Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Tsunami85
#158450
PhDream skrev:
Tsunami85 skrev:Er der nogen, der har 64" derhjemme, som kan berette, hvor meget den hakker ved normalt TV-kiggeri? Altså SD og HD kanaler. Det er jo desværre et noget subjektivt spørgsmål "hvor meget noget hakker?", men håber I kan beskrive det, så man kan få en fornemmelse for det.
Du har selv besvaret dit spørgsmål: det er utopisk at spørge om noget, man ikke kan sætte tal på. Ligesom at bede nogen, om at beskrive et maleri - to personer vil ikke se det samme.
Hvis jeg mente jeg selv havde besvaret mit spørgsmål, havde jeg ikke klikket på "Udfør". ;)

Det er svært at beskrive hvad øjenene ser, men hvis man forsøger får modtageren som regel en god idé om hvad der menes. Fx: Hakker det hver gang en person bevæger sig lidt, eller er det kun ved hurtige scener? Og hvordan klarer den en fodboldkamp?

Det er ikke det endegyldige svar jeg er ude efter, men simpelthen en brugers erfaring og mening. Nogle gange giver helt almindelige menneskeord bedre mening end "0,1S Xyli-bum-bum pr. 98 luminoxis". For mig, i hvert fald... :)
Af lars101
#158457
"kun i de mørkeste områder af billedet, oplevede vi et lille fald i detaljegraden, samt lidt utrolige pixels (dithering – umuligt at se fra en afstand på 2,5-3 meter)."

Er der her tale om 64" eller 51"... Hvis man så har 2 meter til Tv'et skal man så lad være med at købe det?
Af PhDream
#158461
Tsunami85 skrev:
PhDream skrev:
Tsunami85 skrev:Er der nogen, der har 64" derhjemme, som kan berette, hvor meget den hakker ved normalt TV-kiggeri? Altså SD og HD kanaler. Det er jo desværre et noget subjektivt spørgsmål "hvor meget noget hakker?", men håber I kan beskrive det, så man kan få en fornemmelse for det.
Du har selv besvaret dit spørgsmål: det er utopisk at spørge om noget, man ikke kan sætte tal på. Ligesom at bede nogen, om at beskrive et maleri - to personer vil ikke se det samme.
Hvis jeg mente jeg selv havde besvaret mit spørgsmål, havde jeg ikke klikket på "Udfør". ;)

Det er svært at beskrive hvad øjenene ser, men hvis man forsøger får modtageren som regel en god idé om hvad der menes. Fx: Hakker det hver gang en person bevæger sig lidt, eller er det kun ved hurtige scener? Og hvordan klarer den en fodboldkamp?

Det er ikke det endegyldige svar jeg er ude efter, men simpelthen en brugers erfaring og mening. Nogle gange giver helt almindelige menneskeord bedre mening end "0,1S Xyli-bum-bum pr. 98 luminoxis". For mig, i hvert fald... :)
Hvis der nu kommer to svar. Den ene person skriver: det hakker hele tiden, hver gang en person bevæger sig. Den anden person skriver: det hakker aldrig, har aldrig set mere flydende bevægelser. Hvad kan du bruge disse svar til?

Du kan vel se min pointe? Det er lidt ligesom med anmeldelser, hvor Rasmus eller andre anmeldere f.ex. ikke skrev om problemer med buzzing ved nogle bestemte plasma modeller, enten fordi han/de ikke lagde mærke til dem, eller fordi de ikke var nævneværdige for ham/dem. Efter mange folk havde købt de(n) anmeldte skærme, hørte man om de store problemer - selv da var der brugere, som enten ikke havde problemerne, eller ikke hørte dem.

Altså, der er for mange variabler i et muligt svar, til at du nogensinde ville kunne bruge svaret til noget.

