Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#166733
GPOSCH skrev:Hej Rasmus!

Var det ikke snart på tide at skifte dit måle udstyr med noget nyere, nu hvor tv efterhånden laver sortniveau der ikke er målbare med dit udstyr, men sagtens kan måles på andre testsites.
Jo, det skal overvejes. Men samtidig må jeg dog sige, at min holdning er, at forskellen mellem f.eks. 0,02 og 0,01 cd/2 ikke skal være afgørende for valget af tv. Det vil jeg hvert fald ikke bidrage til at gøre til en udbredt holdning. Når vi når ned i disse niveauer, så bliver det for mig et spørgsmål om "enten eller". Enten kan tv'et vise korrekt sort - eller også kan det ikke. Hvis det ikke kan, synes jeg ikke forskellen imellem 0,0-0,02 niveauerne er særlig relevante. Når et tv lander på f.eks. 0,10 eller 0,15 er det derimod noget andet.

Min personlige forhåbning er faktisk, at vi med OLED kan bevæge os ud over målinger på f.eks. sortniveau, snak om betragtningsvinkler og meget andet.
Senest rettet af Rasmus Larsen 2. jun 2012, 15:13, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#166734
napsi skrev:Det der har skuffet mig mest ved min nye GT30, er at jeg ser regnbuer/forkerte farver, når jeg bevæger øjnene. Specielt på ansigter og undertekster.

Er der nogen der har oplevet det samme og har set om det nye focus field drive har fjernet eller mindsket problemet?
Det lyder spøjst. Altså når du fysisk bevæger hovedet eller når tv'et har bevægende billeder med ansigter?

Det er rigtigt, at plasma-tv har visse farveproblemer, hvor farverne kan bliver "opdelt" i flere niveauer, når der f.eks. panoreres hurtigt, men deciderede regnbuer vil jeg ikke kalde det.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#166735
Ziggy_Starman skrev:
GPOSCH skrev:Hej Rasmus!

Var det ikke snart på tide at skifte dit måle udstyr med noget nyere, nu hvor tv efterhånden laver sortniveau der ikke er målbare med dit udstyr, men sagtens kan måles på andre testsites.
Hørt. Tilbage da Flatpanels.dk anmeldte den sidste Pioneer for, hvad, 5 år siden, foreslog jeg også, at det måtte være på tide, at få noget bedre udstyr, der kunne måle længere ned end 0,02 i sortniveau, nu hvor den gennemsnitlige skærm er nået under dette punkt, men det har tilsyneladende ikke interesse. Jeg synes bare, det giver et misvisende billede, for det nuværende udstyr runder jo bare op til 0,02 eller ned til 0,00, når en skærm er et sted i gråzonen, og jeg fornemmer, at I overlader dommen til det blotte øje i sådan et tilfælde. Sådan a la "0, 00 angiver perfekt sort, men man kan stadig ane en smule lys på en helt sort skærm".
Det ender det med, ja. Se dog også det svar, som jeg lagde for lidt siden.

Jeg skal måske også indskyde, at det at måle så lave lysniveauer kræver ret avanceret udstyr. Og jeg betvivler personligt rigtigheden af flere resultater, som bliver præsenteret på andre anmeldelsessider. F.eks. HDTVtest proklamerede på et tidspunkt, at VT20 (så vidt jeg husker) havde bedre sortniveau end Pioneers skærme - baseret på deres målinger. Det er fuldstændig latterligt, for VT20 kommer ikke i nærheden deraf.

Derudover så begår mange anmeldere - skræmmende mange faktisk - den fejl, at de måler sortniveau - og lysniveau på plasma-tv - på en helt ensfarvet skærm. Det kan man ikke. Grunden er forskellig fra teknologi til teknologi, men kort sagt, kan det ikke lade sig gøre fordi LCD-TV med LED har global dimming, der slår til når en helt sort skærm vises. Men det sortniveau der kan registreres her, er ikke indikativt for det man oplever i praksis. På plasma-tv kan man ikke måle lysstyrke på en hel hvid skærm, da effekten fordeles på tværs af skærmen. Skærmen kan derfor vise en højere lysstyrke i den hvide farve i et udsnit af skærmen end på en helt hvid baggrund.

