Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#187625
Anmeldelsen af Samsung F8005 er nu online. F8005 er Samsungs nye 8-serie med LED, løfter om bedre billedkvalitet, Smart TV og meget andet.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1371109845

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen 8)
#187629
Et spørgsmål vedrørende programmeret optagelse af TV: Kan man starte på at se optagelsen inden den er afsluttet (på samme måde som time shift)? Har en Samsung HDD-optager, hvor dette ikke er muligt, så derfor ville jeg høre, om de havde forbedret funktionaliteten på dette område.
#187632
Hej Rasmus

Tak for endnu en god og gennemarbejdet test - dejlig aften læsning:-)

M.h.t. betragtningsvinklerne. Det betyder, at farver stadig mister intensitet fra yderlige vinkler og at kontrasten også falder en smule, hvilket bl.a. kan gøre at den sorte farver fremstår mindre intens. Når det er sagt, så mener vi dog også, at betragtningsvinklerne nok skal tilfredsstille de fleste brugere, med mindre jeres stue er indrettet på en sådan måde, at I sidder skævt for tv’et. Betragtningsvinklerne er over middel.


Jeg er meget enig i ovenstående beskrivelse dog er Jeg ikke enig i din konklusion; at betragtningsvinklerne er over middel! og syntes derfor at du er lidt for positiv. ;)

Har selv haft dette TV. Det blev sendt retur netop på grund af ovenstående. Der er mange "der ude" som fx. har en hjørnesofa og dermed ikke ser TV i direkte lige linje i forhold til panelet. Her stiller de fleste formentlig krav til, at betragtningsvinklerne er over middel.

Har der under testforløbet være mulighed for at sammenligne direkte med et TV med IPS panel som kan være væsentlig bedre på dette område?

Kommer der en test af et Panasonic med IPS panel? (ved godt at sortniveauet ikke er blandt de bedste!)
#187634
Lige lidt ekstra information om den nye touch fjernbetjening, et emne som kun lige berøres på overfladen i testen, men som måske ka være rart at vide lidt om, inden man investerer i et nyt tv i det prisleje :)

Touch fjernbetjeningen fungerer glimrende sammen med PS3 via HDMI og Anynet+ :)
Både som styreenhed i XMB menuen, men også med fuld kontrol over f.eks. Videoafspilning.
Via Anynet+ åbnes op for udvidet funktionalitet, i form af den afspilnings menu man normalt er vandt til fra PS3'eren - man får adgang til afspilnings menuen, ved at vælge Tools på tv'et, når PS3'eren er tændt :) Er en virkelig smart detalje, som kun er et ekstra + til et i forvejen lækkert tv :)
#187637
CJMK skrev: Jeg er meget enig i ovenstående beskrivelse dog er Jeg ikke enig i din konklusion; at betragtningsvinklerne er over middel! og syntes derfor at du er lidt for positiv. ;)

Har selv haft dette TV. Det blev sendt retur netop på grund af ovenstående. Der er mange "der ude" som fx. har en hjørnesofa og dermed ikke ser TV i direkte lige linje i forhold til panelet. Her stiller de fleste formentlig krav til, at betragtningsvinklerne er over middel.
+1

Jeg fikk UE55F8005 levert på døren i går aftes og har allerede pakket det ned for retur til butikken. Betragtningsvinklene er ikke spesielt gode og fargene blir blasse så fremt man ikke ser direkte på TVn. Det er mulig jeg er spesielt kritisk men dette var ikke noe jeg kan leve med.

Takk for en fin test dog; det er god lesning og info for oss alle :P
#187697
Har netop set Life of pi i 3D og jeg var meget imponeret over billedet på dette tv! Dog opdagede jeg at under rulletekster at det kom en smule lys fra alle 4 hjørner af tv'et. Er det nogen der ligger inde med eller har et link til nogle gode billeder for teste dette "fænomen"?
#187701
JJG skrev:Et spørgsmål vedrørende programmeret optagelse af TV: Kan man starte på at se optagelsen inden den er afsluttet (på samme måde som time shift)? Har en Samsung HDD-optager, hvor dette ikke er muligt, så derfor ville jeg høre, om de havde forbedret funktionaliteten på dette område.

Hvis din Samsung-optager er af type D, E eller F (2011, 2012, 2013), kan du se en igangværende optagelse. Eller rettere: Jeg kan se en igangværende optagelse på disse modelserier.
#187721
Hvis du først fanger det ujævne lys ved rulleteksterne, så er det næppe et problem for dig. Du kan dog prøve at sætte en noget mørkere film på for at se, om det stadig er tilfældet, at det ikke generer dig.

Der er ikke nogen grund til at google efter "backlight bleeding" eller "clouding", for du finder ikke at andet end subjektive ytringer, der går fra, at det blot er en bagatel eller sågar en usynlig "fejl", til at det er en fejl, der er umulig at leve med.

Se film: Generer det dig, så send den retur og køb en plasmaskærm i stedet. Generer det dig ikke, så acceptér, at sådan er det på en tynd LED, og vær glad for dit tv.
#187722
Se film: Generer det dig, så send den retur og køb en plasmaskærm i stedet. Generer det dig ikke, så acceptér, at sådan er det på en tynd LED, og vær glad for dit tv.
Hørt :) På F serien er der så lidt backlight bleeding, at det næsten ikke kan blive mindre, hvis ikke man kan leve med det og det kun ses, mens rulleteksterne farer forbi, ska man gå langt uden om alt hvad der hedder LED tv O_O Sæt backlight til 8 eller lidt højere i lyse rum og glem så alt om backlight bleeding :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12