Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af THM
#167209
Da det er mennesker der foretager testen kan det ikke undgås at der foretages en subjektiv vurdering. Men den er stadig baseret på objektive facts...
Og vil du mene at de seriøse tests der bliver lavet bla. Herinde afspejler virkeligheden ret godtB-)
Brugeravatar
Af koenigs
#167212
Det virker lidt mærkeligt at det ikke får reference anbefalingen...

Jovist - det er plasma og virker mindre godt i et lys stue. Men sådan er plasma jo, derfor er det jo stadig det bedste plasma der fås - nogensinde.

Så er der jo aldrig nogen plasma'er der kan få reference, netop fordi de er plasma'er.

Tror i trænger til at gennemtænke jeres bedømmelses system endnu engang, for det er ikke brugbart.
Brugeravatar
Af MigSelv
#167216
THM skrev:Da det er mennesker der foretager testen kan det ikke undgås at der foretages en subjektiv vurdering. Men den er stadig baseret på objektive facts...
Og vil du mene at de seriøse tests der bliver lavet bla. Herinde afspejler virkeligheden ret godtB-)
Korrekt, objektive facts fortæller ( som hovedregel ) sandheden, men en subjektiv bedømmelse af disse, kan over tid meget let vurderes anderledes. Selv når det er samme person, der skal formidle tolkningen.
Af cableguy
#167226
Skyd ikke på Rasmus...skyd i stedet på Panasonic - der er stadig plads til forbedringer.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#167230
koenigs skrev:Det virker lidt mærkeligt at det ikke får reference anbefalingen...

Jovist - det er plasma og virker mindre godt i et lys stue. Men sådan er plasma jo, derfor er det jo stadig det bedste plasma der fås - nogensinde.

Så er der jo aldrig nogen plasma'er der kan få reference, netop fordi de er plasma'er.

Tror i trænger til at gennemtænke jeres bedømmelses system endnu engang, for det er ikke brugbart.
Overliggeren er Pioneers Tv. Så længe der ikke er kommet et Tv vi vurderer til at være bedre, så får det ikke en reference-award. Vi måler ikke efter hvad der er i handlen - så kunne vi jo ikke lave andet end at revidere referencen konstant når modellerne udgik. Og tænk hvis nu de nye modeller blev ringere, samtidigt med at den gamle forsvandt fra markedet... Nu er det heldigvis ikke et demokrati når det kommer til uddeling af priser herinde, så selvom I måske er uenige, så ændrer det ikke på bedømmelsen.
Brugeravatar
Af Johnhother
#167235
Torben Rasmussen skrev:
koenigs skrev:Det virker lidt mærkeligt at det ikke får reference anbefalingen...

Jovist - det er plasma og virker mindre godt i et lys stue. Men sådan er plasma jo, derfor er det jo stadig det bedste plasma der fås - nogensinde.

Så er der jo aldrig nogen plasma'er der kan få reference, netop fordi de er plasma'er.

Tror i trænger til at gennemtænke jeres bedømmelses system endnu engang, for det er ikke brugbart.
Overliggeren er Pioneers Tv. Så længe der ikke er kommet et Tv vi vurderer til at være bedre, så får det ikke en reference-award. Vi måler ikke efter hvad der er i handlen - så kunne vi jo ikke lave andet end at revidere referencen konstant når modellerne udgik. Og tænk hvis nu de nye modeller blev ringere, samtidigt med at den gamle forsvandt fra markedet... Nu er det heldigvis ikke et demokrati når det kommer til uddeling af priser herinde, så selvom I måske er uenige, så ændrer det ikke på bedømmelsen.
Nu kan jeg i bund og grund godt følge jeres holdning - men, I kunne med holdningen i teorien nu have stået med en reference award, som hed et CRT TV. Jeg har ingen bekymringer med, om I følger lidt med tiden (Pioneer er trods alt 4 år gammelt), omvendt - så kunne jeg måske frygte lidt, at jeres ellers glimrende anmeldelser taber i værdi :)
Af xcardman
#167236
problemet er vil mere at det har taget 4 år og bare komme i nærheden af at en KRP tv som jeg anser for at være en tand bedre end 5090
da den ikke har ujævn lysfordeling og har en pure indstilling
som faktisk ligger rigtig tæt på det mest korrekte billede den kan vise

er helt enig i en vt50 er et super tv og skal sikkert have en tll efteråret
fordi jeg synes 50 tommer er for lille til 2:35 film