Det er et sidespring, men min pointe er, at anmeldelser nødvendigvis ikke bliver bedre af at have dette måleudstyr. Det vigtigste er efter min mening, at anmelderen ved hvad han taler om og har erfaring. Med andre ord kompetencerne til det han prøver at gøre sig klog på.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#166736
bulderhund skrev:Hej alle og Rasmus
Jeg er også blevet en ejer af at TX-P50GT50Y
Og jeg ved ikke om det er mig der har lavet en indstillings fejl eller?

Men jeg havde først købt et Philips 46PFL5527T Tv, og jeg syntes heller ikke at billedet var noget specielt anno 2012 og i særdeleshed var farverne meget ved siden af: Det skal lige siges at jeg havde en 46" Panasonic GT20 før, indtil beslaget gik i stykker og det faldt ned og gik i stykker. :-(

Men det korte af det lange er, at billede kvaliteten, SD/antenne signalet er ekstremt ringe på mit nye panasonic, lige så ringe som på det gamle som er 3 år gammelt.

Og jeg vil vove at påstå, uden at overdrive, at det billede som Philips leverede på alm. SD kanaler, stadigvæk er bedre end det som panasonic leverer på HD kanaler ? Hvordan kan det være... Eller er det bare sådan at Panasonic opfatter det perfekte SD signal
Det lyder i mine ører som om du har dårlig antenneforbindelse. har du sat splittere - aktive eller t-splittere - på dit antennesignal? Prøv at tage dem af, og få en direkte forbindelse til dit tv.

Og er du sikker på, at du ikke har fået indlæst dine tv-kanaler analogt i stedet for digitalt? Hvad står der oppe i hjørnet, når du skifter kanal?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#166737
Harboe skrev:Hey guys :)

Er der nogen der har set GT50 vs VT50 i 50" i et total mørkt rum? Tænker på 16/9 formatet og de sorte bars. Er der en synlig forskel?

På forhånd tak
Flemming
Jeg kommer ind på det i testen af VT50. Den kommer online - hvis alt flasker sig - i den kommende uge. :)
Af napsi
#166804
Rasmus Larsen skrev:
napsi skrev:Det der har skuffet mig mest ved min nye GT30, er at jeg ser regnbuer/forkerte farver, når jeg bevæger øjnene. Specielt på ansigter og undertekster.

Er der nogen der har oplevet det samme og har set om det nye focus field drive har fjernet eller mindsket problemet?
Det lyder spøjst. Altså når du fysisk bevæger hovedet eller når tv'et har bevægende billeder med ansigter?

Det er rigtigt, at plasma-tv har visse farveproblemer, hvor farverne kan bliver "opdelt" i flere niveauer, når der f.eks. panoreres hurtigt, men deciderede regnbuer vil jeg ikke kalde det.
Det er når jeg bevæger øjnene for at fokusere på et nyt sted på skærmen. F.eks. når der skiftevis kigges billede og undertekst, så er teksterne, i det øjeblik jeg skifter fokus, ikke hvide, men umiddelbart mange forskellige farver. Når jeg fastholder blikket på teksten, er der ingen problemer.

I nogle tilfælde sker noget lignende på ansigter, men det er umiddelbart kun rød og grøn jeg oplever kortvarigt, og det virker indtil videre som om filmen og/eller mængden af lys i stuen, har en betydning for om jeg bliver irriteret af det.

Jeg har ikke afprøvet om det sker på et still billede af et ansigt, men det sker ved personer, der står relativt roligt og snakker - men 100% stille står de nok aldrig, så skal ikke kunne udelukke at deres bevægelse spiller en rolle.

For både tekst og ansigter kan jeg fremprovokere det ved at flakke med øjnene.

Tekstproblemet havde jeg også med Samsungs D8005 plasma. Ansigtsproblemet oplevede jeg dog ikke på det i den korte periode jeg havde det.
Af Lightyear
#167062
Er der nogle med erfaringer inden for hvilke harddiske man kan bruge til USB recording? Panasonic skriver selv at de kun har testet en Belkin positivt, men det kan jeg ikke bruge til meget. Kræver GT50 serien en disk med 220v strømforsyning, eller kan det godt trække en 2,5" disk?
Af vtviking
#167065
Hvor stor forskel vil der være fra at gå fra V10 til V50 ? Og vil det være dumt at skifte ud nu eller skal jeg vente til OLED ? eller måske Panas næste
Af bantam
#167072
napsi skrev: Det er når jeg bevæger øjnene for at fokusere på et nyt sted på skærmen. F.eks. når der skiftevis kigges billede og undertekst, så er teksterne, i det øjeblik jeg skifter fokus, ikke hvide, men umiddelbart mange forskellige farver. Når jeg fastholder blikket på teksten, er der ingen problemer.

