Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af xcardman
#165517
hverken sony eller samsung har rykket noget særligt på billedekvalitet i forhold til sidste år i hverfald på lcd området

så jeg kan ikke helt forstå man så synes et sony er helt op og ringe
bare fordi det er en 2012 model
de kommer jo heller ikke med nogen ny topmodel i år, 923 er stadig topmodel

sony er bare ved at blive hægtet af i forhold til andre producenter når vi taler om rå billedekvalitet

men er udmærket klar over mange køber et tv af andre årsager end hvor billedekvalitet er første prioritet

men et kæmpe underskud har nok en del med det af gøre
Brugeravatar
Af michelskovbo
#165519
Chabar skrev: Har i overvejet, at "de andre sites" måske giver Sony awards, fordi de er fan-boys, og ikke fordi Flatpanels er anti-Sony?

Jeg er enig når der bliver sagt, at Sony bare konstant er en halv-generation bagud ift. konkurrenterne og det bør man ikke få awards af - uanset dit brand.
Så alle andre sites, som evt. har Sony som en award et eller andet, er fanboys ?
Det virker for mig ret useriøst at sige alle sites som gir Sony topkarakter er fanboys.
Skulle flatpanels så være fanboys fordi de gir Panasonic så mange awards?

Jeg siger bestemt ikke Sony er det eneste rigtigte, men mange steder er Sonys topmodeller meget anerkendte, bare ikke her på siden, hvilket var min pointe.
Så for at omformulere mig, stiller jeg dette spørgsmål:
Hvad er det, der gjorde at "Årets LCD tv 2011/2012" ikke fortjente en TA på denne side fx.

Er det fordi dem som gav Awarden var fanboys?
Er det fordi dette site synes Samsung, Panasonic, LG osv bare ER bedre i rå billede kvalitet?

Det var bare lidt det jeg gerne ville have svar på, og Torben gav et fint svar, uden at uddybe det nærmere:
At Sony er langt bagefter konkurrenterne på alle punkter.
Men hvis de er det, forstår jeg ikke flere anerkendte sider, godt kan give Samsung awards, Panasonic awards, LG awards OG Sony awards - og der er dit svar så, at det er fordi de er Sony fanboys? - Dont get it :/
Af lennon
#165522
Hvilke anerkendte sites snakker vi om ? AVforums ? HDTVtest ?? Eller . . . .
Af kanutt1
#165523
What the topic of this entire conversation should be is: Why are the LCD televisions with LED bulbs equipped with worse black level, worse color accuracy than their LCD counterpart from 2009 able to get Top Anbefaling at all? Just because it's thinner and has more bells and whistles?

http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung- ... 709761.htm

The Samsung above has better blacks then the new one, the color accuracy after calibration is more correct, no bleeding, better viewing accuracy, the gamma levels are more correct... And I forgot the cheaper part compared to equivalent models

If a time machine existed I would go for the LCD version any day of the week because I know I won't have to win the lottery to get a panel without bleeding, clouding, bad black level and the list goes on.

The greatest trick the producers ever pulled was that thin automatically means better picture without having to do anything but switch out the CCFL panel in the back and replace them with christmas lights.

Here is the Sony LCD
http://www.hdtvtest.co.uk/news/sony-kdl ... 603700.htm

Instead of complaining about what television gets top anbefaling, maybe people should focus their attention to the companies themselves and ask them why this evolution produces worse picture quality than their thick 3 year old counterparts and maybe they would take note or most likely people are willing to pay for shittier sets just because it's beautiful hanging from the wall.
Af kanutt1
#165524
Probably just means subjective review sites like whathifi, trustedreviews. Too bad no matter how you slice it and dice it, measuring equipment edges out anyones subjective opinion.
Trustedreviews had this as the best LED ever... And ES8005 gets 5 stars in whathifi as well.. Might as well start using their other ends of the spectrum anytime soon seeing as most models are equivalent or worse this year.
Af kennethbrdk
#165525
xcardman skrev:hverken sony eller samsung har rykket noget særligt på billedekvalitet i forhold til sidste år i hverfald på lcd området

så jeg kan ikke helt forstå man så synes et sony er helt op og ringe
bare fordi det er en 2012 model
de kommer jo heller ikke med nogen ny topmodel i år, 923 er stadig topmodel

sony er bare ved at blive hægtet af i forhold til andre producenter når vi taler om rå billedekvalitet

