet. Kunne du smide en link til den kalibrering du nævner ovenfor?

På forhånd tak.

Hilsen
Lars
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#191831
LarsLC: Jeg går ud fra, at den kalibrering, som rohde nævner her på FlatpanelsDK, er den som kan findes i anmeldelsen. I alle vores anmeldelser giver vi et forslag til kalibrering. Den er ikke perfekt, da en kalibrering skal laves til det enkelte tv for et perfekt resultat, men med forslaget kommer man omkring 85-90 % af vejen imod målet.

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1373873823
Af LarsLC
#191832
Rasmus Larsen skrev:LarsLC: Jeg går ud fra, at den kalibrering, som rohde nævner her på FlatpanelsDK, er den som kan findes i anmeldelsen. I alle vores anmeldelser giver vi et forslag til kalibrering. Den er ikke perfekt, da en kalibrering skal laves til det enkelte tv for et perfekt resultat, men med forslaget kommer man omkring 85-90 % af vejen imod målet.

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1373873823
Hej Rasmus,

Super, tak for hurtigt svar. Vi klør på med de indstillinger I har lavet ifm. testen.

Hilsen
Lars
Af eileddie
#195312
Er der nogen mulighed for at ændre billedprofil eller bare komme ind i indstillinger, når man kører fra en mediaserver eller bruger Netflix? Min HDMI 1 indgang kan kun indstilles før der bliver koblet noget til. Når man bruger indgangen, mediaserver eller Netflix "virker" HOME knappen ikke på fjerbetjeningen..
Af shr
#197173
Har I haft problemer med dse? Mit første 46W905A led under det og fik et nyt. Det er blevet bedre men synes stadig ikke det er optimalt. Det er især forstyrende når jeg ser fodbold.

Jeg tænkte derfor om det er et generelt problem eller om jeg bare har været uheldig og fået 2x "mandags tv"?
Af amizphy
#199566
Hej. Kan man bruge samme indstillinger for kalibrering på et w805 som I har brugt på w905? Jeg tænker, at der ikke lige umiddelbart er så forfærdeligt meget forskel på disse 2 skærme andet end én generation.
Af Non-Desperado
#199568
Umiddelbart er der nok ikke den store forskel, da W905A og W805B begge benytter VA-panel, men W905A har Triluminos, det har W805B vist ikke.

Så om det vil spille en rolle i indstillingerne, tør jeg ikke sige.

Men som en slags "nødløsning", indtil Flatpanels.dk's test af netop W805A er klar, så går det nok.
Brugeravatar
Af edinger
#199569
shr skrev:Har I haft problemer med dse? Mit første 46W905A led under det og fik et nyt. Det er blevet bedre men synes stadig ikke det er optimalt. Det er især forstyrende når jeg ser fodbold.

Jeg tænkte derfor om det er et generelt problem eller om jeg bare har været uheldig og fået 2x "mandags tv"?
Det er et generelt fænomen.

Om det også er et problem, afhænger af øjnene, der ser.