Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af creaguy
#11749
fedt med denne test! ...jeg er også blandt dem som står lige på vippen til at hugge til på en 37'er ( såfremt den dele skæbne med roserne der er uddelt!? )

For mig er lyden ret vigig uden jeg dog ver nørd og vil ud i et større surround-setup eller lign. halvdyre tiltag. Er der nogen der har et godt bud på hvordan man elegant og billigt kan opgrade lyden på et sådan TV? ...jeg tænker her på om der måske findes nogle hemmelige aktive små højtalere eller andet som ikke er decideret hifi-gear af den dyre slags?

PS jeg har forleden set både 37" og 46" i levende live, og så vidt mine utrænede øjne kan vurdere så banker billedekvaliteten langt de fleste skærme som hifiklubben ellers havde stående. Kun lyden skuffede og lød som en dåse. Hifiklubben på Åboulevarden har dem stående hvis noget ønsker at se med egne øjne

Hilsen
Crea
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#11803
hvor meget forskel vil du skyde på der er fra en anden skærm og så sharpen, for det lyder som om man ikke skal side meget ude til siderne ifølge testen.
Jeg synes den kan sidestilles nogenlunde med Philips 9731D serien, hvis du har set den i virkligheden? Philips har måske en lille fordel. I forhold til resten af markedet, synes jeg desværre Sharpen placerer sig lidt for lavt. Nok i midten for LCD-TV.
Kan man dermed antage af 37'' udgaven har samme kvaliteter ?

Læste et sted på nettet at processeren i disse nye Sharp XD var svage
men det behøver ikke at have noget på sig.

Ville bare høre om du kan anbefale Sharp LC 37XD1E og om
samme lcd-tv udgaver i forskellige størrelser spm regel har samme kvlitet ?
Læs eventuelt denne tråd. Der er vi lidt inde på forskelle mellem de mindre modeller og denne 46 tommer: http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=2140

Processoren kan naturligvis sagtens blive bedre og det synes jeg er generelt for mange modeller. Men jeg synes tværtimod ikke den er for svag. Er det ikke de amerikanske modeller du har læst om? Dem uden TruD?

Serier holder generelt nogenlunde samme kvalitet, så jeg synes ikke 37 tommeren er et dårligt valg.
Af KingManon
#14709
Rasmus du skriver at der er S/PDIF udgang på dette tv. Du nævner dog ikke om det er toslink eller andet?
Af tahansen
#71800
Hvilke indstillinger har i brugt til kallibrering
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#71802
Det er forklaret her:
Jeg har ikke lagt en 2. måling ind i testen, da de resultater jeg opnåede efter indstilling i OSD ikke viser markant – primært fordi RGB (red, blue, green) værdierne ikke er mulige at indstille på. Selv om jeg ikke har lagt dem ind i anmeldelsen, så tog jeg naturligvis flere målinger og jeg endte på et bedre gammaforløb, en farvetemperatur på 7700K og en sortgengivelse på 0,1 cd/m2, hvilket er et ret flot resultat.
Til ejeren vil jeg derfor først og fremmest anbefale, at man skruer ned for backlight. Jeg endte vist omkring -3 eller -4. Desuden bør man vælge en lavere farvetemperatur og gøre det på enten user eller eco profilen for at slippe for den dynamiske kontrastfunktion, som jeg ikke er så vild med.