men er udmærket klar over mange køber et tv af andre årsager end hvor billedekvalitet er første prioritet

men et kæmpe underskud har nok en del med det af gøre
Så vidt jeg kan læse mig til kommer der et HX953 til efteråret og andre anmeldere har det som det bedste led de nærmest har anmeldt - derfor kan man godt blive forvirret når man læser de forskellige anmeldelser når der kan være så stor en forskel men f.eks. panasonic vt50 på trods af 50 hz og dfc kan få reference award hos avforum er mig også en gåde - reference skulle vel helst være det på alle områder og ikke næsten alt.... men det er åbenbart ikke muligt at få et tv idag uden "fejl" :(
Af xcardman
#165527
har endnu aldrig set et tv uden fejl
heller ikke et crt tv

så det er et spørgsmål hvilket tv som er i stand til at levere et reference billede som alle producenter laver deres serie og film efter

om det hedder sony samsung eller pan pio
er hammer ligegyldigt eller om det er plasma led eller oled

men enhver kan jo se at sony eller samsung ikke har rykket sig noget særligt på billedekvaliteten

det er trist for en hver som elsker et godt reference billede
nemlig et korrekt billede som muligt

ergo så forstå jeg slet ikke nogen er glade for denne udvikling
Af kennethbrdk
#165528
xcardman skrev:har endnu aldrig set et tv uden fejl
heller ikke et crt tv

så det er et spørgsmål hvilket tv som er i stand til at levere et reference billede som alle producenter laver deres serie og film efter

om det hedder sony samsung eller pan pio
er hammer ligegyldigt eller om det er plasma led eller oled

men enhver kan jo se at sony eller samsung ikke har rykket sig noget særligt på billedekvaliteten

det er trist for en hver som elsker et godt reference billede
nemlig et korrekt billede som muligt

ergo så forstå jeg slet ikke nogen er glade for denne udvikling
Der er vel ingen af producenterne der har rykket sig noget særligt. De lider jo mere eller mindre af de samme fejl som de også gjorde sidste år - det er måske mere et spørgsmål om der er mere at hente i de to teknologier O-O
Af Mysen
#165533
kennethbrdk skrev:
xcardman skrev:hverken sony eller samsung har rykket noget særligt på billedekvalitet i forhold til sidste år i hverfald på lcd området

så jeg kan ikke helt forstå man så synes et sony er helt op og ringe
bare fordi det er en 2012 model
de kommer jo heller ikke med nogen ny topmodel i år, 923 er stadig topmodel

sony er bare ved at blive hægtet af i forhold til andre producenter når vi taler om rå billedekvalitet

men er udmærket klar over mange køber et tv af andre årsager end hvor billedekvalitet er første prioritet

men et kæmpe underskud har nok en del med det af gøre
Så vidt jeg kan læse mig til kommer der et HX953 til efteråret og andre anmeldere har det som det bedste led de nærmest har anmeldt - derfor kan man godt blive forvirret når man læser de forskellige anmeldelser når der kan være så stor en forskel men f.eks. panasonic vt50 på trods af 50 hz og dfc kan få reference award hos avforum er mig også en gåde - reference skulle vel helst være det på alle områder og ikke næsten alt.... men det er åbenbart ikke muligt at få et tv idag uden "fejl" :(
Jeg husker ikke om det var i tråden om HX923 eller LW980, men her redegør Rasmus, at billedkvaliteten er stort set lige god på de to modeller, men at LG nok er vinderen med en ubetydelig marginal. Når det er sagt, så skal man huske at Sony'en koster 50% mere end LG's topmodel, og det er da en hel klar årsag til, at tv'et ikke er anbefalelsesværdig - i hvert fald ikke TOPanbefalingsværdigt.

Jeg er dog enig med Sony-tilhørerne i, at dette tv måske får lidt for lidt kredit i forhold til Samsungs topmodel. Det kan godt være billedet ikke er rykket meget siden sidste år, men det samme er jo tilfældet for Samsung. Til gengæld er det denne gang Sony, der er det billige alternativ, og når topanbefalingen tilfalder ES8005, så er det vel fordi, de synes at merprisen på 7000 for 55" er godt givet ud.

Det har jeg svært ved selv at gennemskue ud fra både målinger, og de ting Rasmus skriver.