Til lars101: det står i anmeldelsen, hvilken størrelse af skærm, der blev anmeldt.
Af lars101
#158462
PhDream skrev:
Tsunami85 skrev:
PhDream skrev: Du har selv besvaret dit spørgsmål: det er utopisk at spørge om noget, man ikke kan sætte tal på. Ligesom at bede nogen, om at beskrive et maleri - to personer vil ikke se det samme.
Hvis jeg mente jeg selv havde besvaret mit spørgsmål, havde jeg ikke klikket på "Udfør". ;)

Det er svært at beskrive hvad øjenene ser, men hvis man forsøger får modtageren som regel en god idé om hvad der menes. Fx: Hakker det hver gang en person bevæger sig lidt, eller er det kun ved hurtige scener? Og hvordan klarer den en fodboldkamp?

Det er ikke det endegyldige svar jeg er ude efter, men simpelthen en brugers erfaring og mening. Nogle gange giver helt almindelige menneskeord bedre mening end "0,1S Xyli-bum-bum pr. 98 luminoxis". For mig, i hvert fald... :)
Hvis der nu kommer to svar. Den ene person skriver: det hakker hele tiden, hver gang en person bevæger sig. Den anden person skriver: det hakker aldrig, har aldrig set mere flydende bevægelser. Hvad kan du bruge disse svar til?

Du kan vel se min pointe? Det er lidt ligesom med anmeldelser, hvor Rasmus eller andre anmeldere f.ex. ikke skrev om problemer med buzzing ved nogle bestemte plasma modeller, enten fordi han/de ikke lagde mærke til dem, eller fordi de ikke var nævneværdige for ham/dem. Efter mange folk havde købt de(n) anmeldte skærme, hørte man om de store problemer - selv da var der brugere, som enten ikke havde problemerne, eller ikke hørte dem.

Altså, der er for mange variabler i et muligt svar, til at du nogensinde ville kunne bruge svaret til noget.

Til lars101: det står i anmeldelsen, hvilken størrelse af skærm, der blev anmeldt.

Jep fandt jeg ud af, men hvis man så har 2 meter til Tv'et skal man så lad være med at købe det? Vil det irritere en?
Af PhDream
#158481
På en 51" tror jeg ikke, det vil være et problem, med mindre man har et virkelig godt syn eller ser på mange statiske billeder, hvor øjnene har tid til at opfange dithering. Men igen, alt er relativt (og subjektivt).
Af lars101
#158482
PhDream skrev:På en 51" tror jeg ikke, det vil være et problem, med mindre man har et virkelig godt syn eller ser på mange statiske billeder, hvor øjnene har tid til at opfange dithering. Men igen, alt er relativt (og subjektivt).
Findes der bedre plasma skærme på ca. 50" hvor man kan sidde på 1-2 meters afstand og det stadig ser fint ud? Eller skal man over i LED så?
Af DinGo
#158662
Er der andre end mig der har oplevet pixelfejl på denne model i 51¨?

De to første gange opdagede jeg 1 pixelfejl, hvor den lyste rød, på mit 3. tv, som jeg fik leveret idag, var der 2 der blinkede rød og en der var lysegrøn. Alle eksempler er med hvid bagrund.

Det første tv er blevet samlet i november mens de to sidste er fra december.

Er det bare mig der er uheldig?
Af PhDream
#158670
DinGo skrev:Er der andre end mig der har oplevet pixelfejl på denne model i 51¨?

De to første gange opdagede jeg 1 pixelfejl, hvor den lyste rød, på mit 3. tv, som jeg fik leveret idag, var der 2 der blinkede rød og en der var lysegrøn. Alle eksempler er med hvid bagrund.

Det første tv er blevet samlet i november mens de to sidste er fra december.

Er det bare mig der er uheldig?
Kan være, at du er den eneste, der sidder så tæt på tv'et at du kan se de døde pixels. Hvor tæt sidder du på din skærm? Eller er du en af dem, der stikker snuden op i skærmen for at finde fejl?
Af DinGo
#158681
jeg sidder mellem 2 og 4 meter fra skærmen, det kommer an på hvordan jeg har lyst til at ligge/sidde.

Første gang, opdagede jeg det tilfældigt da jeg så en sort/hvid musik video, ca 10 dage efter køb, 2. anden gang med det samme, da jeg havde snuden helt fremme, da jeg mener, at det ikke er ok at der er døde pixels fra dag 1, og det var der så.

Idag fik jeg den ombyttet for 2. gang og jeg havde jeg en kammerat hos mig og sammen satte vi en pixel-fejlfinder dvd fra recordere.dk på og opdagede de 3 pixel-fejl.