men der er stadiig ikke dobbelt tuner, så jeg skal stadig bruge min pvr til optagelser
de er også låst hvis man optager på en vt50

så det kommer an på ens behov, men en vt50 har ikke noget som jeg kan bruge i forhold til min KRP model
har en dune Hd til film

og det bliver helt sikkert også mit sidste plasma, da jeg håber oled er til at betale om nogle år
Af noxity
#167237
Torben Rasmussen skrev:Vi måler ikke efter hvad der er i handlen - så kunne vi jo ikke lave andet end at revidere referencen konstant når modellerne udgik. Og tænk hvis nu de nye modeller blev ringere, samtidigt med at den gamle forsvandt fra markedet... Nu er det heldigvis ikke et demokrati når det kommer til uddeling af priser herinde, så selvom I måske er uenige, så ændrer det ikke på bedømmelsen.
Flatpanels.dk skrev:Reference award

Når man sammenligner skærme må der nødvendigvis være én der skiller sig ud fra mængden. Én som alle de andre modeller skal måles imod. Referencen. Vores reference award uddeles til den skærm der pt. må betegnes som værende det bedste vi har testet i det år vi befinder os i.
Men
Flatpanels.dk skrev:Dvs. hvis der ikke figurerer en refereneskærm for det indeværende kalenderår, så betyder det at tidligere års referencemodel endnu ikke er overgået af andre skærme.
Af ridderen
#167239
Super fin test glæder mig til at få min 55 tommer :)


kan se elgigante og hifi klubben har dumpet 55vt50 nu i prisen til 20300kr det er aligevel lidt over 3000kr det var sku meget
Brugeravatar
Af herbstmeister
#167247
Har nu fået mit 50" eksemplar op og hænge og er ovenud tilfreds. Er gået fra en Pana 42X10 og forskellen er til at mærke.

Mit gamle X10 havde en del buzz, som jeg dog lærte at ignorere. Mht. til buzz på den nye VT50 kan den kun høres fra under 50cm afstand og uden lyd. Mht. blæsere kan de svagt høres fra 3m uden lyd. Med lyd, høres ingen støj gener. Så klart forbedring siden X10 :) Og slet ikke noget der kunne få mig til at returnere.

Hvad billede angår - fedt, fedt!

Et enkelt spørgsmål: Når man zapper, vises der grafisk, som det var sider i en bog - kan denne funktion slåens fra...?
Brugeravatar
Af MigSelv
#167248
herbstmeister skrev:Har nu fået mit 50" eksemplar op og hænge og er ovenud tilfreds. Er gået fra en Pana 42X10 og forskellen er til at mærke.

Mit gamle X10 havde en del buzz, som jeg dog lærte at ignorere. Mht. til buzz på den nye VT50 kan den kun høres fra under 50cm afstand og uden lyd. Mht. blæsere kan de svagt høres fra 3m uden lyd. Med lyd, høres ingen støj gener. Så klart forbedring siden X10 :) Og slet ikke noget der kunne få mig til at returnere.

Hvad billede angår - fedt, fedt!

Et enkelt spørgsmål: Når man zapper, vises der grafisk, som det var sider i en bog - kan denne funktion slåens fra...?
Ja
Brugeravatar
Af herbstmeister
#167249
Desuden, har du oplevet problemer med af finde trådløse netværk. Efter jeg lavede en software opdatering kan den ikke finde det trådløse netwærk. Mine andre enheder (iPad osv) kan fint se det...
Af tommyaa
#167250
mht pioneer så har pioneer et par fordele som ihvertfald for mig er ekstremt vigtige, der er ingen blæsere der larmer og der er MEGET bedre lyd i med den undermonteret højttaler og det er for mig vigtigere end alt muligt netværks gøgl og hvad de ellers kan, jeg har et pioneer 6090h, fantastisk billede og lyd uden støjende blæsere, havde også et Panasonic p65vt30 det støjede og havde i mine øjne en masse uudholdelige billedfejl
Brugeravatar
Af MigSelv
#167252
herbstmeister skrev:Desuden, har du oplevet problemer med af finde trådløse netværk. Efter jeg lavede en software opdatering kan den ikke finde det trådløse netwærk. Mine andre enheder (iPad osv) kan fint se det...
Nej, ingen problemer med at finde mit wifi, hverken før eller efter opdatering.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7