At der er fanboys i redaktionen på forskellige sites, har jeg sq svært ved at tro på. Stort set alle testsites priser jo Panasonic, og det er på ingen måde Flatpanels, der skiller sig ud på den front. Panasonic er jo også den eneste producenter, der fokuserer styrken på plasmateknologien og det korrekte billede. Samtidig er stort set alle enige om, når der nu skal generaliseres, at Samsung er førende på Smart tv, og at Sony er bagefter på 3D...
Af kennethbrdk
#165538
Jeg har bestemt mig for at tage ud og se på topmodellerne i alle mærkerne og så tage min pioneer demo disk med - med diverse tests så må vi se om det bliver til nyt tv eller ej 8)
Af kennethm
#165551
Meningen med sådan en side her skulle jo gerne kunne hjælpe folk med at anbefale et tv, hvis de er i tvivl.

Men så hjælper det jo ikke meget, når de kun har en hat på

Derfor - Se altid tv'et i butikken, og brug retur retten hvis det ikke lever op til ens forventninger.
Lige netop det her synes jeg mange folk glemmer nu.
Anmeldelserne herinde og på alle andre sider, er til for at folk kan læse om vurderinger og ud fra det drage en konklusion om det er være at kigge på.
Man kan jo f.eks. Læse sig til om smart tv funktionen er meget ringe i forhold til et andet smart tv, og hvis det så er vigtigt for ens køb, så ved man hvad man ikke skal kigge på.
Men billedekvalitetsmæssigt, kan man kun bruge anmeldelser til "hints" efter min mening, da det er forskelligt hvad øjnene kan lide at se. Nogle er til det kraftigt skarpe detaljerede billede på Samsungs top modeller, andre til Sonys bløde men detaljerede og naturlige billeder, og nogle til noget helt andet.
Alle tver kan indstilles, og det skal man have i baghovedet når man læser en anmeldelse, samt at ens øjne ikke nødvendigvis ser det samme som anmelderen.

Nu var jeg ude og se hx855 idag, og kan med stor overbevisning sige at efter min mening, så er Samsungs topmodeller ikke pengene værd. Jeg var i stand til at skabe ligeså skarpt og kraftigt et billede på sonys skærm, men jeg kan bedre lide det mere naturlige hvilket Sony levere utrolig godt som standard næsten.
Jeg indstillede på begge tver, og kunne efter halvanden times brug konstatere at prisforskellen på 6000,- fra hx855 55" til es7005 55" ikke er det værd, sonyen gav efter min mening et kønnere billede.

Så det bliver mit næste tv når pengene er der meget snart.
Men igen, det er min mening, IKKE DIN!

Ps. Jeg kritisere ikke anmeldelsen da jeg synes den er fin nok ligesom de andre, synes bare folk mangler at tage højde for at diverse tests skal bruges som hints.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#165552
Det er naturligvis altid individuelt hvad man selv vægter, men lad mig lige præcisere: Vi kalibrerer TV'et så det stemmer overens med en helt bestemt standard. Vi indstiller ikke TV'et så det passer os personligt. Som du kan se, af skemaerne i anmeldelserne, så slås ting som DNR, skarphed, mv. også helt fra, så der er så lidt kunstigt tilføjet billedet som muligt.

Når du står i en butik og bedømmer billedkvalitet, så får du typisk ikke en chance for at indstille TV'et på nogen speciel måde, så det du bedømmer ud fra er hvad producenten har valgt at bruge som standardsindstillinger. Hvis det er hvad du vil bruge i stuen, så er det fint, men du kan ikke bruge det til at udtale dig om den ene vs. den anden skærm i almindelighed - kun angående den ene indstilling du har set.
Af kennethbrdk
#165576
kennethbrdk skrev:Jeg har bestemt mig for at tage ud og se på topmodellerne i alle mærkerne og så tage min pioneer demo disk med - med diverse tests så må vi se om det bliver til nyt tv eller ej 8)
Var ude og se på en hel del fjernsyn idag. De havde dog desværre ikke Sony HX855, men så bl.a. topmodellen hos Samsung og LG inden for LED og Panasonic VT50 og sidstnævnte havde helt klart det bedste billed og mest naturlige. Tror måske endda at jeg kune leve med 5o HZ bug da jeg ikke oplevede det som værende særligt bekymrende. Dog så jeg ikke fodbold eller tilsvarende så er med et lille forbehold. Men indtil videre har det lagt sig i førerselen men vil dog gerne se Sony's topmodeller, da jeg netop har været godt tilfreds med mit Sony.