Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Plasman1978
#159767
Det fremgår ikke af de kalibrerede indstillinger hvad FARVE er sat til.

Er det 50 (default)?

Farverne virker overmættede i NATIVE-indstillingen når værdien er sat til 50........? AUTO virker mere korrekt/præcist.

Og kan disse indstillinger overføres til 64" modellen?
#159768
Kvin skrev:Jeg købte et PS64D8005 i november og jeg må sige overordnet er glad for mit TV. Billedet og designet er rigtig godt og selv om der er lidt brummen kan jeg godt leve med det. Desværre har jeg lidt problemer med andre dele af tvet.

1. S2 dekoderen virkede ikke ordentligt på HD kanalerne. Det har Samsung været ude at fikse. De skulle lige lodde en komponent på mit mainboard.

2. TVet kan finde på at gå i sort og fryse. Det kan klares ved at slutte TVet på kontakten. Desværre smider den Hardisken hver gang denne fejl opstår og den kan ikke genkende indholdet af den bagefter.

3. TVet kan finde på at reboote sig selv uden varsel.

4. Tvet bliver ved med at vise samme kanel og reagerer ikke på fjernbetjeningen. Igen skal jeg slukke på kontaktet for at få det til at virke igen.

Så som samlet vurdering må jeg sige godt TV men en kende ustabilt. Jeg har lige firmware opdateret Tvet igen så nu håber jeg på ikke at se fejl 2-4 mere. Det skal til Samsung forsvar siges at de smider RIGTIG mange firmware opdateringer ud.
Umiddelbart, tror jeg ikke at de fejl du oplever, vil blive afhjulpet med nye firmware. Jeg har samme tv, bare i 51" udgaven, også fra november og jeg har slet slet ikke oplevet de fejl du beskriver. Så det lyder desværre mere som om, at du har fået et mandags eksemplar. Derfor skal du nok ha fat i Samsung næste gang det driller igen, så de en gang for alle, kan få lavet dit tv.
Af MartinSH
#159779
Hej derude har lige købt et ps51d8005

Selvom jeg har læst de fleste tråde herinde, der omhandler plasma, er jeg stadig meget i tvivl. Jeg er første gangs køber af plasma så derfor vil jeg gerne lige høre om man kan lave en break in ved at se normalt tv, men med zoom funktion aktiveret. Havde bare læst at hvis man ville se tv de første 100-200 timer skulle man undgå de sorte bjælker?

tak på forhånd
#159787
MartinSH skrev:Hej derude har lige købt et ps51d8005

Selvom jeg har læst de fleste tråde herinde, der omhandler plasma, er jeg stadig meget i tvivl. Jeg er første gangs køber af plasma så derfor vil jeg gerne lige høre om man kan lave en break in ved at se normalt tv, men med zoom funktion aktiveret. Havde bare læst at hvis man ville se tv de første 100-200 timer skulle man undgå de sorte bjælker?
Denne tråd er ret god om emnet: http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... c&start=40

På side 3 bliver nogle ting ret godt opsummeret, synes jeg.

...og denne gennemgang af burn-in procedure: http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1167305835

//Jesper
#159789
Tsunami85 skrev:
MartinSH skrev:Hej derude har lige købt et ps51d8005

Selvom jeg har læst de fleste tråde herinde, der omhandler plasma, er jeg stadig meget i tvivl. Jeg er første gangs køber af plasma så derfor vil jeg gerne lige høre om man kan lave en break in ved at se normalt tv, men med zoom funktion aktiveret. Havde bare læst at hvis man ville se tv de første 100-200 timer skulle man undgå de sorte bjælker?
Denne tråd er ret god om emnet: http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... c&start=40

På side 3 bliver nogle ting ret godt opsummeret, synes jeg.