I nogle tilfælde sker noget lignende på ansigter, men det er umiddelbart kun rød og grøn jeg oplever kortvarigt, og det virker indtil videre som om filmen og/eller mængden af lys i stuen, har en betydning for om jeg bliver irriteret af det.

Jeg har ikke afprøvet om det sker på et still billede af et ansigt, men det sker ved personer, der står relativt roligt og snakker - men 100% stille står de nok aldrig, så skal ikke kunne udelukke at deres bevægelse spiller en rolle.

For både tekst og ansigter kan jeg fremprovokere det ved at flakke med øjnene.

Tekstproblemet havde jeg også med Samsungs D8005 plasma. Ansigtsproblemet oplevede jeg dog ikke på det i den korte periode jeg havde det.
Det lyder som dynamic false contouring (DFC) - specielt pga. de røde og grønne streger i hudarver. Der er ikke nogen løsning på problemet - men PROFESSIONEL1/2-indstillingerne håndterer problemet bedre end THX, NORMAL og DYNAMIC. MOVIE-indstillingen (hedder den ikke det?) er næsten på niveau med PROFESSIONAL1/2 - men den er så ike så korrekt i farvegengivelsen.

I mine øjne er Panasonics plasma-TV hårdere ramt af DFC end de LG og Samsung plasma-TV, jeg umiddelbart har set.
Af bulderhund
#167118
Ja. Det kunne have været dårligt signal, men linjen er direkte til vægudtaget. Og jeg har læst kanalerne ind som DVB-C - Desuden laver panasonic oftes en lille flimren/blinken syntes jeg.

Men et udmærket fjernsyn til mørke rum og det har nogle ret fede funktioner indbygget. Men i sidste ende valgte jeg det fra og købte en 55" Philips.

Super klart og skarpt billede, lidt for kraftige blå farver som jeg oftest syntes at LED fjernsyn har, men det opvejer klart de fejl Panasonic stadigvæk kæmper med på deres Plasma skærme.

Ps. Jeg var ude i en forhandler der havde Pana'en oppe at hænge, og der var SD signalet desværre stadigvæk ikke i nærheden af nogle andre modeller...
Af Malcolm_Y
#171345
Den der DVB-S tuner der er indbygget kan den bruges til at se arabiske kanaler fra hotbird og astra sattelitterne ?
Brugeravatar
Af MigSelv
#171346
Malcolm_Y skrev:Den der DVB-S tuner der er indbygget kan den bruges til at se arabiske kanaler fra hotbird og astra sattelitterne ?
Ja.
Brugeravatar
Af MigSelv
#171347
Rasmus Larsen skrev:
allo skrev:jeg synes at to ting er stadig ufatteligt ved siden af mht.produktet som dette...
1 - at de ikke kan lave en fjernbetjening der ligner noget solid (de er bare noget af det grimmeste af det grimmeste)
2 - at de ikke sætter par blæser af bedre kvalitet i

alt det ikke færdigt udviklet og stadig med en del mangler bull som alle andre inkl.Panasonic masser ind i tv kunne de fleste godt undvære - jeg ved at jeg ville sige (uden at blinke) 'nej, tak' til alt det crap (apps m.m.) og 'ja, tak' til en ordentlig fjernbetjening og blæser der ikke støjer/larmer/summer - for det kan GODT lade sig at gøre...- begge ting
Jeg er 100 % enig mht. fjernbetjening. Det er også mig en gåde. Jo flere der råber op omkring det, desto mere lytter producenterne - forhåbentlig.
Remoten er ikke et kunstnerisk pragtværk, men den ligger godt i hånden, og knapperne er placeret så betjening foregår med en hånd, uden problemer.
Hvad er der i vejen med blæserne? De er jo totalt fraværende på GT50, så støje kan de da ikke, på denne model.
Af kaja69
#171872
Jeg har lige fået mit GT50 op og hænge. Lytter efter buzz (meget tydelig tæt på) og ser efter retention (ikke set noget endnu). Jeg kan optage TV (på en USB disk) men jeg kan ikke pause TV. Hvad kræver det?
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9