Jeg har det sådan, at ja, der kan forekomme døde pixels med tiden, efter 30 dage, whatever, men synes ikke det er er i orden, hvis det er fra dag 1.

Grunden til jeg spurgte, er for at se om der måske var en general produktionsfejl.

Læste i en anden tråd på engelske om en der der havde fået sin 4. Ps59D8000 pga. døde pixels fra dag 1.
Af PhDream
#158707
Nej, det er ikke en generel (produktions)fejl, da man sjældent hører om pixelfejl på Samsung plasma. IMO er det værre på LG.

Dog er det en ret almindelig og ufarlig fejl. Mange folk har sikkert pixelfejl på deres tv, men ser det ikke, da de aldrig kommer så tæt på tv'et.

Sådan ser jeg på det: kan du se de døde pixels fra din sidde/liggeposition? Hvis ja, er det helt legitimt at bytte tv'et. Du bruger dog div. metoder til at finde fejl. Med den indstilling vil du aldrig blive tilfreds, da man altid finder fejl, hvis man leder efter dem. Der er "dirty screen effect", buzzing, "floating blacks", "brightness shift", plasmastøj, retention, you name it - en eller anden irritation skal nok være der.

Forstå mig ret, jeg kan godt relatere til dit problem. Jeg går selv op i at mine apparater skal være så fejlfri som muligt, men gider ikke pakke et tv ned pga. et par døde pixels, uanset hvad producenten giver af garanti.
Af Kimnyhuus
#158893
Jeg har lige et spørgsmål til skarpheden i billedet.

Jeg kører efter flatspanels henvisninger og bruger egentlig min "film"-profil hver dag, til tv, film, sport, spil etc.

Bemærker nu hvor jeg sidder og ser NFL, at skarpheden i billedet egentlig mangler en smule .. Slår jeg over på standardprofilen bliver billedet en del skarpere, dog virker det som om at farverne bliver en smule uvirkelige ..

Men flatpanels har i indstillingerne sat skarpheden til 5 ud af 100, hvor den på standard-profilen ligger på 50.

Skruer jeg film-profilen fra 5 og deropad til 50 bliver billedet også skarpere synes jeg .. Er der en grund til at den er sat til 5 eller hvordan? Nogen ulemper ved at have den på 50?

Og til sidst: Er der nogen der egentlig har en af profilerne, som de anvender til sport med egne indstillinger?
Af PhDream
#158940
Til den almindelige seer har det ikke den store ulempe at lade skarpheden stå højere end 5, alt afhængig af hvor langt man sidder fra tv'et.
Af Kimnyhuus
#158974
Okay super ! :)

Men hvis der nogen der har specielle indstillinger til når de ser sport, må de gerne lige skrive det herinde :)

Er der egentlig nogen der har erfaringer med ophæng til tv'et?

Har set på dette: http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-h ... all-mounts

Eller er det bedre at købe et "normalt" ophæng?
#159386
Jeg købte et PS64D8005 i november og jeg må sige overordnet er glad for mit TV. Billedet og designet er rigtig godt og selv om der er lidt brummen kan jeg godt leve med det. Desværre har jeg lidt problemer med andre dele af tvet.

1. S2 dekoderen virkede ikke ordentligt på HD kanalerne. Det har Samsung været ude at fikse. De skulle lige lodde en komponent på mit mainboard.

2. TVet kan finde på at gå i sort og fryse. Det kan klares ved at slutte TVet på kontakten. Desværre smider den Hardisken hver gang denne fejl opstår og den kan ikke genkende indholdet af den bagefter.

3. TVet kan finde på at reboote sig selv uden varsel.

4. Tvet bliver ved med at vise samme kanel og reagerer ikke på fjernbetjeningen. Igen skal jeg slukke på kontaktet for at få det til at virke igen.

Så som samlet vurdering må jeg sige godt TV men en kende ustabilt. Jeg har lige firmware opdateret Tvet igen så nu håber jeg på ikke at se fejl 2-4 mere. Det skal til Samsung forsvar siges at de smider RIGTIG mange firmware opdateringer ud.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12