...og denne gennemgang af burn-in procedure: http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1167305835

//Jesper


Mange Tak Tsunami85

Så jeg kan godt se normal tv så længe der ikke er nogen sorte bjælker og logoer som Torben Rasmussen skriver?
Igen mange tak for hjælpen
#159801
MartinSH skrev:Så jeg kan godt se normal tv så længe der ikke er nogen sorte bjælker og logoer som Torben Rasmussen skriver?
Ja, det skulle jeg mene. Når du ser almindeligt TV skal du bare bruge Rasmus' indstillinger. Når du kører en break-in dvd bør man bruge den dynamiske profil, da den lyser kraftigere og derved ældes plasmaen hurtigere (er som jeg har læst og forstået det :))
#159806
Tsunami85 skrev:
MartinSH skrev:Så jeg kan godt se normal tv så længe der ikke er nogen sorte bjælker og logoer som Torben Rasmussen skriver?
Ja, det skulle jeg mene. Når du ser almindeligt TV skal du bare bruge Rasmus' indstillinger. Når du kører en break-in dvd bør man bruge den dynamiske profil, da den lyser kraftigere og derved ældes plasmaen hurtigere (er som jeg har læst og forstået det :))

mange tak for hjælpen ;)
Af Tsunami85
#159947
Kan nogle smide et link til hvor man skal hente firmware til PS64D8005 fra? Jeg har ledt på Samsungs hjemmeside, men der skal man skrive et specifikt modelnummer. PS64D8005 fremgår i hvert fald ikke på listen.

Så, et link til hvor I finder firmware til denne skærm?

Mvh,
Jesper
Af kskruger
#159954
Tsunami85 skrev:Kan nogle smide et link til hvor man skal hente firmware til PS64D8005 fra? Jeg har ledt på Samsungs hjemmeside, men der skal man skrive et specifikt modelnummer. PS64D8005 fremgår i hvert fald ikke på listen.

Så, et link til hvor I finder firmware til denne skærm?

Mvh,
Jesper
Det er rigtigt, at Samsung har lavet deres hjemmeside om, så det er blevet halv svært at finde den firmware, man skal bruge. Men her er den:
http://www.samsung.com/dk/support/model ... oadName=FM
Af Tsunami85
#159956
Mange tak for linket! :)
Af Tsunami85
#160939
Hej igen,

Jeg kørte break-in på mit nyt TV i går ved at sætte en USB i. Jeg fik set at billederne kørte i ring og så drog jeg af sted til fødselsdag.

Da jeg kom hjem var TV'et slukket. Jeg har ledt efter om der er en timer af en art, som er sat til - men kan ikke finde noget.

Er der nogle af jer der ved, om TV'et slukker af sig selv, hvis det har stået urørt i et vist antal timer? Og i såfald, hvordan man ændrer det?

Mvh,
Jesper
Af mart198i
#160940
Tsunami85 skrev:Hej igen,

Jeg kørte break-in på mit nyt TV i går ved at sætte en USB i. Jeg fik set at billederne kørte i ring og så drog jeg af sted til fødselsdag.

Da jeg kom hjem var TV'et slukket. Jeg har ledt efter om der er en timer af en art, som er sat til - men kan ikke finde noget.

Er der nogle af jer der ved, om TV'et slukker af sig selv, hvis det har stået urørt i et vist antal timer? Og i såfald, hvordan man ændrer det?

Mvh,
Jesper
Hej Jesper.

Som standard slukker TV'et automatisk efter 4 timer hvis det ikke er blevet brugt. Maaden du aendre det paa er ved at gaa ind i menu'en -> System -> oekoloesning -> Slaa aut. sluk fra.
Det burde loese dit problem :)

Beklager jeg bruger ae, oe, aa i stedet for æ,ø,å men som du kan se saa ændre min baerbar det til nogle underlige tegn :p
Af Tsunami85
#160945
mart198i skrev:Som standard slukker TV'et automatisk efter 4 timer hvis det ikke er blevet brugt. Maaden du aendre det paa er ved at gaa ind i menu'en -> System -> oekoloesning -> Slaa aut. sluk fra.
Det burde loese dit problem :)
Mange tak! Det vil jeg prøve så snart jeg kommer hjem. Så kan den stå og lave break-in mens jeg er på arbejde, det er bare perfekt!! Glæder mig SÅ meget til de skide 200 timer er overstået så man kan se den første film på denne lækre skærm :)
Af THM
#160952
Tsunami85 skrev: Glæder mig SÅ meget til de skide 200 timer er overstået så man kan se den første film på denne lækre skærm :)
du kan altså godt se en enkelt film uden der sker noget ved det ;)
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12